.

Szukamy gołego M

dodano: 
07.03.2014

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Prime PR

Tytuł:
Szukamy gołego M

Autor:
Prime PR dla IKEA Katowice

Opis sytuacji wyjściowej
IKEA Katowice chciała pozyskać nowe kanały komunikacji z klientami oraz zaistnieć w internecie. Dodatkowym kontekstem była 10 rocznica funkcjonowania sklepu IKEA w Katowicach, której fakt należało podkreślić. Zadaniem agencji było przedstawienie i zrealizowanie działań pomagających IKEA Katowice w realizacji celów.

Cele dla działań public relations
- zwiększenie świadomości marki IKEA Katowice wśród internautów
- zaangażowanie internautów w działania marki
- zwrócenie uwagi na fakt 10-lecia istnienia sklepu w Katowicach

Opis projektu
Kampania “szukamy gołego M” polegała na sekwencji działań opartych o konkurs,w którym nagrodą było urządzenie mieszkania (gołego M) zwycięzców za darmo. Do projektu zostały zaproszone media (Gazeta Wyborcza Katowice, Radio Eska).

W pierwszym etapie IKEA Katowice ogłosiła poszukiwania “Gołego M”. Jako nietypowy kanał poszukiwania uczestników konkursu wykorzystano m.in. portale ogłoszeniowe, w których swoją ofertę promują ekipy remontowe i tam umieszczana była informacja o poszukiwaniu gołego M. W ten sposób udało się dotrzeć do licznej grupy osób remontujących mieszkanie.

Każdy zainteresowany mógł przesłać e-mailem zdjęcie swojego “m” z krótkim listem zachęcającym do wyposażenia właśnie jego mieszkania (w konkursie mogły brać udział wyłącznie mieszkania o metrażu 45-55 mkw.). Spośród wszystkich zgłoszeń (napłynęło prawie 400 zdjęć), wybrano 10 (jako podkreślenie faktu 10-lecia) nominowanych osób. Osoby te odwiedziła ekipa IKEA tv z kamerą, realizując krótki filmik, o danym mieszkaniu i jego właścicielach.

10 filmików zostało umieszczonych na kanale YouTube (przykładowy filmik) oraz na stworzonym na początku kampanii profilu IKEA Katowice na Facebooku. Użytkownicy Facebooka, klikając w przycisk “Lubię to!” pod filmikiem oddawali na niego głos. W konkursie zwyciężyły osoby, których filmik na koniec głosowania zebrał najwięcej głosów. IKEA Katowice urządziła zwycięskie mieszkanie, co zostało udokumentowane filmikiem umieszczonym na YouTube.

Działania dodatkowe
W okresie kampanii w ciągu 10 tygodni, w IKEA Katowice rozdano 10 tysięcy gazet (Gazeta Wyborcza Katowice). Przez 10 tygodni w Gazecie Wyborczej Katowice (we wtorki i czwartki) drukowany był specjalny kupon rabatowy dla czytelników.W radiu ESKA rozdano 10 zestawów upominkowych IKEA.

Wybrane rezultaty
- Stworzenie społeczności ponad 5500 fanów (osób lubiących) w ciągu 2 miesięcy
- ponad 10 000 interakcji na FanPage w czasie trwania kampanii
- kilkanaście publikacji redakcyjnych nt. kampanii w mediach tradycyjnych

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin