.

Sieradz Open Hair Festival 2010. Fryzjerzy i Teatr.

dodano: 
21.10.2010

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Go Culture. Komunikacja dla kultury na zlecenie Urzędu Miasta Sieradz.

Nazwa projektu
Sieradz Open Hair Festival 2010. Fryzjerzy i Teatr

Podmiot realizujący
Go Culture. Komunikacja dla kultury na zlecenie Urzędu Miasta Sieradz.

Kontekst komunikacyjny
Od roku 2009 Sieradz realizuje strategię promocji miasta poprzez kulturę oraz sztukę, w tym tę najbliższą miastu: sztukę fryzjerska. To z Sieradza bowiem pochodzi największy fryzjer wszechczasów i jedna z barwniejszych postaci XX wieku, słynny Antoni Cierplikowski. Miasto poprzez systematyczną komunikację prezentuje światu związek Sieradza z Antonim Cierplikowskim. Jednym z konsekwentnie wdrażanych pomysłów komunikacyjnych jest organizowane od dwóch lat w mieście, cykliczne wydarzenie – Sieradz Open Hair Festival. Jest to jedyna w Polsce impreza w formie zabawy miejskiej na wolnym powietrzu, polegająca na tworzeniu i prezentowaniu fryzur oraz wydarzeń artystycznych. Wydarzenie co roku gromadzi najlepszych stylistów i artystów z całego świata, młodych adeptów sztuki fryzjerskiej i amatorów zainteresowanych stylizację, trendami, sztuką. Łączy profesjonalne konkursy fryzjerskie z rozrywką dla publiczności. Po raz pierwszy festiwal odbył się w Sieradzu w lipcu 2009 roku. W roku 2010 ambicją organizatorów było zainteresowanie wydarzeniem szerszej publiczności oraz mediów. Agencja Go Culture. Komunikacja dla kultury odpowiedzialna za komunikację festiwalu zaproponowała strategię komunikacyjną oraz plan działań w oparciu o związki miasta z Antonim Cierplikowskim, tym razem jednak stawiając na silniejsze konotacje artystyczne mistrza nożyczek. Dzięki temu druga edycja festiwalu zyskała motyw przewodni nawiązujący do nieznanych dotąd obszarów sztuki, w jakich realizował się patron imprezy Antoni Cierplikowski. Teatr i sztuka teatru, druga po fryzjerstwie pasja Cierplikowskiego stały się spoiwem większości wydarzeń festiwalowych w roku 2010.

Najważniejsze założenia komunikacyjne projektu
- Uczynienie po raz kolejny postaci Antoniego Cierplikowskiego interesującą dla mediów poprzez odkrycie dla opinii publicznej nieznanego dotychczas oblicza artysty fryzjera w teatrze i przeniesienie tego wątku na całą komunikację festiwalu w roku 2010,
- Wprowadzenie przewodniego motywu teatralnego do komunikacji Sieradz Open Hair Festival 2010,
- Produkcja wyjątkowych wydarzeń artystycznych, wpisujących się w wątek teatralny, które zapewniły festiwalowi zainteresowanie mediów i opinii publicznej, a jednocześnie były doskonałym sposobem na zaprezentowanie geniuszu Antoniego Cierplikowskiego
- Zaproszenie do udziału w festiwalu najbardziej atrakcyjnych celebrities i zapewnienie festiwalowi
zainteresowania mediów lifestylowych, typu people oraz gossip.

Adresaci komunikacji
- Media ogólnopolskie: opiniotwórcze oraz kulturalne,
- Media lokalne,
- Media life style, typu people & gossip.
- Mieszkańcy Sieradza, bywalcy festiwali, szeroka opinia publiczna.

Realizacja
1. FRYZJERZY W TEATRZE. Komunikacje została rozpoczęta od stworzenia gotowego pakietu informacji na temat największych fryzjerów tworzących w teatrze. Pakiet zawierał materiały archiwalne poczynając od materiałów dotyczących Antoniego Cierplikowskiego poprzez najważniejsze współczesne stylizacje teatralne i ich twórców, gotowe wywiady z ludźmi teatru, twórcami peruk teatralnych, a także słynnych fryzjerów. Pakiet uzupełniały piękne fotografie stylizacji teatralnych mistrza Antoine z prawami do wykorzystania oraz limitowana kolekcja specjalna przypinek z autografem mistrza oraz jego najsłynniejszymi portretami. Dzięki materiałom ukazały się pogłębione publikacje oraz cykl wywiadów telewizyjnych i radiowych (min. Radio RMF, Radio Zet, Radio Euro, Radio PR I, PR III, Chilli Zet, Radio Planeta, Radio Eska, TVN Warszawa, Kawa czy Herbata, Rzeczpospolita, Twój Styl, Exclusive)

2. SZTUKA TEATRALNA „ANTOINE” . Produkcja sztuki teatralnej „Antoine” napisanej i wyreżyserowanej specjalnie na zamówienie miasta dla Sieradz Open Hair Festival przez Jakuba Przebindowskiego była jednym z najważniejszych teatralnych wydarzeń podczas tegorocznego Festiwalu. Spektakl opowiada o niezwykłym życiu i karierze fryzjera z Sieradza. W rolach głównych wystąpiła plejada największych gwiazd, min. Lesław Żurek, Tamara Arciuch, Aleksandra Szwed, Bartek Kasprzykowski. Po stronie agencji leżała promocja i komunikacja sztuki, jako kluczowego elementu teatralnego tegorocznego festiwalu. Przed Festiwalem odbywały się indywidualne spotkania twórców sztuki z kluczowymi mediami (skupiając się przede wszystkim na budowaniu widoczności tematu w ogólnopolskich stacjach radiowych i telewizyjnych). Podjęte aktywności przełożyły się na cykl wywiadów telewizyjnych oraz radiowych (min. Radio RMF, Radio Zet, Radio Euro, Radio PR I, PR III, Chilli Zet, Radio Planeta, Radio Eska, TVN Warszawa). Media zaproszono także na premierę sztuki do Sieradza, która była szeroko relacjonowana przez stacje telewizyjne, radiowe oraz agencje fotograficzne. Relacje z premiery można było zobaczyć min. w Dzień Dobry TVN, Co za Tydzień, Gali, Życiu na Gorąco, Tele 5, Teleexpresie, TV Biznes, TVP Info, TVN 24, wszystkich portalach typu gossip jak np. Pudelek, Plotek, Zeberka.

3. POKAZ „ŻYCIE I TEATR”. Widowisko połączyło elementy teatralnego spektaklu z fryzjerskim show. Pomysł powstał na podstawie prześledzenia teatralnej kariery mistrza Cierplikowskiego, który był autorem kilkuset stylizacji teatralnych oraz pomysłów scenograficznych. Pierwszą część widowiska stanowiły epizody teatralne w których modelki pojawiły się w strojach i perukach inspirowanych bohaterkami słynnych dramatów - m.in. Lady Makbet, Madame Butterfly czy Ofelia. Drugą część wypełniły mistrzowskie stylizacje na żywo, podczas których mistrzowie fryzjerscy na oczach widzów przeistoczyli modelki w postaci reprezentujące style, w jakich
specjalizował się Cierplikowski. Autorem koncepcji pokazu i jego producentem była w całości agencja Go Culture. Pokaz przygotowali artyści ze studia MilekDesign z choreografią Krzysztofa Knurka.

Komunikacja tego wydarzenia przebiegała kilkuetapowo
- W okresie poprzedzającym Festiwal organizowaliśmy indywidualne spotkania twórców pokazu z kluczowymi mediami. Podjęte aktywności zaowocowały cyklem wywiadów telewizyjnych oraz radiowych (min. Radio RMF, Radio Zet, Radio Euro, Radio PR I, PR II, PR III, Chilli Zet, Radio Planeta, Radio Eska, Vox FM, Radio Parada, dwukrotne odwiedziny w studiu Kawy czy Herbaty)
- Zaproszenie mediów na pokaz teatralny do Sieradza. Pokaz był bardzo szeroko komentowany i relacjonowany w mediach ogólnopolskich. Relacje z premiery można było zobaczyc min. Dzień Dobry TVN, Co za Tydzień, Gali, Życiu na Gorąco, Tele 5, Teleexpresie, TV Biznes, TVP Info, TVN 24.

4. FESTIWALOWE BIURO PRASOWE I RZECZNIK FESTIWALU.
Działania media relations dla Sieradz Open Hair Festival 2010 prowadzone były przez konsultantów Go Culture od czerwca do końca lipca 2010 roku. Przedstawiciel agencji Go Culture pełnił również funkcję rzecznika festiwalu. Prowadzone działania media relations zaowocowały dziesiątkami wywiadów telewizyjnych oraz radiowych w najważniejszych mediach. Festiwal gościł między innymi na antenie Radia RMF, został zapowiedziany w Radio Zet. Byliśmy gościem godzinnej audycji kulturalnej w Radio Euro. Opowiadaliśmy o wydarzeniu w audycjach kulturalnych stacji: Radio PR I, PR II, PR III, Chilli Zet, Radio Planeta, Radio Eska, Vox FM, Radio Parada. Rzecznik Festiwalu wziął udział w specjalnym programie poświęconym najciekawszym festiwalom w Programie 3 Polskiego Radia Fest Program. Dwukrotnie odwiedziliśmy studio porannej Kawy czy Herbaty oraz Dzień Dobry TVN i TVN Warszawa.

Podsumowanie projektu - efekty
Wśród najważniejszych rezultatów działań prowadzonych w roku 2010 wymienić należy następujące:
- Uzyskanie ogromnego ogólnopolskiego zainteresowania materiałami prasowymi przekazywanymi mediom – w ciągu dwóch miesięcy działań pojawiły się one w doskonałym czasie antenowym w najważniejszych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz głównych rozgłośniach radiowych. Trzeci dzień Sieradz Open Hair Festival był w całości relacjonowany na żywo przez TVN 24.
- Ponad 400 doniesień medialnych w okresie 2 miesiecy prowadzenie projektu. Z informacjami na temat Festiwalu zetknęło się ponad 25 mln. Polaków.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin