.

Deutsche Bank Polish Masters 2014

dodano: 
08.05.2015

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

2PR na zlecenie Golf24

Tytuł projektu:
Deutsche Bank Polish Masters 2014

Podmiot realizujący projekt:
2PR na zlecenie Golf24

Osoby odpowiedzialne:
Bartosz Sosnówka, Michał Polak (realizacja),Anna Maria Janocha (strategia)

Opis projektu:
Deutsche Bank Polish Masters 2014 był najważniejszym pod względem rangi sportowej zawodowym turniejem golfowym tego sezonu w Polsce. Odbył się w dniach 24-28 września 2014 roku na polu golfowym w Sobieniach Królewskich pod Warszawą. Łączna pula nagród wynosiła 170 tys. zł. Turniej był jednocześnie finałem europejskiej zawodowej ligi golfa Pro Golf Tour, a wzięło w nim udział blisko 70 najlepszych golfistów według rankingu PGT oraz ośmiu reprezentantów Polski, którym organizatorzy przyznali tzw. „dzikie karty”. Wydarzenie obfitowało w wiele atrakcji, m.in. pokaz tricków golfowych w wykonaniu mistrza świata oraz towarzyski turniej Pro-Am z udziałem rozpoznawalnych pasjonatów golfa (Mariusz Czerkawski, Tomasz Iwan, Mateusz i Michał Ligoccy) poprzedzający rywalizację sportową. Bezpośrednią relację z finałowej rundy turnieju przeprowadził kanał sportowy telewizji publicznej – TVP Sport. Organizatorem turnieju była firma Golf24 – największa polska agencja golfowa.

Cele komunikacji:
Pozycjonowanie turnieju Deutsche Bank Polish Masters 2014 jako najważniejszego wydarzenia golfowego w tym sezonie w Polsce – podkreślenie znaczenia sportowego rywalizacji. Dotarcie z komunikatem nie tylko do mediów sportowych, ale również biznesowych, ogólnoinformacyjnych oraz lifestyle’owych.

Przeprowadzone działania i efekty:
Agencja 2PR odpowiadała za przygotowanie struktur i prowadzenie biura prasowego turnieju, opracowanie i realizację strategii komunikacji, a także utrzymywanie media relations z kluczowymi dziennikarzami. W ramach projektu, nawiązano współpracę patronacką z następującymi tytułami:
• Polska Agencja Prasowa
• Przegląd Sportowy
• Gazeta Wyborcza
• Harvard Business Review
• Forbes
• LOGO
• Viva
• High Living
• Golf&Roll
• Sport.pl
• Money.pl
• NaTemat.pl

Ponadto, agencja 2PR, wraz z organizatorem turnieju Golf24, przeprowadziła wizytację pola golfowego w Sobieniach Królewskich przez media na około miesiąc przed rozpoczęciem rywalizacji oraz zaaranżowała media-trip po kluczowych redakcjach ogólnopolskich z udziałem jednego z ambasadorów turnieju Tomasza Iwana. W trakcie turnieju, goszczono kluczowych dziennikarzy ogólnopolskich oraz znanych popularyzatorów golfa w Polsce, m.in. Michała Owczarka, Krzysztofa Rawę, Andrzeja Persona, a także ambasadorów turnieju: Tomasza Iwana, Mariusza Czerkawskiego i Huberta Urbańskiego.

Publikacje nawiązujące do tematyki Deutsche Bank Polish Masters 2014 pojawiłysię w najważniejszych tytułach prasowych o profilu sportowym i golfowym. Wśród nich możemy wyróżnić m.in. Polską Agencję Prasową, Przegląd Sportowy, Champion Sport and More, Golf&Roll, Eurosport.onet.pl, PolsatSport.pl, Rp.pl, Sport.pl, Sport.tvp.pl, Wp.pl czy Interia.pl. Turniej cieszył się również zainteresowaniem wśród redakcji telewizyjnych (TVP 1, TVP 2, TVP INFO, TVP Polonia, TVP Sport, TVP Warszawa, TVN, Orange Sport i NC+) oraz radiowych (Informacyjna Agencja Radiowa, IV Program Polskiego Radia, I Program Polskiego Radia, Radio dla Ciebie). Tematyka turnieju została także poruszona przez media lifestyle’owe, w tym m.in. LOGO i Playboy, ogólnoinformacyjne (m.in. Gazeta Wyborcza, Wprost, Polskatimes.pl, NaTemat.pl i Newsweek.pl) oraz o tematyce biznesowej m.in. Bank, Gentleman, Money.pl, Life.forbes.pl, Manager.inwestycje.pl. Turniej Deutsche Bank Polish Masters 2014 zaistniał wśród odbiorców prasy i portali o zasięgu regionalnym (m.in. Polska Gazeta Wrocławska, Dodatek regionalny „Nasze Miasto” i Tvnwarszawa.pl).

W okresie 01.05.2013 – 30.09.2014 r. wśród mediów rozdystrybuowano 17 informacji prasowych. W połączeniu z innymi działaniami PR, pozwoliło to na wygenerowanie 208 publikacji w mediach – 22 (prasa), 19 (TV), 4 (radio), 163 (internet) – (stan na 06.10.2014 r. na podstawie danych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów).

Ekwiwalent reklamowy (AVE) wyniósł łącznie 1 563 168 PLN

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin