Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Strategia działań PR dla programu kulturalnego polskiego Przewodnictwa w Radzie UE w 10 stolicach. projekt przygotowany na konkurs young creatives. nazwa projektu:strategia działań pr dla programu kulturalnego polskiego przewodnictwa w radzie ue w 10 stolicach. autorzy:anna popińska, rafał skwiot (raczkiewicz chenczke rc2). koncepcja:wirus „i, culture” zaatakował! wirus made in poland. cel: stworzenie tuby nagłaśniającej ideę: „polska – kreatywne zagłębie europy”. stworzenie grupy ambasadorów: korespondenci zagraniczni przebywający w polsce, rozpoznawalni dziennikarze, wybrani przedstawiciele pop-kultury z 10 krajów. partnerstwo z wybranymi mediami w polsce (np. gazeta wyborcza). jak go rozpoznać? cel: wykorzystanie tuby nagłaśniającej. objawy zainfekowania – noszenie przypinki z napisem „i, culture”przez:– ambasadorów– prezenterów wiadomości w tv– gwiazdy show – biznesu– artystów, gości w tv– wirtualne przypinki dostępne na stronie culture.pl– stworzenie manifestu wirusa „i, culture”– kampania wirusowa w sieci (facebook i you tube). etapy kampanii:rozprzestrzenianie wirusa „i, culture”. cel: zakomunikowanie przejęcia prezydencji przez polskę. – konferencja prasowa na lotnisku w polsce (np. hostessy w strojach laboratoryjnych)– grupa zainfekowanych ambasadorów jedzie do brukseli na spotkanie z europarlamentarzystami– symboliczne przekazanie prezydencji– następuje „zakażenie”…. wirus z polski podbija świat. cel: informacja o programie pprue. media w 10 stolicach nakręcają spiralę: – szokujące doniesienia o błyskawicznym rozprzestrzenianiu wirusa (wirus „i, culture” jest już w 10 stolicach świata)– rodzimi artyści przyznają się: „i, culture”– znani dziennikarze i studenci z polski manifestują „zarażenie” poprzez przypinki– artyści masowo ujawniają, że są polakami – każdy chce pochodzić z kreatywnego zagłębia europy– kulminacja – informacja o starcie programu:– konferencje otwierające multimedialne centra prasowe. media społecznościowe chłoną wirusa. cel: obecność w mediach społecznościowych i internecie. zainfekowanie blogerów ideą:– konkurs na najlepszy blog relacjonujący wydarzenia związane z programem– filmy wirusowe w sieci. działania w mediach społecznościowych:– zachęcenie użytkowników do manifestowania „i, culture” (akcje teaserowe, zmiany opisów, – zmiany zdjęć na wlepki)– ustanowienie dnia polskiej kultury – zmiana zdjęcia profilowego na np. artystę z polski. pół roku epidemii, czyli stałe media relations. cel: podtrzymanie relacji z mediami w 10 stolicach. multimedialne centra prasowe – forma biura prasowegokreatywne wysyłki kontekstowe informacji związanych z programem, np.:– z lemem na księżyc– szarpiąc struny wolności– poezja mi w duszy grazakup mediów płatnych (advertoriale)aranżowanie wywiadów z ambasadoramipartnerstwa mediowe.
Projekt przygotowany na konkurs Young Creatives
Nazwa projektu:
Strategia działań PR dla programu kulturalnego polskiego Przewodnictwa w Radzie UE w 10 stolicach
Autorzy:
Anna Popińska, Rafał Skwiot (Raczkiewicz Chenczke Rc2)
Koncepcja:
Wirus „I, culture” zaatakował! Wirus made in Poland
Cel: Stworzenie tuby nagłaśniającej ideę: „Polska – kreatywne zagłębie Europy”
Stworzenie grupy ambasadorów : korespondenci zagraniczni przebywający w Polsce, rozpoznawalni dziennikarze, wybrani przedstawiciele pop-kultury z 10 krajów
Partnerstwo z wybranymi mediami w Polsce (np. Gazeta Wyborcza)
Jak go rozpoznać?
Cel: Wykorzystanie tuby nagłaśniającej
Objawy zainfekowania – noszenie przypinki z napisem „I, culture”przez:
– ambasadorów
– prezenterów wiadomości w TV
– gwiazdy show – biznesu
– artystów, gości w TV
– wirtualne przypinki dostępne na stronie culture.pl
– stworzenie manifestu wirusa „I, culture”
– kampania wirusowa w sieci (Facebook i You Tube)
Etapy kampanii:
Rozprzestrzenianie wirusa „I, culture”
Cel: Zakomunikowanie przejęcia prezydencji przez Polskę
– Konferencja prasowa na lotnisku w Polsce (np. hostessy w strojach laboratoryjnych)
– Grupa zainfekowanych ambasadorów jedzie do Brukseli na spotkanie z europarlamentarzystami
– Symboliczne przekazanie prezydencji
– Następuje „zakażenie”…
Wirus z Polski podbija świat
Cel: Informacja o programie PPRUE
Media w 10 stolicach nakręcają spiralę:
– Szokujące doniesienia o błyskawicznym rozprzestrzenianiu wirusa (wirus „I, culture” jest już w 10 stolicach świata)
– Rodzimi artyści przyznają się: „I, culture”
– Znani dziennikarze i studenci z Polski manifestują „zarażenie” poprzez przypinki
– Artyści masowo ujawniają, że są Polakami – każdy chce pochodzić z kreatywnego zagłębia Europy
– Kulminacja – informacja o starcie programu:
– Konferencje otwierające multimedialne centra prasowe
Media społecznościowe chłoną wirusa
Cel: obecność w mediach społecznościowych i internecie
Zainfekowanie blogerów ideą:
– Konkurs na najlepszy blog relacjonujący wydarzenia związane z programem
– Filmy wirusowe w sieci
Działania w mediach społecznościowych:
– Zachęcenie użytkowników do manifestowania „I, culture” (akcje teaserowe, zmiany opisów, – zmiany zdjęć na wlepki)
– Ustanowienie Dnia Polskiej Kultury – zmiana zdjęcia profilowego na np. artystę z polski
Pół roku epidemii, czyli stałe media relations
Cel: Podtrzymanie relacji z mediami w 10 stolicach
Multimedialne centra prasowe – forma biura prasowego
Kreatywne wysyłki kontekstowe informacji związanych z programem, np.:
– Z Lemem na Księżyc
– Szarpiąc struny wolności
– Poezja mi w duszy gra
Zakup mediów płatnych (advertoriale)
Aranżowanie wywiadów z ambasadorami
Partnerstwa mediowe