Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
poniedziałek, 16 czerwca, 2025
Strona głównaCase studiesMoja miejska przygoda

Moja miejska przygoda

Tytuł projektu
Moja miejska przygoda

Autor
Kamila Kurek, Multi Communications dla HTC

Opis projektu

Sytuacja

W roku 2012 firma HTC produkująca zaawansowane technologicznie smartfony zdecydowała się na oparcie komunikacji i przesłania marki na tematyce lifestylowej, a nie jak dotychczas – technologicznej. W tym celu opracowano program „Moja miejska przygoda”. Bazując na tej koncepcji, agencja miała za zadanie wprowadzić nowy smartfon HTC One X na polski rynek.

Opis strategii:

Agencja zdecydowała się na następujące działania:

– Zaangażowanie Ambasadorów, których zadaniem było cotygodniowe nadsyłanie historii z życia codziennego z HTC One X w roli głównej

– Zorganizowanie konkursu skierowanego na polski rynek, którego zadaniem było podkreślenie doskonałej jakości aparatu, filmów HD oraz głośników w smartfonach HTC

– Wykorzystanie mediów społecznościowych w celu większego zaangażowania konsumentów oraz użycie mediów tradycyjnych w celu poprawy rozpoznawalności nowego produktu

Realizacja i elementy kreatywne:

Wybranie 3 Ambasadorów:

– projektant biżuterii

– kolarz, miłośnik górskich wycieczek

– fotograf, wolny strzelec i barman

Każdy z Ambasadorów został poproszony o udokumentowanie za pomocą HTC One X następujących aspektów swojego życia:

– praca

– pasja,

– inspiracje

Współpraca z partnerem medialnym, który:

– stworzył specjalną zakładkę na stronie, zawierającą wszystkie informacje na temat projektu oraz konkursu fotograficznego

– umieścił banner na stronie głównej, który odsyłał do strony internetowej www.stylowoprzylapani.pl

– opisywał kolejne działania na fanpage’u Facebooka (19000 fanów)

Komunikacja związana z projektem

1. Media społecznościowe

– Strona internetowa www.stylowoprzylapani.pl:

a. Opisy historii z życia codziennego ambasadorów, ilustrowane zdjęciami wykonanymi za pomocą smartfonu HTC One X

b. Prezentacja konkursu

– Fanpage HTC oraz „Mówią na Mieście”

c. Komunikowanie działań związanych z kampanią i konkursem

d. Publikowanie wyników pracy Ambasadorów na blogach oraz profilach na Facebooku

2. Media relations

– Komunikaty skierowane do mediów lifestylowych oraz specjalizujących się w technologii

– Informacje prasowe na temat Ambasadorów, konkursu umieszczonego na stronie, kampanii, zwycięzców oraz etapu głosowania, a także wywiady ze zwycięzcami 

Wirusowe wideo:

– Krótki film oparty na miejskich przygodach 10 osób, prezentujący różne miejsca w Warszawie

– Zaproszenie do odwiedzenia strony konkursu umieszczone w wideo

Konkurs Miejska przygoda:

–  Zadaniem konkursu było zrobienie zdjęcia (za pomocą aparatu lub smartfonu) ulubionego, najciekawszego lub najczęściej odwiedzanego miejsca w swoim mieście

Konkurs został podzielony na dwa etapy, a każdy z nich kończył się wyłonieniem zwycięzcy:

1. Etap 1 – od 11 maja do 12 czerwca – do konkursu zgłoszono ponad 256 fotografii, z których jury wybrało jedno zwycięskie zdjęcie.

2. Etap 2 – od 21 czerwca do 30 czerwca – spośród 15 zdjęć konsumenci wybrali jedno, które otrzymało główną nagrodę. W ciągu zaledwie tygodnia w głosowaniu konkursowym oddano 4140 głosów!

Wyniki kampanii

W kontekście zmiany wizerunku oraz relacji z klientami:

– Lepsza rozpoznawalność nowego produktu:

– Pozyskanie ambasadorów dla marki HTC (zgodnie z ogólnymi oczekiwaniami)

– Wykorzystanie interesujących treści w mediach społecznościowych

Budżet projektu był bardzo ograniczony, a sama kampania trwała zaledwie od maja do końca czerwca 2012 r. Pomimo, iż projekt był prowadzony tylko w mediach społecznościowych i za pomocą media relations, bez wsparcia ATL, w krótkim okresie udało się osiągnąć następujące wyniki:

–  89 publikacji w mediach 

–  Liczba uczestników konkursu: 256

–  Liczba odwiedzin na stronie www.stylowoprzylapani.pl: 12 840

–  Liczba unikalnych użytkowników strony www.stylowoprzylapani.pl: 9 871

–  Liczba odsłon strony www.stylowoprzylapani.pl: 25 544

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj