.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - luty 2007

dodano: 
06.03.2007

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Ciągle w górę
Lutowy raport PRoto zawiera analizę 114 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W lutym 2007 roku ukazało się 19 ogłoszeń więcej niż styczniu i aż 67 ogłoszeń więcej niż w lutym 2006 roku.
W analizowanym miesiącu pracowników poszukiwały między innymi firmy: AIP Consulting, CARITAS Archidiecezji Gnieźnieńskiej, Cinema City, COMMITMENT TO EUROPE arts & business, Creative Storm, CUSHMAN & WAKEFIELD, DATA SOLUTIONS, DHL Logistics, Direct News, Eniro Polska, EUREKA FINANSE, Firma Bajtel, Firma Hacel, Gemius, GET IT, TRANSLATIONS, Goldenegg, Goggle, Grupa Medycyna Rodzinna, Grupa wydawnictw książkowych Siedmioróg, Grupa Wydawnicza INFOR, HBO Polska, Heureka, HTS Polska, INTERNATIONAL PAPER, Joka, Krajowe Centrum Wierzytelności ULTIMO, Kredyt Bank, KRUK, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Lava Group, MPS Polska, NetSprint.pl, Novo Nordisk, Orange, PKN ORLEN, PLAGIAT.PL, Provident Polska, Quelle, Real, Red Bull Polska, Metrohouse, Synthesis Media, Techland, The Electrolux Group i Womak.

Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich: Ad rem, Advanced PR, Afekt, Agencja Allegro, Black Point, Ciszewski PR, Edelman, Elżbieta Pełka Creative Services, ITBC Communication, Kuźnia PR, MediaDem PR, MMT Management, Monday PR, OS3 multimedia, Pegasus Public Relations, Profit Communications, SCH Public Relations, Studio Prowokacja i Superb PR.

Wykres 1


Najwięcej ogłoszeń w lutym nadesłano do redakcji PRoto – 51, 41 znaleziono w Internecie, 22 – w prasie. PRoto staje się coraz częściej najchętniej wykorzystywanym pośrednikiem w publikacji ofert dla specjalistów z branży. Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”.

Większość z nich była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowana do potencjalnych specjalistów, sześć ofert dotyczyło stażu.

Wykres 2



Tradycyjnie najwięcej ofert dotyczyło województwa mazowieckiego – 56 ogłoszeń. 7 ofert pochodziło w województwa dolnośląskiego, po 5 – ze śląskiego i łódzkiego, po 2 – z wielkopolskiego, pomorskiego i małopolskiego.

Wykres 3


W styczniu, podobnie jak w poprzednich miesiącach, najczęściej poszukiwano specjalistów – 84 ogłoszenia. Aż 13 ogłoszeń skierowanych było do stażystów, 7 ofert dotyczyło stanowisk managerskich/dyrektorskich, a w 10 przypadkach poszukiwano asystentów.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)



W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (74 spośród 114 ogłoszeń). W pojedynczych przypadkach oczekiwano znajomości języka niemieckiego, jednego języka obcego i angielskiego oraz rosyjskiego jako dodatkowy atut. W czterech przypadkach oczekiwano znajomości języka angielskiego, a znajomość drugiego języka potraktowano by jako atut, w trzech przypadkach oczekiwano znajomości języka angielskiego i/lub niemieckiego. W 30 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie (Wyk. 5).
Wykres 5


W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 55 ogłoszeń. 4 oferty pochodziły z branży wydawniczej, po 3 – z odzieżowej, handlowej i finansowej, po 2 – z ubezpieczeniowej, paliwowej i IT (Wyk. 6).

Wykres 6





Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account director,
• Account executive,
• Account manager,
• Corporate communications associate,
• Dyrektor ds. marketingu i PR- u,
• e-PR operator,
• Event manager,
• Główny specjalista ds. promocji, turystyki i współpracy z zagranicą,
• Główny specjalista w biurze promocji i mediów,
• Head of communications Central Eastern Europe,
• Junior account executive,
• Junior account manager,
• Junior communication manager,
• Junior event manager,
• Kierownicy biur komunikacji korporacyjne,
• Kierownik działu komunikacji,
• Kierownik działu PR,
• Koordynator ds. marketingu i PR-u,
• Koordynator projektów PR,
• Manager ds. eventów,
• New Business Account Executive,
• Osoba do obsługi medialnej dużych projektów,
• Osoba do pisania informacji prasowych,
• PR manager,
• Pracownik w dziale marketingu i reklamy,
• Senior Account Executive,
• Specjalista ds. PR-u,
• Specjalista ds. komunikacji,
• Specjalista ds. promocji i rozwoju marki,
• Specjalista ds. public relations,
• Sports Promo & PR Specialist,
• Training&Communication Manager

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin