.

 

Zrównoważony rozwój w biznesie: puste slogany firm czy realne działanie?

dodano: 
10.12.2014
komentarzy: 
0

72 proc. respondentów uważa, że firmy nie potra­fią zadbać o planetę i społeczeństwo – czytamy w Marketingu w Praktyce. Niekończące się inicjatywy firm w zakresie zrównoważonego rozwoju to dla konsumentów jedynie puste deklaracje „opakowane w ładne słowa firmowych sloganów”.

Miesięcznik powołuje się na badanie Accenture & Havas Media z czerwca 2014 roku. W opinii konsumentów to marki powinny przejąć inicjatywę i podjąć działania, które mają na celu oczyścić środowisko. Wielu z nich zgadza się także z twierdzeniem, że ograniczenie liczby lotów samolotami pozytywnie wpłynie na planetę. Wśród firm, które deklarują chęć poprawy środowiska znalazły się CVS, Tesco, Guinness czy  Apple.

CVS, amerykańska sieć apteczno-drogeryjna usunęła wyroby tytoniowe ze wszystkich swoich sklepów. Przewi­duje się, że decyzja ta będzie kosztować ją ok. 2 mld dol. rocznych przychodów. Firma rozpoczęła także kampanię wspierającą rzucanie palenia #OneGoodReason w mediach społecznościowych i przemianowała swoją nazwę jako podmiotu na CVS Health. W maju tego roku brytyjskie Tesco ogłosiło, że usunie z kas sło­dycze do końca grudnia. Nowa zasada zostanie wprowadzona we wszystkich sklepach sieci i ma na celu pomóc klientom dokonywać lepszych wyborów żywności. Z kolei Z kolei ta sieć kanapkowa usuwa potencjalnie szkodliwe chemikalia z używanego w USA pieczywa.

Firmy, które także chciałyby wprowadzać podobne praktyki, powinny zacząć od audytu,  który pomoże określić potencjalne poświęcenia. „Poświęć coś, co sprzedajesz, co sam robisz, co masz. Poświęć też uwagę” – czytamy w miesięczniku. (mw)

Źródło:

Marketing w praktyce, Na ofiarnym ołtarzu marki, 01.12.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin