.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - I kwartał 2013 roku

dodano: 
11.04.2013

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
0

Maleje popyt na praktykantów, wzrasta - na konsultantów

W I kwartale 2013 roku pojawiło się o 23 proc. mniej ogłoszeń niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Za ten stan odpowiedzialne są głównie firmy i instytucje, które od stycznia publikują coraz mniej ofert. Nie jest to dobra wiadomość dla specjalistów, bo to właśnie ich poszukiwały najczęściej.


Kliknij, aby powiększyć

Jeszcze w styczniu firmy i instytucje opublikowały 57 ofert. W lutym było ich 45, a w marcu już tylko 32. Przez cały ostatni kwartał zamieściły w sumie 100 ofert, co stanowiło 25 proc. z ogólnej liczby 404 ogłoszeń. W tym czasie liczba ogłoszeń dla specjalistów zmalała z 46 w styczniu do 33 w marcu. Od firm i instytucji zdecydowanie bardziej aktywne były agencje, które zamieściły 242 oferty. Jeszcze w ostatnim kwartale 2012 roku opublikowały one jedynie 173 oferty. To jednak wciąż słabiej w porównaniu z I kwartałem minionego  – wtedy ofert było 301.

Podobna kondycja była na rynku pracy w PR w zeszłym roku – po I kw. zmalało zainteresowanie praktykantami i stażystami, jednocześnie wzrosło zainteresowanie konsultantami i asystentami. W III kw. to właśnie ci ostatni mogli liczyć na zdecydowanie więcej ofert niż praktykanci. Dane z I kw. 2013 roku wskazują, że sytuacja może się powtórzyć. Z miesiąca na miesiąc spada bowiem zainteresowanie praktykantami i stażystami. W styczniu mieli oni do wyboru 60 ofert, w lutym 44, a w marcu 37. W zeszłym miesiącu na konsultantów i praktykantów czekało już tyle samo ogłoszeń. 

Pierwsze 3 miesiące 2013 roku nie przyniosły istotnych zmian na PR-owej mapie Polski. Nadal największe rynku pracy to Warszawa, Wrocław i Kraków. Po raz pierwszy od II kwartału zeszłego roku pojawiły się oferty w województwie lubelskim i podlaskim. Na poniższej infografice odnoszącej się do statystyk kwartalnych nie uwzględniono 12 ofert – 10 dotyczyło pracy w więcej niż jednym województwie, 2 odnosiły się do pracy za granicą (w Niemczech).


Pracodawcy najczęściej oczekiwali znajomości języka angielskiego. W I kwartale tego roku ich wymagania stały się jednak bardziej różnorodne. Wśród języków obcych wymieniali oni m.in. włoski i czeski, a w marcu pojawiło się ogłoszenie ze wzmianką o znajomości chińskiego i koreańskiego.

Od IV kwartału ubiegłego roku nie zmieniła się grupa branż, których najczęściej dotyczą ogłoszenia agencji. Należą do nich: branża interaktywna, marketingowa, IT oraz finansowa i ubezpieczeniowa.

Wśród firm PR-owców najczęściej poszukiwały przedsiębiorstwa z branży doradczej i szkoleniowej oraz IT. Wśród 134 ogłoszeń przedstawionych na infografice, 21 pochodziło z instytucji pozarządowych oraz jednostek administracji publicznej.


Ogłoszenia dla PR-owców pojawiały się głównie na stronie PRoto.pl. Do istotnych źródeł należały także serwisy Pracuj.pl oraz Infopraca.pl.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin