LifeTube i Gamellon nawiązują współpracę strategiczną

dodano: 
11.04.2018
komentarzy: 
0

LifeTube i Gamellon, polskie sieci partnerskie (ang. multi channel network, MCN), podpisały umowę regulującą stosunki współpracy strategicznej. Jak deklarował podczas konferencji Adam Semik, CEO & Co-owner Gamellonu, głównymi celami wspólnych działań są m.in. możliwość zaoferowania klientom połączonego portfolio zrzeszonych twórców oraz minimalizacja liczby pośredników w przygotowywaniu, realizowaniu i ewaluowaniu kampanii.

Obecnie obie sieci zrzeszają łącznie 571 youtuberów, którzy tworzą treści w różnych kategoriach – o ile LifeTube współpracuje w dużej mierze z kanałami rozrywkowymi, edukacyjnymi, komediowymi czy beauty, o tyle Gamellon skupia się na działaniach z gamerami. W ramach współpracy strategicznej oba MCN-y chcą ułatwić twórcom wymianę wiedzy, sprzętu i doświadczeń oraz planowanie cross-promocji, czyli wspólnych inicjatyw co najmniej dwóch youtuberów. Celem spółek jest również standaryzacja działań, profesjonalizacja kanałów i podniesienie jakości publikowanych tam treści.

Przedstawiciele obu MCN-ów deklarują, że zrzeszone w ich sieciach kanały mają łącznie 103 mln subskrypcji i 800 mln wyświetleń miesięcznie. W 2017 roku LifeTube i Gamellon obsłużyły 404 klientów i 1060 kampanii.


Wykres przedstawiający dyspersję popularności youtuberów obu sieci w liczbie subskrypcji

Biznesowym celem wspólnych działań, jak deklarują przedstawiciele LifeTube’a i Gamellona, jest zdobycie 60 proc. rynku influencer marketingu w Polsce w 2018 roku. Według wyliczeń obu sieci w poprzednim roku był on wart łącznie 55 mln zł.

Współpraca sieci partnerskich ma jednak też na celu pokazanie, że dotychczasowy model działania MCN-ów jako zrzeszenia twórców youtubowych uległ zmianom. Według Pawła Stano, szefa LifeTube’a, wpływ ma na to nie tylko coraz większa popularność youtuberów w Polsce, lecz także ich profesjonalizacja – inwestowanie w sprzęt i umiejętności produkcyjne, poznawanie technik montażu i rosnące doświadczenie we współpracy z markami i w zarządzaniu społecznością. Na YouTubie pojawia się też coraz więcej doświadczonych gwiazd telewizyjnych i celebrytów, którzy chcą docierać do młodych odbiorców. Sieci partnerskie – mówił Stano – muszą się w tych realiach odnaleźć.

Jak deklarował podczas konferencji Kamil Bolek, szef marketingu LifeTube’a, współpracujące ze sobą MCN-y chcą pokazać, że mają możliwość być dla klientów agencjami end-to-end, które nie tylko pomogą w wyborze influencera do kampanii, lecz także zaplanują i zrealizują działania oraz zaprojektują narzędzia pomiaru ich efektywności. Bolek w związku z tym zapowiedział m.in. udostępnianie klientom statystyk kampanii w czasie rzeczywistym. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin