piątek, 8 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesCase study: treningi adidas Women #HereToCreate. Jessica Mercedes dyrektor kreatywną akcji

Case study: treningi adidas Women #HereToCreate. Jessica Mercedes dyrektor kreatywną akcji

WYZWANIE
Kobiety rzadko traktują sport jako przyjemność, rozrywkę czy sposób spędzania czasu z przyjaciółmi. Aktywność fizyczna jest dla nich przede wszystkim sposobem na zachowanie zdrowia i utrzymanie zgrabnej sylwetki. adidas jako marka dla kreatorów chciała pokazać, że sport nie musi być tylko obowiązkiem, ale może być też przyjemnością i świetną zabawą.

CEL
Chcemy inspirować kobiety do zmiany postrzegania sportu i pokazywać im, jak być kreatorkami. Chcemy, by sport stał się dla nich kreatywnym wyzwaniem, przyjemnością i zabawą, dlatego stworzyliśmy serię treningów adidas Women #HereToCreate. Chcemy pokazać, że w sporcie nie ma miejsca na ograniczenia, że można ćwiczyć, gdzie tylko chcemy i jak chcemy, dlatego wychodzimy poza schematy i rzucamy wyzwanie nudnym treningom. Chcemy integrować młode kobiety, zapewniać im niezapomniane doświadczenia i zarazić je pasją do uprawiania sportu.

IDEA
Treningi adidas Women #HereToCreate to aktywacja trwająca siedem miesięcy. To siedem niepowtarzalnych dyscyplin, siedem interesujących, warszawskich lokalizacji oraz siedem wyjątkowych trenerek.

Poprzez nasze działania chcieliśmy udowodnić, że jesteśmy marką dla kreatorek i inspirujemy kobiety do odnajdywania kreatywności w sporcie. 

GRUPA DOCELOWA
Seria treningów adidas Women #HereToCreate została stworzona dla kobiet (wiek: 18-26 lat).

DZIAŁANIA
Dyrektor Kreatywna – Jessica Mercedes
Dyrektorem kreatywnym treningów adidas Women #HereToCreate została Jessica Mercedes. Dlaczego wybraliśmy właśnie ją? Jessica to jedna z najpopularniejszych blogerek lifestylowych, opiniotwórcza influencerka, która wywiera ogromny wpływ na młode kobiety. To także wulkan pozytywnej energii, skarbnica inspiracji oraz znawczyni aktualnych trendów. Chcieliśmy, żeby przekonała młode dziewczyny, które na co dzień nie uprawiają sportu, do tego, że podczas treningu można się nie tylko zmęczyć, ale również świetnie bawić.

Wspólnie z Jessiką chcieliśmy pokazać, że adidas jest nowoczesną marką dla młodych kobiet, dlatego na każdym treningu oprócz sportowych emocji nie mogło również zabraknąć atrakcji przygotowanych specjalnie dla kobiet.

W roli dyrektor kreatywnej Jessica angażowała się w wybieranie warszawskich lokalizacji, projektowanie scenografii oraz planowanie niespodzianek dla uczestniczek. Udzielała również rad dotyczących stylizacji, udowadniając, że to, jaki strój wybieramy do ćwiczeń, jest niezwykle istotne. Natomiast kwestię prowadzenia treningów zostawiła profesjonalnym trenerkom.

Trenerki
Każdy trening to niecodzienna lokalizacja, inna dyscyplina oraz charyzmatyczna trenerka. Każda zadbała o sportowe emocje.

Pierwszy trening „Light it up!”, w budynku The Tides z zapierającym dech w piersiach widokiem na Wisłę, poprowadziła Izabela Parszczyńska – trenerka lekkiej atletyki, instruktorka fitness i treningu funkcjonalnego z międzynarodową akredytacją REP’s (Rejestru Profesjonalnych Szkół i Instruktorów Fitness – przyp. red.). Uczestniczki odkryły fitness na nowo i miały okazję ćwiczyć w zupełnie nowym „świetle” dzięki niecodziennej oprawie treningu i lokalizacji.

Drugi trening z serii adidas Women #HereToCreate – Float Fit – odbył się w niedostępnym na co dzień basenie w Pałacu Kultury i Nauki. Poprowadziła go Zuzanna Kijanowska – była mistrzyni Polski w akrobatyce sportowej, instruktorka pole dance’u, stretchingu oraz podstaw akrobatyki.

Trzecim treningiem adidas otworzył sezon festiwalowy. Tym razem na scenie w Ogrodzie Botanicznym w Powsinie stanęła charyzmatyczna Ilona Bekier – tancerka i choreografka, finalistka piątej edycji programu „You Can Dance – Po prostu tańcz”, choreograf w programach „Bitwa Na Głosy”, „You Can Dance” i „Taniec z Gwiazdami”.

Kolejny trening – Animal Movement w Zaczarowanym Ogrodzie w Jazdowie obudził drzemiącą w uczestniczkach zwierzęcą naturę. Inspirowany „animal flow” autorski trening został ułożony przez Martynę Majak – absolwentkę Państwowej Szkoły Cyrkowej.

Po emocjonujących doznaniach przyszedł czas na wyciszenie. Kameralny trening jogowy na plaży Saskiej nad Wisłą poprowadziła Marta Witecka – trenerka stania na rękach, acroyogi i jogi.

Szóstemu treningowi pod hasłem „Who Run The World? Girls!” przewodniczyła Julita Kotecka – trenerka biegania, trener personalny, fizjoterapeutka, instruktorka lekkiej atletyki. Biegowy trening z elementami gry miejskiej upłynął pod znakiem kobiecej siły.

Ostatni trening „Night Power” w klubie Smolna poprowadziła Ania Fritz-Fabijanek – trenerka personalna, instruktorka fitness i treningu funkcjonalnego, która przygotowała wybuchową mieszankę fitnessu i crossfitu w formie tabaty.

Rekrutacja uczestniczek
Aby wziąć udział w treningu, trzeba było wykazać się kreatywnością. Po zarejestrowaniu się na stronie i dołączeniu do danego wydarzenia, należało wykonać zadanie, które polegało na zamieszczeniu na Instagramie zdjęcia lub wideo pokazującego kreatywność w sporcie. O dostaniu się na trening nie decydowało sportowe doświadczenie czy poziom wytrenowania, ale pasja do uprawiana sportu i oryginalność zgłoszenia. Liczyła się kreatywność w podejściu do zadania.

Komunikacja
Osią komunikacji był profil adidas Women na Facebooku, gdzie przez siedem miesięcy tworzyliśmy wydarzenia powiązane z danym treningiem. Komunikację serii adidas Women #HereToCreate rozpoczęliśmy na początku kwietnia, kiedy to opublikowaliśmy „hero wideo” z Jessiką Mercedes, przedstawiając ją w nowej roli dyrektor kreatywnej. Zapisy na treningi promowaliśmy za pomocą teaserów wideo z trenerkami. Jessica relacjonowała każdy event na Instagram Stories, przejmowała również Instagram Stories na kanale @adidas_pl. Po treningu publikowaliśmy wideorelację, a na wydarzeniu na Facebooku zamieszczaliśmy obszerny reportaż zdjęciowy. Wszystkie działania były również wsparte kampanią reklamową na Facebooku oraz Instagramie.

EFEKTY
W siedmiu treningach wzięło udział prawie 600 kobiet, wśród nich znalazło się wiele influencerek oraz dziennikarek. Przez siedem miesięcy trwania aktywacji udało nam się dotrzeć do prawie 4,5 mln unikalnych użytkowników.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj