Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
LOTOS Polish Open 2013. tytuł projektu:lotos polish open 2013. podmiot realizujący projekt:vmg pr na zlecenie grupy lotos s.a. osoba odpowiedzialna za projekt pr:bartosz sosnówka vmg pr. opis projektu:lotos polish open 2013 to najważniejszy, a zarazem największy w tym roku turniej golfowy w polsce. turniej rozegrany został w dniach 22-24 lipca 2013 roku na polu sand valley golf & country club w pasłęku, w pobliżu elbląga. rywalizacja, po trzyletniej przerwie, powróciła do polskiego kalendarza zawodów jako część europejskiej, zawodowej ligi pro golf tour (wcześniej znanej pod nazwą european professional development tour). swoją karierę rozpoczynał w niej m.in. martin kaymer, najlepszy golfista świata roku 2011. w ciągu pięciu turniejowych dni rozegrano aż trzy turnieje: turniej o puchar prezesa zarządu grupy lotos s.a., lotos polish open pro-am oraz lotos polish open – międzynarodowe otwarte mistrzostwa polski mężczyzn w golfie. był to więc jeden z największych eventów sportowych w polsce w 2013 r. cel komunikacji i sytuacja wyjściowa:nadrzędnym celem projektu była popularyzacja niszowej dyscypliny sportu, jaką jest golf w polsce. w 2016 r. golf zadebiutuje na igrzyskach olimpijskich w rio de janeiro, jednak w naszym kraju zainteresowanie mediów tą dyscypliną jest wciąż znikome. przeprowadzone działania:w ramach projektu pozyskano patronaty medialne najważniejszych mediów life style’owych, biznesowych oraz sportowych:– men’s health– prestiż– high living– art&business– ro style&life– platine.pl– inwestycje.pl– manager– polska agencja prasowa– rzeczpospolita– sport.pl– golf&roll– golf&life– tvp sport. przeprowadzono spotkania one2one z kluczowymi dziennikarzami mediów sportowych, m.in. „przegląd sportowy”, polskie radio pr iii, rmf fm, radio zet, sport.onet.pl w celu zainteresowania ich tematyką rozwoju golfa w polsce. we współpracy vmg pr, grupy lotos s.a. oraz telewizji polskiej, przeprowadzono pierwszą w historii transmisję na żywo z turnieju golfowego rozgrywanego w polsce, która miała miejsce równolegle na antenie tvp sport i sport.tvp.pl. dzięki zaangażowaniu w projekt telewizji polskiej, materiał o lotos polish open 2013 został wyemitowany m.in. w sporcie po wiadomościach (średnia oglądalność: 4-5 mln widzów), co pozwoliło zaistnieć w świadomości szerokiej grupy odbiorców. w trakcie turnieju goszczono najważniejszych dziennikarzy oraz popularyzatorów golfa w polsce, m.in. andrzeja persona, krzysztofa rawę, mateusza kusznierewicza oraz mariusza czerkawskiego. w trakcie lotos polish open 2013 pojawili się przedstawiciele redakcji: – pap – rzeczpospolita – sport.pl – golf&life – prestiż– ro style&life – men’s health – manager – tvp sport – program iii polskiego radia – tvp olsztyn – golfpl.com. materiały dotyczące turnieju pojawiły się m.in. w takich mediach, jak tvp info, tvp2, tvp1, onet.pl, wp.pl, interia.pl, „newsweek”, „metro” oraz programie iii polskiego radia. informacje o lotos polish open 2013 dotarły łącznie do ponad 15 mln odbiorców. na potrzeby projektu stworzono stronę www lotospolishopen.pl, w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i niemieckiej. partnerami merytorycznymi lotos polish open 2013 były dwie najważniejsze instytucje sportowe w polsce: polski związek golfa oraz pga polska, z którymi agencja vmg pr ściśle współpracowała od początku projektu. ponadto, pod kątem organizacyjnym, nawiązano współpracę z polem golfowym sand valley golf & country club i międzynarodową, zawodową ligą golfa pro golf tour. w turnieju wzięli udział czołowi zawodnicy pga tour, m.in. florian fritsch, fabian becker, craig farrelly. ponadto okazję do zaprezentowania swoich możliwości mieli również polacy: mateusz gradecki (aktualny mistrz polski), adrian meronk (wicemistrz polski) oraz maksymilan sałuda. efekty:w okresie 01.07.2013 – 05.08.2013 wśród mediów rozdystrybuowano 12 informacji prasowych. w sumie pozwoliło to na wygenerowanie 218 publikacji w mediach– 13 (prasa), 141 (internet), 11 (tv), 10 (radio) oraz 43 (social media). ekwiwalent reklamowy (ave) wyniósł łącznie: 1 060 327 pln. projekt – lotos polish open 2013 – okazał się największych sukcesem medialnym w historii polskiego golfa i stanowił punkt zwrotny w popularyzacji tej dyscypliny w polsce. przyczyniła się do tego przede wszystkim pierwsza transmisja telewizyjna, która odbyła się równolegle w tvp sport i sport.tvp.pl.
Tytuł projektu:
LOTOS Polish Open 2013
Podmiot realizujący projekt:
VMG PR na zlecenie Grupy LOTOS S.A.
Osoba odpowiedzialna za projekt PR:
Bartosz Sosnówka VMG PR
Opis projektu:
LOTOS Polish Open 2013 to najważniejszy, a zarazem największy w tym roku turniej golfowy w Polsce. Turniej rozegrany został w dniach 22-24 lipca 2013 roku na polu Sand Valley Golf & Country Club w Pasłęku, w pobliżu Elbląga. Rywalizacja, po trzyletniej przerwie, powróciła do polskiego kalendarza zawodów jako część europejskiej, zawodowej ligi Pro Golf Tour (wcześniej znanej pod nazwą European Professional Development Tour). Swoją karierę rozpoczynał w niej m.in. Martin Kaymer, najlepszy golfista świata roku 2011. W ciągu pięciu turniejowych dni rozegrano aż trzy turnieje: Turniej o Puchar Prezesa Zarządu Grupy LOTOS S.A., LOTOS Polish Open Pro-Am oraz LOTOS Polish Open – Międzynarodowe Otwarte Mistrzostwa Polski Mężczyzn w Golfie. Był to więc jeden z największych eventów sportowych w Polsce w 2013 r.
Cel komunikacji i sytuacja wyjściowa:
Nadrzędnym celem projektu była popularyzacja niszowej dyscypliny sportu, jaką jest golf w Polsce. W 2016 r. golf zadebiutuje na igrzyskach olimpijskich w Rio de Janeiro, jednak w naszym kraju zainteresowanie mediów tą dyscypliną jest wciąż znikome.
Przeprowadzone działania:
W ramach projektu pozyskano patronaty medialne najważniejszych mediów life style’owych, biznesowych oraz sportowych:
– Men’s Health
– Prestiż
– High Living
– Art&Business
– RO Style&Life
– Platine.pl
– Inwestycje.pl
– Manager
– Polska Agencja Prasowa
– Rzeczpospolita
– Sport.pl
– Golf&Roll
– Golf&Life
– TVP Sport
Przeprowadzono spotkania One2One z kluczowymi dziennikarzami mediów sportowych, m.in. „Przegląd Sportowy”, Polskie Radio PR III, RMF FM, Radio Zet, sport.onet.pl w celu zainteresowania ich tematyką rozwoju golfa w Polsce.
We współpracy VMG PR, Grupy LOTOS S.A. oraz Telewizji Polskiej, przeprowadzono pierwszą w historii transmisję na żywo z turnieju golfowego rozgrywanego w Polsce, która miała miejsce równolegle na antenie TVP Sport i SPORT.TVP.PL. Dzięki zaangażowaniu w projekt Telewizji Polskiej, materiał o LOTOS Polish Open 2013 został wyemitowany m.in. w Sporcie po Wiadomościach (średnia oglądalność: 4-5 mln widzów), co pozwoliło zaistnieć w świadomości szerokiej grupy odbiorców.
W trakcie turnieju goszczono najważniejszych dziennikarzy oraz popularyzatorów golfa w Polsce, m.in. Andrzeja Persona, Krzysztofa Rawę, Mateusza Kusznierewicza
oraz Mariusza Czerkawskiego.
W trakcie LOTOS Polish Open 2013 pojawili się przedstawiciele redakcji:
– PAP
– Rzeczpospolita
– Sport.pl
– Golf&Life
– Prestiż
– RO Style&Life
– Men’s Health
– Manager
– TVP Sport
– Program III Polskiego Radia
– TVP Olsztyn
– Golfpl.com
Materiały dotyczące turnieju pojawiły się m.in. w takich mediach, jak TVP Info, TVP2, TVP1, Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, „Newsweek”, „Metro” oraz Programie
III Polskiego Radia.
Informacje o LOTOS Polish Open 2013 dotarły łącznie do ponad 15 mln odbiorców.
Na potrzeby projektu stworzono stronę www lotospolishopen.pl, w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i niemieckiej.
Partnerami merytorycznymi LOTOS Polish Open 2013 były dwie najważniejsze instytucje sportowe w Polsce: Polski Związek Golfa oraz PGA Polska, z którymi agencja VMG PR ściśle współpracowała od początku projektu. Ponadto, pod kątem organizacyjnym, nawiązano współpracę z polem golfowym Sand Valley Golf & Country Club
i międzynarodową, zawodową ligą golfa Pro Golf Tour.
W turnieju wzięli udział czołowi zawodnicy PGA Tour, m.in. Florian Fritsch, Fabian Becker, Craig Farrelly. Ponadto okazję do zaprezentowania swoich możliwości mieli również Polacy: Mateusz Gradecki (aktualny mistrz Polski), Adrian Meronk (wicemistrz Polski) oraz Maksymilan Sałuda.
Efekty:
W okresie 01.07.2013 – 05.08.2013 wśród mediów rozdystrybuowano 12 informacji prasowych. W sumie pozwoliło to na wygenerowanie 218 publikacji w mediach
– 13 (prasa), 141 (internet), 11 (TV), 10 (radio) oraz 43 (social media).
Ekwiwalent reklamowy (AVE) wyniósł łącznie: 1 060 327 PLN.
Projekt – LOTOS Polish Open 2013 – okazał się największych sukcesem medialnym
w historii polskiego golfa i stanowił punkt zwrotny w popularyzacji
tej dyscypliny w Polsce. Przyczyniła się do tego przede wszystkim pierwsza transmisja telewizyjna, która odbyła się równolegle w TVP Sport i SPORT.TVP.PL.
