Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
„Sercem naszej firmy są ludzie”. Kampania employerbrandingowa Performante. tło:. co przyciąga potencjalnego pracownika do firmy? czy „atrakcyjne wynagrodzenie, dynamiczny zespół, prywatne ubezpieczenie zdrowotne i karta multisport” to hasła, które w jakikolwiek sposób zwracają uwagę kandydatów? jak się wyróżnić wśród morza pracodawców i pokazać, że naprawdę jesteśmy wyjątkowi? te pytania zadaliśmy sobie w performante, gdy planowaliśmy najnowszą kampanię employerbrandingową. mieliśmy twardą wiedzę:. – media społecznościowe, głównie facebook i linkedin, to najskuteczniejsze i najtańsze kanały dotarcia do wartościowych kandydatów. – content wideo jest preferowany przez algorytmy mediów społecznościowych, przykuwa uwagę i zapada w pamięć znacznie bardziej niż tradycyjne sposoby komunikacji. – aby zainteresować potencjalnych pracowników, musimy się wyróżnić i pokazać coś więcej niż tradycyjne „benefity”. – z badania przeprowadzonego w 2017 roku przez kantar tns polska na zlecenie brain embassy wynika, że to atmosfera w miejscu zatrudnienia jest dla pracowników najważniejszym czynnikiem wpływającym na zadowolenie z pracy. założenia:. sercem naszej firmy są ludzie, dlatego od początku przyjęliśmy, że to właśnie na nich skupimy kampanię wideo. jako firma digitalmarketingowa z natury nastawiona na analitykę danych, także w ramach działań employerbrandingowych, korzystaliśmy z twardych danych oraz faktów. zaczęliśmy od podstawowego pytania: jaki jest nasz evp (employee value proposition, czyli pakiet korzyści, który pracodawca oferuje pracownikom)? na pewno jednym z jego najważniejszych elementów jest atmosfera w firmie oraz międzynarodowe środowisko pracy. jak przekazać takie wartości w niestandardowy sposób? przecież w internecie roi się od generycznych materiałów przedstawiających aktorów, którzy odgrywają uśmiechniętych ludzi z różnych krajów oraz zgrane zespoły wspólnie zdobywające górskie szczyty. uznaliśmy więc, że skoro największą wartością naszej organizacji jest różnorodny i doskonale zintegrowany zespół, oddamy mu głos. realizacja i wnioski:. przystępując do realizacji spotu, zadaliśmy naszym pracownikom kilka pytań:. – co wpłynęło na twoją decyzję o podjęciu pracy w naszej firmie? – dlaczego zdecydowałeś się przyjechać z drugiego końca świata (np. z brazylii) specjalnie do naszej agencji w warszawie? – co lubisz w swoim zespole? – co twoim zdaniem wyróżnia atmosferę panującą w performante? dzięki temu minibadaniu dowiedzieliśmy się, że większość naszych pracowników docenia przede wszystkim różnorodność, ale nie w jej tradycyjnym, multikulturowym rozumieniu. zwracali oni uwagę raczej na różnorodność pasji, a zarazem fakt, że w swoim zespole mogą o nich otwarcie mówić i się nimi dzielić – nawet jeśli zainteresowania są naprawdę niecodzienne (np. cosplay). jednym słowem, pracownicy nie muszą dzielić swojego „ja” na przed i po 17:00, bo w ich środowisku zawodowym autentyczna osobowość i różnorodność nie są tylko pustymi hasłami. wyniki ankiety skłoniły nas do tego, by w spocie zaprezentować właśnie pasje naszych pracowników – bez aktorów i narzuconego scenariusza. w ten nieoczywisty sposób pokazaliśmy, że każdy powinien czuć się w pracy swobodnie. kampania wpisała się w coraz popularniejszy w komunikacji, ale wciąż niedoceniany w branży hr trend human to human (h2h), czyli partnerską komunikację oraz tworzenie indywidualnej relacji zamiast suchego biznesowego języka. kampania była realizowana w mediach społecznościowych: na facebooku i linkedinie, które gwarantowały najskuteczniejsze dotarcie do naszej grupy docelowej, czyli specjalistów związanych z it i marketingiem digitalowym. opracowany i wysłany został także press pack do mediów tradycyjnych i internetowych – przede wszystkim z branży marketingowej, hr-owej i pr-owej. efekty:. na efekty tak niestandardowej kampanii nie trzeba było długo czekać. w ciągu dwóch tygodni sam spot obejrzało na facebooku blisko 280 tysięcy osób, a 10 tysięcy weszło na stronę internetową z aktualnymi ofertami pracy w performante! w jaki sposób przełoży się to na realną rekrutację? to będziemy analizować podczas procesów hr-owych w najbliższych miesiącach. już na tym etapie możemy jednak powiedzieć, że komunikacja, która jest bezpośrednia i nakierowana na pokazanie prawdziwych ludzi i realnej atmosfery w biurze, wywołuje nieporównywalnie większe zainteresowanie i jest znacznie atrakcyjniejszym narzędziem niż suche ogłoszenia o wolnych stanowiskach, dynamicznym rozwoju i prywatnym ubezpieczeniu zdrowotnym.
Co przyciąga potencjalnego pracownika do firmy? Czy „atrakcyjne wynagrodzenie, dynamiczny zespół, prywatne ubezpieczenie zdrowotne i karta Multisport” to hasła, które w jakikolwiek sposób zwracają uwagę kandydatów? Jak się wyróżnić wśród morza pracodawców i pokazać, że naprawdę jesteśmy wyjątkowi? Te pytania zadaliśmy sobie w Performante, gdy planowaliśmy najnowszą kampanię employerbrandingową.
Mieliśmy twardą wiedzę:
– Media społecznościowe, głównie Facebook i LinkedIn, to najskuteczniejsze i najtańsze kanały dotarcia do wartościowych kandydatów.
– Content wideo jest preferowany przez algorytmy mediów społecznościowych, przykuwa uwagę i zapada w pamięć znacznie bardziej niż tradycyjne sposoby komunikacji.
– Aby zainteresować potencjalnych pracowników, musimy się wyróżnić i pokazać coś więcej niż tradycyjne „benefity”.
– Z badania przeprowadzonego w 2017 roku przez Kantar TNS Polska na zlecenie Brain Embassy wynika, że to atmosfera w miejscu zatrudnienia jest dla pracowników najważniejszym czynnikiem wpływającym na zadowolenie z pracy.
ZAŁOŻENIA:
Sercem naszej firmy są ludzie, dlatego od początku przyjęliśmy, że to właśnie na nich skupimy kampanię wideo. Jako firma digitalmarketingowa z natury nastawiona na analitykę danych, także w ramach działań employerbrandingowych, korzystaliśmy z twardych danych oraz faktów. Zaczęliśmy od podstawowego pytania: jaki jest nasz EVP (Employee Value Proposition, czyli pakiet korzyści, który pracodawca oferuje pracownikom)? Na pewno jednym z jego najważniejszych elementów jest atmosfera w firmie oraz międzynarodowe środowisko pracy.
Jak przekazać takie wartości w niestandardowy sposób? Przecież w internecie roi się od generycznych materiałów przedstawiających aktorów, którzy odgrywają uśmiechniętych ludzi z różnych krajów oraz zgrane zespoły wspólnie zdobywające górskie szczyty.
Uznaliśmy więc, że skoro największą wartością naszej organizacji jest różnorodny i doskonale zintegrowany zespół, oddamy mu głos.
REALIZACJA I WNIOSKI:
Przystępując do realizacji spotu, zadaliśmy naszym pracownikom kilka pytań:
– Co wpłynęło na twoją decyzję o podjęciu pracy w naszej firmie?
– Dlaczego zdecydowałeś się przyjechać z drugiego końca świata (np. z Brazylii) specjalnie do naszej agencji w Warszawie?
– Co lubisz w swoim zespole?
– Co twoim zdaniem wyróżnia atmosferę panującą w Performante?
Dzięki temu minibadaniu dowiedzieliśmy się, że większość naszych pracowników docenia przede wszystkim różnorodność, ale nie w jej tradycyjnym, multikulturowym rozumieniu.
Zwracali oni uwagę raczej na różnorodność pasji, a zarazem fakt, że w swoim zespole mogą o nich otwarcie mówić i się nimi dzielić – nawet jeśli zainteresowania są naprawdę niecodzienne (np. cosplay). Jednym słowem, pracownicy nie muszą dzielić swojego „ja” na przed i po 17:00, bo w ich środowisku zawodowym autentyczna osobowość i różnorodność nie są tylko pustymi hasłami.
Wyniki ankiety skłoniły nas do tego, by w spocie zaprezentować właśnie pasje naszych pracowników – bez aktorów i narzuconego scenariusza. W ten nieoczywisty sposób pokazaliśmy, że każdy powinien czuć się w pracy swobodnie. Kampania wpisała się w coraz popularniejszy w komunikacji, ale wciąż niedoceniany w branży HR trend Human to Human (H2H), czyli partnerską komunikację oraz tworzenie indywidualnej relacji zamiast suchego biznesowego języka.
Kampania była realizowana w mediach społecznościowych: na Facebooku i LinkedInie, które gwarantowały najskuteczniejsze dotarcie do naszej grupy docelowej, czyli specjalistów związanych z IT i marketingiem digitalowym. Opracowany i wysłany został także press pack do mediów tradycyjnych i internetowych – przede wszystkim z branży marketingowej, HR-owej i PR-owej.
EFEKTY:
Na efekty tak niestandardowej kampanii nie trzeba było długo czekać. W ciągu dwóch tygodni sam spot obejrzało na Facebooku blisko 280 tysięcy osób, a 10 tysięcy weszło na stronę internetową z aktualnymi ofertami pracy w Performante!
W jaki sposób przełoży się to na realną rekrutację? To będziemy analizować podczas procesów HR-owych w najbliższych miesiącach. Już na tym etapie możemy jednak powiedzieć, że komunikacja, która jest bezpośrednia i nakierowana na pokazanie prawdziwych ludzi i realnej atmosfery w biurze, wywołuje nieporównywalnie większe zainteresowanie i jest znacznie atrakcyjniejszym narzędziem niż suche ogłoszenia o wolnych stanowiskach, dynamicznym rozwoju i prywatnym ubezpieczeniu zdrowotnym.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
„Sercem naszej firmy są ludzie”. Kampania employerbrandingowa Performante. tło:. co przyciąga potencjalnego pracownika do firmy? czy „atrakcyjne wynagrodzenie, dynamiczny zespół, prywatne ubezpieczenie zdrowotne i karta multisport” to hasła, które w jakikolwiek sposób zwracają uwagę kandydatów? jak się wyróżnić wśród morza pracodawców i pokazać, że naprawdę jesteśmy wyjątkowi? te pytania zadaliśmy sobie w performante, gdy planowaliśmy najnowszą kampanię employerbrandingową. mieliśmy twardą wiedzę:. – media społecznościowe, głównie facebook i linkedin, to najskuteczniejsze i najtańsze kanały dotarcia do wartościowych kandydatów. – content wideo jest preferowany przez algorytmy mediów społecznościowych, przykuwa uwagę i zapada w pamięć znacznie bardziej niż tradycyjne sposoby komunikacji. – aby zainteresować potencjalnych pracowników, musimy się wyróżnić i pokazać coś więcej niż tradycyjne „benefity”. – z badania przeprowadzonego w 2017 roku przez kantar tns polska na zlecenie brain embassy wynika, że to atmosfera w miejscu zatrudnienia jest dla pracowników najważniejszym czynnikiem wpływającym na zadowolenie z pracy. założenia:. sercem naszej firmy są ludzie, dlatego od początku przyjęliśmy, że to właśnie na nich skupimy kampanię wideo. jako firma digitalmarketingowa z natury nastawiona na analitykę danych, także w ramach działań employerbrandingowych, korzystaliśmy z twardych danych oraz faktów. zaczęliśmy od podstawowego pytania: jaki jest nasz evp (employee value proposition, czyli pakiet korzyści, który pracodawca oferuje pracownikom)? na pewno jednym z jego najważniejszych elementów jest atmosfera w firmie oraz międzynarodowe środowisko pracy. jak przekazać takie wartości w niestandardowy sposób? przecież w internecie roi się od generycznych materiałów przedstawiających aktorów, którzy odgrywają uśmiechniętych ludzi z różnych krajów oraz zgrane zespoły wspólnie zdobywające górskie szczyty. uznaliśmy więc, że skoro największą wartością naszej organizacji jest różnorodny i doskonale zintegrowany zespół, oddamy mu głos. realizacja i wnioski:. przystępując do realizacji spotu, zadaliśmy naszym pracownikom kilka pytań:. – co wpłynęło na twoją decyzję o podjęciu pracy w naszej firmie? – dlaczego zdecydowałeś się przyjechać z drugiego końca świata (np. z brazylii) specjalnie do naszej agencji w warszawie? – co lubisz w swoim zespole? – co twoim zdaniem wyróżnia atmosferę panującą w performante? dzięki temu minibadaniu dowiedzieliśmy się, że większość naszych pracowników docenia przede wszystkim różnorodność, ale nie w jej tradycyjnym, multikulturowym rozumieniu. zwracali oni uwagę raczej na różnorodność pasji, a zarazem fakt, że w swoim zespole mogą o nich otwarcie mówić i się nimi dzielić – nawet jeśli zainteresowania są naprawdę niecodzienne (np. cosplay). jednym słowem, pracownicy nie muszą dzielić swojego „ja” na przed i po 17:00, bo w ich środowisku zawodowym autentyczna osobowość i różnorodność nie są tylko pustymi hasłami. wyniki ankiety skłoniły nas do tego, by w spocie zaprezentować właśnie pasje naszych pracowników – bez aktorów i narzuconego scenariusza. w ten nieoczywisty sposób pokazaliśmy, że każdy powinien czuć się w pracy swobodnie. kampania wpisała się w coraz popularniejszy w komunikacji, ale wciąż niedoceniany w branży hr trend human to human (h2h), czyli partnerską komunikację oraz tworzenie indywidualnej relacji zamiast suchego biznesowego języka. kampania była realizowana w mediach społecznościowych: na facebooku i linkedinie, które gwarantowały najskuteczniejsze dotarcie do naszej grupy docelowej, czyli specjalistów związanych z it i marketingiem digitalowym. opracowany i wysłany został także press pack do mediów tradycyjnych i internetowych – przede wszystkim z branży marketingowej, hr-owej i pr-owej. efekty:. na efekty tak niestandardowej kampanii nie trzeba było długo czekać. w ciągu dwóch tygodni sam spot obejrzało na facebooku blisko 280 tysięcy osób, a 10 tysięcy weszło na stronę internetową z aktualnymi ofertami pracy w performante! w jaki sposób przełoży się to na realną rekrutację? to będziemy analizować podczas procesów hr-owych w najbliższych miesiącach. już na tym etapie możemy jednak powiedzieć, że komunikacja, która jest bezpośrednia i nakierowana na pokazanie prawdziwych ludzi i realnej atmosfery w biurze, wywołuje nieporównywalnie większe zainteresowanie i jest znacznie atrakcyjniejszym narzędziem niż suche ogłoszenia o wolnych stanowiskach, dynamicznym rozwoju i prywatnym ubezpieczeniu zdrowotnym.