wywiad z... Dariuszem Marszałkiem o serwisach www spółek

dodano: 
03.09.2008
komentarzy: 
0

Redakcja: Czy polskie spółki potrafią wykorzystać na swoją korzyść możliwości, jakie daje właściwie prowadzony serwis internetowy?

Dariusz Marszałek: Wśród spółek notowanych na GPW są takie, które bardzo dobrze wykorzystują możliwości, jakie daje Internet i dobrze prowadzona strona relacji inwestorskich. Są one przeważnie również wysoko oceniane w różnego rodzaju rankingach dotyczących jakości relacji inwestorskich. Niestety nie wszystkie spółki notowane na naszej giełdzie dostrzegają jeszcze korzyści płynące z dobrze prowadzonej komunikacji z otoczeniem rynku kapitałowego – i nie mam tu na myśli jedynie nieposiadania serwisu IR na stronie www, ale czasem nawet nieposiadania strony internetowej w ogóle. Na szczęście sytuacje takie są coraz rzadsze.

Red: Czy nie sądzi Pan, że jakość serwisów polskich spółek jest obrazem ogólnego poziomu komunikacji polskich przedsiębiorstw?

DM: Komunikacja spółek giełdowych z roku na rok poprawia się. Ciągle zostało jeszcze wiele do zrobienia, ale obserwuję istotne zmiany zachodzące w tym obszarze. Przeważnie dobrej jakości komunikacja spółki z otoczeniem idzie w parze z rzetelnie prowadzonym serwisem IR na stronach internetowych.

Red: Jakie błędy, dotyczące prowadzenia serwisów internetowych, popełniają spółki najczęściej? Jak Pan sądzi, z czego to wynika?

DM: Serwis internetowy powinien być kopalnią wiedzy o spółce. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza dla inwestorów indywidualnych, którzy nie mają często szans na osobisty kontakt z władzami spółki, czy nie dysponują dostępem do szerszego wachlarza informacji o niej. Głównym błędem spółek, które decydują się na prowadzenie serwisu IR na swoich stronach internetowych, jest niekompletność i nieaktualność informacji. Sądzę, że wynika to ciągle z niedowartościowania narzędzia, jakim jest Internet, a także z nieuwzględniania w strategiach spółek elementu komunikacji z otoczeniem i jej realnego wpływu na jakość i efektywność prowadzonego biznesu.

Między innymi dlatego GPW zdecydowała się przeprowadzić konkurs na opracowanie wzorcowego serwisu relacji inwestorskich. Powstał on w wyniku pracy wielu specjalistów z obszaru IR o bogatym doświadczeniu na rynku kapitałowym i mamy nadzieję, że będzie swego rodzaju ściągawką dla spółek.

Red: Trochę teorii, jaki jest podstawowy cel serwisów, do czego spółka może je wykorzystać?

DM: Z PR-owego punktu widzenia serwis internetowy spółki giełdowej, jak i każdej innej firmy, powinien być jej wizytówką. Każda grupa istotna z punktu widzenia prowadzenia biznesu powinna w nim znaleźć interesujące i aktualne informacje, podane w przejrzysty sposób, a także atrakcyjne wizualnie. To jedno z kluczowych narzędzi komunikacji przedsiębiorstw i organizacji we współczesnym świecie, gdzie liczy się szybki i łatwy dostęp do informacji. Wszystkie te elementy mają również znaczenie w przypadku serwisu prowadzonego dla inwestorów.

Rozmawiała Paulina Szwed-Piestrzeniewicz

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin