Zmiany w reklamach suplementów diety. Koniec z sugerowaniem, że produkty mają działanie lecznicze

dodano: 
27.11.2019
komentarzy: 
0

Reklamy suplementów diety mają jasno komunikować, że nie są to produkty lecznicze – tak zakłada porozumienie, które 25 listopada 2019 roku podpisali nadawcy telewizyjni oraz organizacje zrzeszające producentów suplementów diety.

Czytaj także: Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki...? O reklamach leków i suplementów

Samoregulacja, powstała we współpracy z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, zakłada również, że reklama suplementów diety nie może sugerować, że ich spożycie może zastąpić zrównoważoną dietę czy odnosić się do nazw chorób, które w rzeczywistości nie istnieją. W ustaleniach czytamy też, że przekazy reklamowe dotyczące suplementów nie mogą być połączone z tymi poświęconymi produktom leczniczym czy wyrobom medycznym, a także wykorzystywać wizerunku osób, które mogą być odbierane jako m.in. przedstawiciele zawodów medycznych. Nie wolno też odnosić się do wyników badań bez wyraźnego wskazania źródła ich pochodzenia.

Co więcej, reklama suplementów diety musi zostać oznaczona informacją graficzną z tekstem: „Suplement diety. Zawiera składniki, które wspomagają funkcje organizmu poprzez uzupełnienie normalnej diety. Nie ma właściwości leczniczych”.

Dodatkowo, nadawcy telewizyjni zobowiązali się nie emitować reklam suplementów diety bezpośrednio przy audycjach dla dzieci.

Zobacz także: Branża farmaceutyczna wydała w październiku ponad 651 mln zł na reklamę

Wśród sygnatariuszy porozumienia są Telewizja Polska, Telewizja Polsat, TVN Discovery Polska, Telewizja Puls, ATM Grupa, MUSIC TV, Kino Polska TV, ITI Neovision, Lemon Records, NTL Radomsko, Stavka, STOPKLATKA, Superstacja i TV Spektrum.

Ze strony organizacji zrzeszających producentów suplementów porozumienie podpisały PASMI Związek Pracodawców „Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty”, Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych POLFARMED, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek oraz Polski Związek Producentów Przemysłu Farmaceutycznego PZPPF.

Porozumienie zacznie obowiązywać od 1 grudnia 2019 roku. Będzie dotyczyć wszystkich reklam suplementów diety emitowanych od 1 stycznia 2020 roku. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin