.

III edycja Kongresu 590 – case study

dodano: 
21.12.2018

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Świeża Bazylia

Sytuacja wyjściowa

Kongres 590 to jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w Polsce, którego celem jest wypracowanie rozwiązań umożliwiających wzmocnienie polskiej gospodarki oraz rodzimych firm. W III edycji wzięło udział prawie sześć tysięcy uczestników, byli obecni też liderzy opinii publicznej, przedstawiciele administracji państwowej i samorządowej.

Podczas Kongresu 590 było obecnych czterech gości honorowych: Prezydent RP – Andrzej Duda, Premier RP – Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego – Jarosław Gowin, Adam Glapiński – prezes Narodowego Banku Polskiego. W wydarzeniu wzięło udział również czterech gości specjalnych: Thomas J. Lee – współzałożyciel i partner zarządzający w Fundstrat Global Advisors, Imran Khan – członek zarządu ds. strategii, Snap Inc., Apolo Ohno – sportowiec, wielokrotny medalista olimpijski, George Close – generał US Army.

Cel

* Tworzenie miejsca, w którym administracja publiczna wraz z przedsiębiorcami podejmuje realne działania w kierunku rozwoju polskiej gospodarki
* Organizacja i promocja wydarzenia, które zgromadzi przedstawicieli biznesu, administracji rządowej oraz mediów
* Wypracowanie rozwiązań, które umożliwią szybszy rozwój gospodarczy polskich firm i uwolnią polski potencjał w partnerstwie biznes–administracja publiczna

Grupy docelowe

* Przedstawiciele biznesu państwowego i prywatnego
* Administracja publiczna – władze centralne oraz samorządowe
* Przedsiębiorcy – mikro, małe, średnie i duże firmy
* Start-upy
* Organizacje pozarządowe

Wyzwanie

Organizacja i promocja dwudniowego, prestiżowego wydarzenia gospodarczego na skalę ogólnopolską, w którym udział wzięło sześć tysięcy uczestników, byli obecnie też najważniejsi przedstawiciele władz i biznesu.

Realizacja

Działania komunikacyjne oraz eventowe zostały zrealizowane przez Świeżą Bazylię PR & event oraz El Padre na zlecenie spółki Kongres 590. Prace nad organizacją III edycji wydarzenia rozpoczęły się w kwietniu 2018 roku. Konferencja odbyła się w dniach 15 i 16 listopada tego roku.

Agencja Świeża Bazylia była odpowiedzialna za obsługę medialną, w tym opracowanie oraz zrealizowanie strategii komunikacji, relacje z mediami, działania online, prowadzenie biura prasowego, a także organizację wydarzenia oraz jego obsługę eventową. Ponadto odpowiadała za pozyskanie partnerów biznesowych, instytucjonalnych i medialnych.

„Naszym celem było stworzenie wydarzenia, które będzie nie tylko interesujące, ale też wartościowe dla biznesu, mediów, a przede wszystkim uczestników. Trzecia edycja Kongresu okazała się być sukcesem, chcielibyśmy, żeby kolejne edycje gromadziły jeszcze szersze grono przedsiębiorców" – mówi Anna Dzie­dzic, wiceprezes zarządu Świeża Bazylia PR.

El Padre odpowiadało za działania eventowe, takie jak produkcja i reżyseria wydarzeń na scenie głównej Kongresu, przygotowanie oprawy scenograficznej i multimediów. Ponadto El Padre organizowało Galę Nagród Gospodarczych Prezydenta RP oraz część artystyczną wydarzenia.

„Realizacja projektu z udziałem najważniejszych osób w państwie, prezesów najlepszych przedsiębiorstw działających w naszym kraju, w tym uroczystej gali połączonej z transmisją na żywo, zawsze stanowi duże wyzwanie dla agencji. Cieszymy się, że po raz kolejny klient nam zaufał, a my stanęliśmy na wysokości zadania i zrealizowaliśmy powierzony projekt na bardzo dobrym poziomie" – opowiada Wojciech Cłapiński, wiceprezes zarządu El Padre.

Biuro prasowe

Kongres 590 był szeroko komunikowany w mediach, zarówno w prasie, radiu, telewizji, portalach internetowych, mediach społecznościowych. Informacje o wydarzeniu pojawiły się m.in. w wieczornych wydaniach wiadomości najważniejszych stacji telewizyjnych, takich jak TVP, Polsat i TVN.

Biuro prasowe Kongresu korzystało z usług monitoringu mediów IMM, dzięki czemu możliwe było na bieżąco śledzenie pojawiających się publikacji.

Wybrane realizacje:

System rejestracji

System rejestracji online na wydarzenie umożliwiał w kilku prostych krokach zakup wejściówek oraz noclegów (z wyborem hoteli i standardów pokoi). Dzięki temu uczestnicy Kongresu mieli możliwość już na etapie rejestracji kompleksowej organizacji swojego pobytu.
                                                                                                                                                                                                                                  Strefa Debat

Dyskusje były prowadzone w systemie „dwa na dwa” na specjalnie zbudowanym w tym celu ringu bokserskim. Miały one na celu skonfrontowanie dwóch odmiennych wizji. Debaty poświęcone były najbardziej aktualnym tematom w obszarze gospodarki, takim jak zakaz handlu w niedzielę czy system podatkowy. Wzięli udział przedstawiciele firm prywatnych, administracji publicznej oraz środowiska akademickiego.

Stoiska wystawiennicze

Sponsorzy wydarzenia zaprezentowali się na 110 stoiskach korporacyjnych, chilloutowych oraz w strefie Food Corner.

Gala wręczenia Nagród Gospodarczych Prezydenta RP

Już po raz trzeci podczas uroczystej gali na zakończenie pierwszego dnia Kongresu 590 zostały wręczone Nagrody Gospodarcze Prezydenta RP. Jest to wyróżnienie gospodarcze mające na celu wspieranie polskich przedsiębiorców. Na zakończenie gali odbył się koncert Filharmonii Podkarpackiej.

Podsumowanie III edycji Kongresu:

* 6000 uczestników
* 170 partnerów
* 104 wydarzenia merytoryczne, w tym: 84 panele, 8 debat, 6 wystąpień specjalnych, 6 warsztatów MŚP
* 577 akredytowanych dziennikarzy
* 13 273 publikacji w mediach, w tym:
– 232 audycje telewizyjne
– 489 audycji radiowych
– 340 publikacji prasowych
– 3131 publikacji w internecie
– 1277 postów na Facebooku
– 7804 wpisy na Twitterze
– 201 667 odsłon kanału KONGRESU 590 na YouTubie
– 110 stoisk partnerskich

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin