53 proc. marketerów uważa, że obecny zestaw narzędzi marketingowych raczej pomaga im w realizacji celów – wynika z raportu „State of MarTech Poland H1 2025” przygotowanego przez Altavia Kamikaze + K2 we współpracy z Wyższą Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Badanie pokazuje, że respondenci mają zróżnicowane podejście do korzystania z technologii marketingowych, do których należą m.in. platformy CMS, CRM, marketing automation, digital assets management czy CDP/DMP. 39 proc. badanych stosuje nie więcej niż 10 narzędzi. Są jednak firmy, które preferują znacznie większe zestawy. 37 proc. respondentów zadeklarowało, że wykorzystuje od 11 do 20 technologii marketingowych, a 13 proc. – od 21 do 30.
Według twórców raportu kluczową rolę w tym przypadku odgrywa wielkość firmy, rozbudowana sieć kanałów komunikacji, a także charakterystyka branży i zachowania konsumenckie. Znaczenie może mieć także specyfika produktów i częstotliwość ich kupowania, natężenie konkurencji i poziom lojalności klientów.
Marketerzy liczą, że narzędzia marketingowe umożliwią im zwiększenie efektywności procesów marketingowych. Taką opcję wskazuje aż 79 proc. badanych. Wśród innych celów, do których mają posłużyć tego typu rozwiązania, znajdują się m.in. zwiększenie współczynnika konwersji (72 proc.) oraz zwiększenie sprzedaży online (61 proc.).
Chcesz dowiedzieć się, jak budować rozpoznawalność, która wspiera sprzedaż? Już dziś zarejestruj się na Kongres Wiedzy PRoto i weź udział w wydarzeniu! Na uczestników czeka wiele merytorycznych wystąpień oraz warsztaty. Spiesz się, zostało niewiele czasu. Widzimy się 8 października w Warszawie lub online!

Potrzeba poprawy efektywności procesów może wynikać z braku współpracy między różnymi działami organizacji oraz ze złożoności współczesnych działań marketingowych. Takie rozproszenie stanowi duże wyzwanie dla marketerów. Nie jest więc zaskoczeniem, że sięgają po narzędzia marketingowe, by sobie z nim poradzić.
Ponad połowa ankietowanych uważa, że obecny zestaw narzędzi marketingowych raczej pomaga im w realizacji celów. Natomiast jedynie 19 proc. respondentów deklaruje absolutną pewność, że rozwiązania te stanowią istotną wartość dodaną w ich pracy.
Marketerzy zostali również zapytani o to, czy dostrzegają różnice w działaniu technologii marketingowych wynikających z wdrożenia AI. 49 proc. respondentów uważa, że rozwiązania te działają inaczej, ale nie przekłada się to na poziom realizacji celów. 35 proc. badanych wskazuje, że jest różnica w działaniu – według nich łatwiej jest bowiem uzyskać satysfakcjonujący poziom realizacji celów. Zaledwie 15 proc. marketerów nie dostrzega zmian w związku z wdrożeniem AI. Jak twierdzi ta grupa, na chwilę obecną to tylko pusty buzzword.
Pełny raport można znaleźć na stronie. (ao)
O badaniu:
Omawiane w tym raporcie badanie zrealizowano z wykorzystaniem ankiety w narzędziu Google Forms, dystrybuowanej online. Próba badawcza miała charakter celowy, do udziału zaproszone zostały osoby obejmujące wskazane stanowiska lub ich równoważne odpowiedniki: Marketing Director, Digital Marketing Director/Digital Director, Marketing Manager, Digital Marketing Manager/Digital Manager, Brand Manager/Brand Director, CRM Manager, CX Manager. Respondentów zrekrutowano spośród istniejącej sieci kontaktów oraz za pośrednictwem serwisu LinkedIn. Próba liczyła 106 osób. Reprezentowała ona zróżnicowane punkty widzenia, choć przeważali przedstawiciele dużych firm, co jest typowe dla tego segmentu rynku


