poniedziałek, 2 czerwca, 2025
Strona głównaCase studiesLOTOS Polish Open 2013

LOTOS Polish Open 2013

Tytuł projektu:
LOTOS Polish Open 2013

Podmiot realizujący projekt:
VMG PR na zlecenie Grupy LOTOS S.A.

Osoba odpowiedzialna za projekt PR:
Bartosz Sosnówka VMG PR

Opis projektu:
LOTOS Polish Open 2013 to najważniejszy, a zarazem największy w tym roku turniej golfowy w Polsce. Turniej rozegrany został w dniach 22-24 lipca 2013 roku na polu Sand Valley Golf & Country Club w Pasłęku, w pobliżu Elbląga. Rywalizacja, po trzyletniej przerwie, powróciła do polskiego kalendarza zawodów jako część europejskiej, zawodowej ligi Pro Golf Tour (wcześniej znanej pod nazwą European Professional Development Tour). Swoją karierę rozpoczynał w niej m.in. Martin Kaymer, najlepszy golfista świata roku 2011. W ciągu pięciu turniejowych dni rozegrano aż trzy turnieje: Turniej o Puchar Prezesa Zarządu Grupy LOTOS S.A., LOTOS Polish Open Pro-Am oraz LOTOS Polish Open – Międzynarodowe Otwarte Mistrzostwa Polski Mężczyzn w Golfie. Był to więc jeden z największych eventów sportowych w Polsce w 2013 r.

Cel komunikacji i sytuacja wyjściowa:
Nadrzędnym celem projektu była popularyzacja niszowej dyscypliny sportu, jaką jest golf w Polsce. W 2016 r. golf zadebiutuje na igrzyskach olimpijskich w Rio de Janeiro, jednak w naszym kraju zainteresowanie mediów tą dyscypliną jest wciąż znikome.

Przeprowadzone działania:
W ramach projektu pozyskano patronaty medialne najważniejszych mediów life style’owych, biznesowych oraz sportowych:
– Men’s Health
– Prestiż
– High Living
– Art&Business
– RO Style&Life
– Platine.pl
– Inwestycje.pl
– Manager
– Polska Agencja Prasowa
– Rzeczpospolita
– Sport.pl
– Golf&Roll
– Golf&Life
– TVP Sport

Przeprowadzono spotkania One2One z kluczowymi dziennikarzami mediów sportowych, m.in. „Przegląd Sportowy”, Polskie Radio PR III, RMF FM, Radio Zet, sport.onet.pl w celu zainteresowania ich tematyką rozwoju golfa w Polsce.

We współpracy VMG PR, Grupy LOTOS S.A. oraz Telewizji Polskiej, przeprowadzono pierwszą w historii transmisję na żywo z turnieju golfowego rozgrywanego w Polsce, która miała miejsce równolegle na antenie TVP Sport i SPORT.TVP.PL. Dzięki zaangażowaniu w projekt Telewizji Polskiej, materiał o LOTOS Polish Open 2013 został wyemitowany m.in. w Sporcie po Wiadomościach (średnia oglądalność: 4-5 mln widzów), co pozwoliło zaistnieć w świadomości szerokiej grupy odbiorców.

W trakcie turnieju goszczono najważniejszych dziennikarzy oraz popularyzatorów golfa w Polsce, m.in. Andrzeja Persona, Krzysztofa Rawę, Mateusza Kusznierewicza
oraz Mariusza Czerkawskiego.

W trakcie LOTOS Polish Open 2013 pojawili się przedstawiciele redakcji:
– PAP
– Rzeczpospolita
– Sport.pl
– Golf&Life
– Prestiż
– RO Style&Life
– Men’s Health
– Manager
– TVP Sport
– Program III Polskiego Radia
– TVP Olsztyn
– Golfpl.com

Materiały dotyczące turnieju pojawiły się m.in. w takich mediach, jak TVP Info, TVP2, TVP1, Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, „Newsweek”, „Metro” oraz Programie
III Polskiego Radia.

Informacje o LOTOS Polish Open 2013 dotarły łącznie do ponad 15 mln odbiorców.

Na potrzeby projektu stworzono stronę www lotospolishopen.pl, w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i niemieckiej.

Partnerami merytorycznymi LOTOS Polish Open 2013 były dwie najważniejsze instytucje sportowe w Polsce: Polski Związek Golfa oraz PGA Polska, z którymi agencja VMG PR ściśle współpracowała od początku projektu. Ponadto, pod kątem organizacyjnym, nawiązano współpracę z polem golfowym Sand Valley Golf & Country Club
i międzynarodową, zawodową ligą golfa Pro Golf Tour.

W turnieju wzięli udział czołowi zawodnicy PGA Tour, m.in. Florian Fritsch, Fabian Becker, Craig Farrelly. Ponadto okazję do zaprezentowania swoich możliwości mieli również Polacy: Mateusz Gradecki (aktualny mistrz Polski), Adrian Meronk (wicemistrz Polski) oraz Maksymilan Sałuda.

Efekty:
W okresie 01.07.2013 – 05.08.2013 wśród mediów rozdystrybuowano 12 informacji prasowych. W sumie pozwoliło to na wygenerowanie 218 publikacji w mediach
– 13 (prasa), 141 (internet), 11 (TV), 10 (radio) oraz 43 (social media).

Ekwiwalent reklamowy (AVE) wyniósł łącznie: 1 060 327 PLN.

Projekt – LOTOS Polish Open 2013 – okazał się największych sukcesem medialnym
w historii polskiego golfa i stanowił punkt zwrotny w popularyzacji
tej dyscypliny w Polsce. Przyczyniła się do tego przede wszystkim pierwsza transmisja telewizyjna, która odbyła się równolegle w TVP Sport i SPORT.TVP.PL.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj