Rozalia Derewenda-Zasłona poinformowała o odejściu z PZU. Ekspertka wraz z końcem lipca 2025 roku kończy współpracę ze spółką po 13 latach, w czasie których zajmowała się komunikacją oraz rozwijaniem marki PZU Zdrowie – ogólnopolskiej sieci placówek medycznych należącej do Grupy PZU.
Derewenda-Zasłona przez ostatnie cztery lata obejmowała stanowisko kierowniczki zespołu komunikacji i sponsoringu PZU Zdrowie. W tym czasie odpowiadała za PR korporacyjny, media relations, social media i content marketing, sponsoring i CSR, a także komunikację wewnętrzną. Do jej zadań należała komunikacja m.in. nowych inwestycji spółki, przejęć rynkowych, rebrandingu, nowości produktowych, innowacji obsługowych oraz koordynacja aktywności marki na najważniejszych wydarzeniach sektora ochrony zdrowia i ubezpieczeń. Derewenda-Zasłona od podstaw rozwinęła także kanały komunikacji z pacjentem oparte na edukacji zdrowotnej i współpracy z ekspertami medycznymi oraz cyklicznie prowadzonych akcjach profilaktycznych, takich jak „My Breast Friend” czy „Dla Kolegi Pytam”.
Na ten moment nie ma informacji, kto zastąpi Derewendę-Zasłonę na stanowisku kierowniczki zespołu komunikacji i sponsoringu PZU Zdrowie. Początkowo jej obowiązki przejmą członkowie zespołu.
Zapytana o dalsze plany zawodowe przekazała redakcji PRoto.pl: „pozostaję w branży zdrowotnej i za kilka tygodni będę mogła oficjalnie poinformować o szczegółach”.
Rozalia Derewenda-Zasłona z branżą ubezpieczeń i zdrowia związana jest od kilkunastu lat. Od 2012 roku pracowała w Grupie PZU, gdzie odpowiadała za zbudowanie struktur komunikacji i prowadzenie działań wizerunkowych operatora medycznego PZU Zdrowie. Przed dołączeniem do firmy zdobywała doświadczenie w zarządzaniu projektami i produktami ubezpieczeniowymi, marketingu produktowym i obszarze relacji z klientem. Realizowała także projekty promujące zdrowie i naukę we współpracy z instytucjami akademickimi i partnerami społecznymi, m.in. Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, Gdańskim Uniwersytetem Medycznym, Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej czy Koalicją AI w Zdrowiu.
Derewenda-Zasłona to także Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz autorka artykułów w prasie branżowej. Posiada certyfikat DIMAQ Professional.
Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej na kierunku zarządzanie. Ukończyła również studia podyplomowe public relations na SGH oraz zarządzanie promocją zdrowia i profilaktyką chorób na Uczelni Łazarskiego. (kn)