.

Strategia działań PR dla programu kulturalnego polskiego Przewodnictwa w Radzie UE w 10 stolicach

dodano: 
15.07.2011

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Raczkiewicz Chenczke Rc2

Projekt przygotowany na konkurs Young Creatives

Nazwa projektu:
Strategia działań PR dla programu kulturalnego polskiego Przewodnictwa w Radzie UE w 10 stolicach

Autorzy:
Anna Popińska, Rafał Skwiot (Raczkiewicz Chenczke Rc2)

Koncepcja:
Wirus „I, culture” zaatakował! Wirus made in Poland

Cel: Stworzenie tuby nagłaśniającej ideę: „Polska – kreatywne zagłębie Europy”

Stworzenie grupy ambasadorów : korespondenci zagraniczni przebywający w Polsce, rozpoznawalni dziennikarze, wybrani przedstawiciele pop-kultury z 10 krajów

Partnerstwo z wybranymi mediami w Polsce (np. Gazeta Wyborcza)

Jak go rozpoznać?

Cel: Wykorzystanie tuby nagłaśniającej

Objawy zainfekowania – noszenie przypinki z napisem „I, culture”przez:
- ambasadorów
- prezenterów wiadomości w TV
- gwiazdy show – biznesu
- artystów, gości w TV
- wirtualne przypinki dostępne na stronie culture.pl
- stworzenie manifestu wirusa „I, culture”
- kampania wirusowa w sieci (Facebook i You Tube)

Etapy kampanii:
Rozprzestrzenianie wirusa „I, culture”

Cel: Zakomunikowanie przejęcia prezydencji przez Polskę

- Konferencja prasowa na lotnisku w Polsce (np. hostessy w strojach laboratoryjnych)
- Grupa zainfekowanych ambasadorów jedzie do Brukseli na spotkanie z europarlamentarzystami
- Symboliczne przekazanie prezydencji
- Następuje „zakażenie”…

Wirus z Polski podbija świat

Cel: Informacja o programie PPRUE

Media w 10 stolicach nakręcają spiralę:
- Szokujące doniesienia o błyskawicznym rozprzestrzenianiu wirusa (wirus „I, culture” jest już w 10 stolicach świata)
- Rodzimi artyści przyznają się: „I, culture”
- Znani dziennikarze i studenci z Polski manifestują „zarażenie” poprzez przypinki
- Artyści masowo ujawniają, że są Polakami  –  każdy chce pochodzić z kreatywnego zagłębia Europy
- Kulminacja – informacja o starcie programu:
- Konferencje otwierające multimedialne centra prasowe

Media społecznościowe chłoną wirusa

Cel: obecność w mediach społecznościowych i internecie

Zainfekowanie blogerów ideą:
- Konkurs na najlepszy blog relacjonujący wydarzenia związane z programem
- Filmy wirusowe w sieci

Działania w mediach społecznościowych:
- Zachęcenie użytkowników do manifestowania „I, culture” (akcje teaserowe, zmiany opisów, - zmiany zdjęć na wlepki)
- Ustanowienie Dnia Polskiej Kultury – zmiana zdjęcia profilowego na np. artystę z polski

Pół roku epidemii, czyli stałe media relations

Cel: Podtrzymanie relacji z mediami w 10 stolicach

Multimedialne centra prasowe – forma biura prasowego
Kreatywne wysyłki kontekstowe informacji związanych z programem, np.:
- Z Lemem na Księżyc
- Szarpiąc struny wolności
- Poezja mi w duszy gra
Zakup mediów płatnych (advertoriale)
Aranżowanie wywiadów z ambasadorami
Partnerstwa mediowe

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin