Warszawska palma uschła. To kampania społeczna

dodano: 
03.06.2019
komentarzy: 
0

Warszawska palma na rondzie Charlesa de Gaulle’a umarła – zwisające liście instalacji artystycznej są od początku czerwca 2019 roku brunatne i wyschnięte. To element kampanii społecznej „Zielona Wstążka #DlaPlanety”, która ma zwracać uwagę na problemy zanieczyszczenia powietrza i zmian klimatycznych.

Choć kampania będzie trwała do końca 2019 roku, kulminacja działań przypadnie na 5 czerwca – Światowy Dzień Środowiska. Odbędzie się wówczas w Ministerstwie Środowiska debata o problemach i wyzwaniach związanych z ochroną powietrza, w której wezmą udział przedstawiciele administracji publicznej, organizacji pozarządowych, świata nauki oraz przedsiębiorców. Ponadto, tego dnia po Warszawie będą chodzić wolontariusze zachęcający mieszkańców miasta do przyjmowania EKOpostanowień – deklaracji częstszego chodzenia pieszo czy kompostowania bioodpadów.

Działania komunikacyjne kierowane są nie tylko do konsumentów, lecz także do przedstawicieli biznesu, administracji rządowej oraz samorządów. „Akcja wokół warszawskiej palmy ma uświadomić mieszkańcom Warszawy i całej Polski, że zanieczyszczone powietrze ma realny i negatywny wpływ na środowisko i zdrowie ich samych. Często nie myślimy o skutkach zanieczyszczonego powietrza, ale z dostępnych badań wiemy, że mają one wymiar długofalowy. Uschnięta palma ma pokazać, że to się dzieje tu i teraz. Ważne jest jednak także zwrócenie uwagi firm i decydentów na problem zanieczyszczenia powietrza, aby móc realnie przestawić tory polskiej gospodarki na bardziej ekologiczne” – komentuje Anna Kiedrzyńska-Tui z agencji Propsy PR, która odpowiada za obsługę medialną działań.


Warszawska palma przed uschnięciem

Kampania jest lokalną odsłoną globalnej akcji prowadzonej pod hasłem „#BeatAirPollution”, które przyjął Program Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska. Polskim organizatorem jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa (lokalna agencja ONZ do spraw zrównoważonego rozwoju). Pomysłodawcą uschniętej palmy jest Jarosław Wiewiórski z agencji Syrena Communications, która to odpowiada za kreację, strategię i przeprowadzenie kampanii „Przemiana Palmy”. Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz artystka Joanna Rajkowska – autorka warszawskiej palmy, stojącej na rondzie de Gaulle’a od 2002 roku – odpowiadają za wykonanie prac. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin