Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
wywiad z… Dariuszem Marszałkiem o serwisach www spółek. redakcja: czy polskie spółki potrafią wykorzystać na swoją korzyść możliwości, jakie daje właściwie prowadzony serwis internetowy? dariusz marszałek: wśród spółek notowanych na gpw są takie, które bardzo dobrze wykorzystują możliwości, jakie daje internet i dobrze prowadzona strona relacji inwestorskich. są one przeważnie również wysoko oceniane w różnego rodzaju rankingach dotyczących jakości relacji inwestorskich. niestety nie wszystkie spółki notowane na naszej giełdzie dostrzegają jeszcze korzyści płynące z dobrze prowadzonej komunikacji z otoczeniem rynku kapitałowego – i nie mam tu na myśli jedynie nieposiadania serwisu ir na stronie www, ale czasem nawet nieposiadania strony internetowej w ogóle. na szczęście sytuacje takie są coraz rzadsze. red: czy nie sądzi pan, że jakość serwisów polskich spółek jest obrazem ogólnego poziomu komunikacji polskich przedsiębiorstw? dm: komunikacja spółek giełdowych z roku na rok poprawia się. ciągle zostało jeszcze wiele do zrobienia, ale obserwuję istotne zmiany zachodzące w tym obszarze. przeważnie dobrej jakości komunikacja spółki z otoczeniem idzie w parze z rzetelnie prowadzonym serwisem ir na stronach internetowych. red: jakie błędy, dotyczące prowadzenia serwisów internetowych, popełniają spółki najczęściej? jak pan sądzi, z czego to wynika? dm: serwis internetowy powinien być kopalnią wiedzy o spółce. ma to szczególne znaczenie zwłaszcza dla inwestorów indywidualnych, którzy nie mają często szans na osobisty kontakt z władzami spółki, czy nie dysponują dostępem do szerszego wachlarza informacji o niej. głównym błędem spółek, które decydują się na prowadzenie serwisu ir na swoich stronach internetowych, jest niekompletność i nieaktualność informacji. sądzę, że wynika to ciągle z niedowartościowania narzędzia, jakim jest internet, a także z nieuwzględniania w strategiach spółek elementu komunikacji z otoczeniem i jej realnego wpływu na jakość i efektywność prowadzonego biznesu. między innymi dlatego gpw zdecydowała się przeprowadzić konkurs na opracowanie wzorcowego serwisu relacji inwestorskich. powstał on w wyniku pracy wielu specjalistów z obszaru ir o bogatym doświadczeniu na rynku kapitałowym i mamy nadzieję, że będzie swego rodzaju ściągawką dla spółek. red: trochę teorii, jaki jest podstawowy cel serwisów, do czego spółka może je wykorzystać? dm: z pr-owego punktu widzenia serwis internetowy spółki giełdowej, jak i każdej innej firmy, powinien być jej wizytówką. każda grupa istotna z punktu widzenia prowadzenia biznesu powinna w nim znaleźć interesujące i aktualne informacje, podane w przejrzysty sposób, a także atrakcyjne wizualnie. to jedno z kluczowych narzędzi komunikacji przedsiębiorstw i organizacji we współczesnym świecie, gdzie liczy się szybki i łatwy dostęp do informacji. wszystkie te elementy mają również znaczenie w przypadku serwisu prowadzonego dla inwestorów. rozmawiała paulina szwed-piestrzeniewicz.
Redakcja: Czy polskie spółki potrafią wykorzystać na swoją korzyść możliwości, jakie daje właściwie prowadzony serwis internetowy?
Dariusz Marszałek: Wśród spółek notowanych na GPW są takie, które bardzo dobrze wykorzystują możliwości, jakie daje Internet i dobrze prowadzona strona relacji inwestorskich. Są one przeważnie również wysoko oceniane w różnego rodzaju rankingach dotyczących jakości relacji inwestorskich. Niestety nie wszystkie spółki notowane na naszej giełdzie dostrzegają jeszcze korzyści płynące z dobrze prowadzonej komunikacji z otoczeniem rynku kapitałowego – i nie mam tu na myśli jedynie nieposiadania serwisu IR na stronie www, ale czasem nawet nieposiadania strony internetowej w ogóle. Na szczęście sytuacje takie są coraz rzadsze.
Red: Czy nie sądzi Pan, że jakość serwisów polskich spółek jest obrazem ogólnego poziomu komunikacji polskich przedsiębiorstw?
DM: Komunikacja spółek giełdowych z roku na rok poprawia się. Ciągle zostało jeszcze wiele do zrobienia, ale obserwuję istotne zmiany zachodzące w tym obszarze. Przeważnie dobrej jakości komunikacja spółki z otoczeniem idzie w parze z rzetelnie prowadzonym serwisem IR na stronach internetowych.
Red: Jakie błędy, dotyczące prowadzenia serwisów internetowych, popełniają spółki najczęściej? Jak Pan sądzi, z czego to wynika?
DM: Serwis internetowy powinien być kopalnią wiedzy o spółce. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza dla inwestorów indywidualnych, którzy nie mają często szans na osobisty kontakt z władzami spółki, czy nie dysponują dostępem do szerszego wachlarza informacji o niej. Głównym błędem spółek, które decydują się na prowadzenie serwisu IR na swoich stronach internetowych, jest niekompletność i nieaktualność informacji. Sądzę, że wynika to ciągle z niedowartościowania narzędzia, jakim jest Internet, a także z nieuwzględniania w strategiach spółek elementu komunikacji z otoczeniem i jej realnego wpływu na jakość i efektywność prowadzonego biznesu.
Między innymi dlatego GPW zdecydowała się przeprowadzić konkurs na opracowanie wzorcowego serwisu relacji inwestorskich. Powstał on w wyniku pracy wielu specjalistów z obszaru IR o bogatym doświadczeniu na rynku kapitałowym i mamy nadzieję, że będzie swego rodzaju ściągawką dla spółek.
Red: Trochę teorii, jaki jest podstawowy cel serwisów, do czego spółka może je wykorzystać?
DM: Z PR-owego punktu widzenia serwis internetowy spółki giełdowej, jak i każdej innej firmy, powinien być jej wizytówką. Każda grupa istotna z punktu widzenia prowadzenia biznesu powinna w nim znaleźć interesujące i aktualne informacje, podane w przejrzysty sposób, a także atrakcyjne wizualnie. To jedno z kluczowych narzędzi komunikacji przedsiębiorstw i organizacji we współczesnym świecie, gdzie liczy się szybki i łatwy dostęp do informacji. Wszystkie te elementy mają również znaczenie w przypadku serwisu prowadzonego dla inwestorów.
Rozmawiała Paulina Szwed-Piestrzeniewicz