Influencer marketing. Prognozy 2017

dodano: 
12.01.2017
komentarzy: 
0

Według ekspertów bardzo prawdopodobne, że branża influencer marketingu będzie w tym roku rozwijać się jeszcze intensywniej niż w ubiegłym. Większa liczba akcji partnerskich pokaże, które marki rozumieją mechanizmy współpracy z digital influencerami. Coraz ważniejsi będą także liderzy opinii z mniejszymi zasięgami, którzy otaczają się jednak zaangażowaną społecznością – twierdzą zapytani przez PRoto.pl eksperci.

Barbara Lipińska, Senior Associate, Solski BM

Rok 2016 pokazał rosnącą popularność działań IRM (Influencer Relationship Management) i możemy śmiało przypuszczać, że kolejny rok jeszcze obficiej obrodzi we współpracę z liderami opinii.

Wykorzystanie influencerów w promocji marek ma jednak ciemne i jasne strony. Na pewno z biegiem czasu zarówno marki/agencje, jak i współpracujący z nimi liderzy opinii coraz lepiej się rozumieją, poznając wzajemne możliwości i oczekiwania, co przełoży się na większą liczbę udanych kampanii. Z drugiej jednak strony popularyzacja influencer marketingu spowoduje, że jeszcze bardziej powiększy się grono firm, które bez zrozumienia dla tego typu współpracy i właściwej strategii, obrandują kolejne blogi sztampowymi konkursami i „rozdaniami”, coraz bardziej irytując lojalnych i ambitniejszych czytelników.

Znane twarze widzimy wszędzie, co może spowodować – na takiej zasadzie jak „banner blindness” – również ślepotę celebrycką. Widząc tę samą twarz u kolejnej marki, nasze grupy docelowe mogą się znieczulić na tego typu kampanie. Aby zostać zauważonym, marki nie będą więc mogły poprzestawać na standardowych działaniach, licząc wyłącznie na zakupione zasięgi celebrytów. Przesycenia influencer marketingiem na pewno nie muszą się obawiać ci, którzy postawią na kreatywność, odwagę i wyjście poza schemat. Kluczem do sukcesu będzie też właściwe dobranie influencera, który nie zawsze musi być celebrytą. Do gry wchodzą bowiem „power userzy”, liderzy opinii z mniejszymi zasięgami, którzy jednak cechują się dużym zaangażowaniem fanów i wiarygodnością.

Andrzej Mazuruk, PR & marketing manager, Kool Things