.

Zdążyć z prawdą. Hospicjum to też Życie AD 2005

dodano: 
13.04.2007

Rodzaj:

case'y CSR

Firma:

Fundacja Hospicyjna

Nazwa kampanii
Zdążyć z prawdą. Hospicjum to też Życie AD 2005

Organizator
Fundacja Hospicyjna - organizacja pozarządowa działająca od 2004 roku. Celem jej powołania było wsparcie Hospicjum im. Ks. Dutkiewicza oraz ruchu hospicyjnego w Polsce. Stworzyła Centrum Wolontariatu, dzięki któremu w działania Fundacji i pracę w Hospicjum zaangażowały się setki wolontariuszy. Niedługo potem powstało Centrum Psychoedukacji szkolące rocznie około 500 osób i otaczające opieką psychologiczną pacjentów hospicjum, rodziny zmarłych oraz pracowników.

Czas trwania
8 października - 30 listopada 2005

Cele i założenia kampanii
- Wsparcie merytoryczne i finansowe ośrodków hospicyjnych,
- Pomoc w stworzeniu nowych hospicjów domowych,
- Uwrażliwienie społeczeństwa na problemy dotyczące mówienia prawdy o nieuleczalnej chorobie w relacji lekarz – pacjent - rodzina pacjenta,
- Edukacja społeczna poprzez ogólnopolskie kampanie i inne działania medialne.

Przeprowadzone działania

Działania hospicjów
W kampanii wzięło udział 118 hospicjów z całego kraju. 107 z nich spełniło warunki kampanii i wzięło udział w podziale środków uzyskanych podczas akcji. Warunki, które musieli spełnić uczestnicy akcji:
- zorganizowanie koncertu w ramach ogólnoświatowej akcji Głosy dla Hospicjów w dniu 8 października 2005,
- przeprowadzenie publicznej debaty na temat problemów opieki paliatywnej,
- przesłanie do organizatorów kampanii, Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku, opowiadania o sztuce komunikowania prawdy na temat nieuleczalnej choroby.

Zbiórka publiczna
Zbiórka publiczna środków na potrzeby hospicjów - od 1 października do 30 grudnia 2005. Wyniki zbiórki:
- Charytatywny sms 285 200,00 zł,
- Linia charytatywna 24 136,99 zł,
- Zakłady Specjalne Totalizatora Sportowego (na dzieci w hospicjach) 101 650,00 zł,
- Fundacja „Agora” (na dzieci w hospicjach) 50 000,00 zł,
- Wpłaty od osób indywidualnych na konto kampanii 12 717,11 zł,
- Łącznie na poziomie ogólnopolskim 473 764,10 zł,
- Lokalne zbiórki i akcje charytatywne zorganizowane przez 60 hospicjów
320 000,00 zł (na potrzeby własne placówek).

Kampanię poprzedziła konferencja prasowa, która odbyła się 05.10.2005 w warszawskiej siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych. Dziennikarze, m.in. z TVP1, TVP3, Polskiego Radia, Faktu z uwagą przysłuchiwali się wypowiedziom ekspertów i gości na temat kampanii. Na ich pytania odpowiadali: ks. dr Piotr Krakowiak, pomysłodawca kampanii i jednocześnie dyrektor Fundacji i gdańskiego Hospicjum, Agnieszka Brzezińska, kierownik Fundacji, prof. Krystyna de Walden-Gałuszko, Krajowy Konsultant w dziedzinie Medycyny Paliatywnej i Mirosław Roguski, prezes zarządu Totalizatora Sportowego. Totalizator w tym roku przyłączył się do kampanii, organizując Zakłady Specjalne, z których zysk zostanie przeznaczony na pomoc dzieciom w hospicjach.

Podział środków
W dniu 17.01.2006 na posiedzeniu Rady Fundacji Hospicyjnej, jej członkowie podjęli decyzję o podziale środków uzyskanych w wyniku zbiórki publicznej:
- 100 000,00 zł - suma przeznaczona na zakup „starterów” medycznych - dla hospicjów, które zdecydują się otworzyć oddziały hospicjum domowego w regionach „białych plam” lub przygotują zespół do stworzenia nowego hospicjum domowego,
- 200 000,00 zł - suma przeznaczona na zakup sprzętu i środków pielęgnacyjnych dla pozostałych hospicjów uczestniczących w kampanii.
Do wyboru jeden z trzech zestawów.
- 23 354,10 zł - wyjazdowy zespół szkoleniowy pod auspicjami Krajowego Duszpasterza Hospicjów, który bezpłatnie poprowadzi jednodniowe warsztaty w hospicjach/zakładach opieki paliatywnej,
- 151 650,00 zł - „Dzieci w hospicjach” – na jedno dziecko przypada 507,19 zł. Fundacja Hospicyjna z własnych środków dofinansowała tę sumę do 510 zł. W ten sposób udzielona pomocy prawie 300 dzieciom.

Oddźwięk w mediach, działania promocyjne i partnerzy

Obecność w mediach:

Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że od 1 października do 30 listopada 2005 pojawiło się 807 informacji w mediach ogólnopolskich i regionalnych, w tym: 592 publikacje prasowe, 46 audycje radiowe, 132 programy telewizyjne, 37 informacje w Internecie.
Oprócz programów, audycji oraz spotów reklamowych, kampanię promowały w całym kraju billboardy (250) i citylighty (254) oraz plakaty (20 000), spoty w sieci Multikino, informacje w 13 tys. kolektur Totalizatora Sportowego.
Oficjalni patroni medialni:
TVP1, TVP3, TVP Polonia, Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl, Pani, Tygodnik Powszechny, Onet.pl, PRoto, Wprost, Telemagazyn, Radio Plus, Polskie Radio, Instytut Monitorowania Mediów.
Sponsorzy kampanii:
Janssen - Cilag Polska, Lotto - Totalizator Sportowy, Bristol-Myers Squibb Polska, Satel, LPP (Reserved, Cropptown), Dom Finansowy QS, Masterlease - Futura Leasing & Prime Car Management, PPH BOMI, Vipharm, RUCH, PKP Energetyka.

Osoby odpowiedzialne za kampanię
Fundacja Hospicyjna pod auspicjami ks. dr. Piotra Krakowiaka, Krajowego Duszpasterza Hospicjów, współpraca: prof. Krystyna de Walden-Gałuszko, Krajowy Konsultant w Dziedzinie Medycyny Paliatywnej.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin