​Jak będą funkcjonować LifeTube i Gamellon?

dodano: 
19.04.2018
komentarzy: 
0

PRoto.pl: Kiedy pojawił się pomysł nawiązania współpracy strategicznej z LifeTube’em? Co było przyczyną skrystalizowania się tej koncepcji?

Adam Semik, CEO i współzałożyciel Gamellona: Pomysł nawiązania współpracy powstał w zeszłym roku. Przyczyną była przede wszystkim potrzeba jeszcze większej profesjonalizacji działań na YouTubie oraz chęć kompleksowej obsługi klientów. Tak jak wspominaliśmy na konferencji, nie jesteśmy tylko MCN-ami, ale również firmami o kompetencjach agencji reklamowych, które są w stanie stworzyć, zaplanować i przeprowadzić całościowe kampanie digitalowe z influencerami. To jest najważniejsza rzecz, która nas łączy – Gamellon i LifeTube. Oczywiście dochodzi do tego również kwestia wzajemnego poszerzania portfolio influencerów.

PRoto.pl: Jak zmieni się teraz współpraca na linii LifeTube i Gamellon–agencje PR?

A.S.: Z pewnością będziemy wspierać się w zakresie działań PR-owych – zarówno w obszarze obsługi medialnej naszych twórców, klientów, jak i samych agencji. Jeśli chodzi o strukturę samej pracy i działów, to pozostanie bez zmian – będziemy działali jako dwa oddzielne, ale współpracujące podmioty. Zależy nam natomiast na tym, żeby mówić jednym głosem i wspólnie edukować rynek przez komunikację działań obu spółek w mediach. Planujemy również wspólną organizację wydarzeń i podejmowanie nowych inicjatyw, np. w formie szkoleń czy konferencji, na których będziemy mogli promować kluczowe dla obu spółek i całej społeczności YouTube’a wartości.

PRoto.pl: Jak chcą Państwo organizować pracę, jeśli klient poprosi o współpracę z influencerami z obu MCN-ów jednocześnie? Kto będzie koordynował kampanię?

A.S.: Zarówno LifeTube, jak i Gamellon posiadają wyodrębnione działy sprzedaży w ramach swoich zespołów. Nasze zespoły tworzą m.in. ludzie, którzy współpracowali z influencerami już kilka lat temu, kiedy rynek influencerów youtubowych dopiero powstawał. Do kampanii i klientów podchodzimy zawsze projektowo – dobieramy odpowiednich menedżerów, którzy są w stanie „spiąć” całość prac przy tworzeniu i prowadzeniu kampanii. Od momentu nawiązania współpracy nasze działy sprzedaży ze sobą codziennie współpracują i wspólnie wybierają pasujących influencerów do grupy docelowej klienta, natomiast osoby zarządzające zespołami sprzedażowymi obu firm pozostają ze sobą w bieżącym kontakcie i wspólnie ustalają przebieg prac nad daną kampanią. Zarówno Gamellon, jak i LifeTube pilnują doboru influencerów do grupy docelowej klienta, dlatego też wspólnie tworzymy listę najlepiej pasujących twórców z naszych sieci. 

Jeżeli chodzi o sytuację, w której tworzymy rekomendacje i kreatywną wizję współpracy z twórcami z obu sieci dla tego samego klienta, to zarządzający działami sprzedaży w Gamellon i LifeTube decydują, kto będzie zajmować się obsługą klienta. Staramy się, aby komunikacja na linii klient–MCN była jak najprostsza i jak najszybsza, dlatego ważne, aby w sytuacji współpracy między dwoma podmiotami nie dochodziło do chaosu komunikacyjnego i zbędnego wydłużania procesu. Jeżeli chodzi o współpracę z agencjami, domami mediowymi czy klientami, to otrzymujemy bardzo pozytywny odzew na naszą inicjatywę – klienci cenią sobie fakt, że takie firmy jak nasze są w stanie wspólnie przygotować ofertę.

PRoto.pl: W jaki sposób Gamellon – czy teraz we współpracy z LifeTube’em – zajmuje się edukacją youtuberów? Na konferencji mówili Państwo o szkoleniach, eventach. Czy jakiś program szkoleniowy (po stronie Gamellonu lub LifeTube’a) już funkcjonuje? 

A.S.: Gamellon od zawsze aktywnie brał udział, razem ze swoimi twórcami, w szkoleniach, które organizuje Google. Również nasz zespół jest odpowiednio przygotowany do pomocy influencerom – wszyscy nasi pracownicy regularnie zdają egzaminy organizowane przez YouTube'a i posiadają certyfikaty. Z pewnością zasilimy swoim know-how szkolenia dla twórców internetowych, które organizuje LifeTube. Z racji swojej specjalizacji, jako Gamellon chętnie podzielimy się z twórcami wiedzą na temat m.in. funkcjonowania w świecie gamingu czy e-sportu.

Nie wykluczamy również stworzenia z LifeTube’em nowych inicjatyw i eventów w niedalekiej przyszłości. Nasz partner jest organizatorem spotkań LifeTube Boosters, które odbywają się już od kilku lat, ale przez długi czas miały zamkniętą formę – były skierowane tylko do twórców zrzeszonych w sieci. Od początku 2018 roku część szkoleń ma charakter otwarty, a ich celem jest szerzenie wiedzy wśród większej grupy twórców internetowych, m.in. na temat nowych narzędzi oraz funkcjonalności wprowadzanych przez YouTube'a. Podczas spotkań poruszane są także istotne dla influencerów zagadnienia z zakresu optymalizacji kanału, zwiększania zarobków na YouTubie, prawa autorskiego oraz budowania marki własnej czy storytellingu. Wierzymy, że połączenie sił, wymiana wiedzy i wspólny wieczorny networking przy okazji takich spotkań z pewnością pomogą wielu twórcom jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła. 

PRoto.pl: Kamil Bolek z LifeTube’a podczas konferencji zapowiedział wprowadzenie systemu pokazującego statystyki kampanii w czasie rzeczywistym. Jakiego typu dane będzie on prezentować?

A.S.: Już ponad rok temu LifeTube wprowadził profesjonalne narzędzie analityczne, które usprawnia przekazywanie klientom rzetelnych informacji dotyczących wyników każdej kampanii. System wykorzystuje dane z YouTube’a, Facebooka, Instagrama oraz Snapchata i za pomocą kilku kliknięć pozwala na uzyskanie specjalistycznych raportów i automatyzację pozyskiwania danych z kampanii realizowanych na wielu platformach. Klient otrzymuje zbiorcze informacje dotyczące m.in. liczby wyświetleń, średniego czasu oglądania, liczby interakcji (z podziałem na rodzaj, z wyrażeniem w wartościach bezwzględnych i procentowych). Wśród wszystkich świadczeń wyróżnione są również te posty, które charakteryzowały największa „klikalność” lub zasięg. 

Generowane obecnie przez LifeTube'a raporty to tylko wstęp do dużo szerszego ekosystemu zarządzania współpracą marek z youtuberami. Projekt jest jednak na razie w fazie testów, więc więcej na ten temat będziemy mogli powiedzieć w niedalekiej przyszłości. Jednak z pewnością będziemy współpracowali również i na tym polu.

PRoto.pl: Czy zamierzają Państwo udostępnić klientom jedno wspólne narzędzie pomiaru, obejmujące kanały obu sieci?

A.S.: Zdecydowanie tak. LifeTube i Gamellon będą współpracować na wielu płaszczyznach, m.in. właśnie na płaszczyźnie technologicznej. Narzędzie, o którym mówimy, świetnie sprawdza się w przypadku klientów LifeTube’a, którzy bardzo chwalą sobie dostęp do raportów ze wspólnych działań. Z pewnością będziemy to narzędzie udoskonalać i rozszerzać o nowe funkcjonalności, a z zalet tego systemu skorzystają marki współpracujące z oboma podmiotami. 

PRoto.pl: Jak wyglądają teraz stosunki między TVN-em a Gamellonem? Jak wyglądał ich rozwój od czasu przejęcia większościowego pakietu akcji Pana spółki?

A.S.: Współpracowaliśmy przez ponad rok i udało nam się przeprowadzić kilka wspólnych projektów, które moim zdaniem dużo nauczyły obie strony. Mieliśmy okazję korzystać z profesjonalnego zaplecza produkcyjnego, a nasi twórcy wspierali promocyjnie swoim dużymi zasięgami wybrane produkcje z portfolio TVN-u.

W miarę upływu czasu coraz mocniej dawała o sobie znać naturalna tendencja do skupiania się przez naszego partnera na promocji kanałów będących pod jego stuprocentową kontrolą. Dbając jak zawsze o zadowolenie twórców zrzeszonych w sieci Gamellon, postanowiliśmy iść dalej samodzielną drogą, korzystając z tzw. opcji wykupu menedżerskiego. Ogłoszona niedawno współpraca z Lifetube’em jest właśnie wyrazem takich priorytetów, mamy podobne spojrzenie na biznes i podzielamy te same wartości.

Rozmawiał Maciej Przybylski

Influencer marketing od kuchni – to cykl publikacji, w których przytaczamy wypowiedzi osób odpowiedzialnych za przygotowanie tego typu akcji: marek, agencji PR-owych, członków zarządu YouTube’owych sieci partnerskich (MCN-ów) oraz samych twórców. Dzielą się oni nie tylko wiedzą praktyczną i przykładami, lecz także najważniejszymi zasadami przygotowania i realizacji takich kampanii.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin