Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Facebook odświeża swoje aplikacje. podczas corocznej konferencji f8 przedstawiciele facebooka zaprezentowali plany dotyczące swoich produktów – czytamy na newsroom.fb.com. portal społecznościowy ma zyskać odświeżony wygląd, silniejszy nacisk ma zostać położony na grupy, a komunikator messenger będzie przeprojektowany od środka, by aplikacja działała szybciej. zmiany mają dotknąć również instagrama, w którym pojawią się m.in. funkcje umożliwiające przeprowadzanie publicznych zbiórek na cele non profit oraz – już w pełnej wersji – zakup przedmiotów bez wychodzenia z aplikacji. użytkownicy zobaczą zmiany w wyglądzie przeglądarkowej wersji facebooka w ciągu nadchodzących miesięcy. jak można przeczytać na newsroom.fb.com, news feed wciąż pozostanie w centrum, jednak portal przeprojektował zakładkę z grupami, powiększył ją i ułatwił wyszukiwanie nowych społeczności – czytamy na newsroom.fb.com. internauci będą też widzieć nowe, sugerowane grupy w innych miejscach aplikacji, takich jak marketplace czy facebook watch. ponadto, w wakacje 2019 roku portal ma wdrożyć odświeżoną zakładkę dotyczącą wydarzeń, która ma mocniej promować lokalne inicjatywy. odświeżona strona główna facebooka w przeglądarkach. źródło: newsroom.fb.com. portal rozwija także narzędzie umożliwiające randkowanie – facebook dating. nową funkcję nazwał secret crush – wynika z informacji w biurze prasowym facebooka. pozwoli ona użytkownikowi wybrać do dziewięciu znajomych, z którymi chciałby pogłębić relacje – jeśli któryś z nich również zdecyduje się skorzystać z narzędzia, facebook wyświetli powiadomienie obu sparowanym osobom. lżejsza aplikacja mobilna messnegera ma natomiast pojawić się w drugiej połowie roku. facebook przygotowuje też oficjalną wersję na komputery z systemami windows i macos – dotychczas na te platformy dostępne były wyłącznie aplikacje przygotowane przez niezależnych twórców. instagram za to, oprócz funkcji robienia zakupów wewnątrz aplikacji i nowych zbiórek, ma otrzymać także odświeżoną kamerę, która ma ułatwić korzystanie z serwisu i tworzenie nowych treści. funkcja zakupów na instagramie. źródło: newsroom.fb.com. zmieniony wygląd kamery instagrama. źródło: newsroom.fb.com. (mp).
Podczas corocznej konferencji F8 przedstawiciele Facebooka zaprezentowali plany dotyczące swoich produktów – czytamy na newsroom.fb.com. Portal społecznościowy ma zyskać odświeżony wygląd, silniejszy nacisk ma zostać położony na grupy, a komunikator Messenger będzie przeprojektowany od środka, by aplikacja działała szybciej. Zmiany mają dotknąć również Instagrama, w którym pojawią się m.in. funkcje umożliwiające przeprowadzanie publicznych zbiórek na cele non profit oraz – już w pełnej wersji – zakup przedmiotów bez wychodzenia z aplikacji.
Użytkownicy zobaczą zmiany w wyglądzie przeglądarkowej wersji Facebooka w ciągu nadchodzących miesięcy. Jak można przeczytać na newsroom.fb.com, news feed wciąż pozostanie w centrum, jednak portal przeprojektował zakładkę z grupami, powiększył ją i ułatwił wyszukiwanie nowych społeczności – czytamy na newsroom.fb.com. Internauci będą też widzieć nowe, sugerowane grupy w innych miejscach aplikacji, takich jak Marketplace czy Facebook Watch. Ponadto, w wakacje 2019 roku portal ma wdrożyć odświeżoną zakładkę dotyczącą wydarzeń, która ma mocniej promować lokalne inicjatywy.

Odświeżona strona główna Facebooka w przeglądarkach. Źródło: newsroom.fb.com
Portal rozwija także narzędzie umożliwiające randkowanie – Facebook Dating. Nową funkcję nazwał Secret Crush – wynika z informacji w biurze prasowym Facebooka. Pozwoli ona użytkownikowi wybrać do dziewięciu znajomych, z którymi chciałby pogłębić relacje – jeśli któryś z nich również zdecyduje się skorzystać z narzędzia, Facebook wyświetli powiadomienie obu sparowanym osobom.
Lżejsza aplikacja mobilna Messnegera ma natomiast pojawić się w drugiej połowie roku. Facebook przygotowuje też oficjalną wersję na komputery z systemami Windows i macOS – dotychczas na te platformy dostępne były wyłącznie aplikacje przygotowane przez niezależnych twórców.
Instagram za to, oprócz funkcji robienia zakupów wewnątrz aplikacji i nowych zbiórek, ma otrzymać także odświeżoną kamerę, która ma ułatwić korzystanie z serwisu i tworzenie nowych treści.

Funkcja zakupów na Instagramie. Źródło: newsroom.fb.com

Zmieniony wygląd kamery Instagrama. Źródło: newsroom.fb.com
(mp)