Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Jak tworzyć skuteczne treści wideo na LinkedInie? linkedin radzi, w jaki sposób skutecznie wykorzystać potencjał formatów wideo w swoich publikacjach. 17 marca 2025 roku serwis udostępnił pierwszy biuletyn „create video” i zapowiada, że co dwa tygodnie będą pojawiły się kolejne wskazówki związane z tworzeniem i publikowaniem filmów na platformie. jak podkreśla linkedin, w ostatnim czasie obserwuje się wzrost publikacji w formie wideo w serwisie. coraz częściej użytkownicy wykorzystują ich potencjał do tego, by dzielić się swoją wiedzą lub wyróżnić się na tle statycznych postów, które dotąd dominowały wśród treści udostępnianych na platformie. w związku z tym serwis chce pokazać, jak najskuteczniej wykorzystać potencjał wideo. sprawdzone metody. w pierwszej części biuletynu linkedin omawia dwie skuteczne metody. przede wszystkim radzi, aby publikowane filmy były krótkie i przyciągały uwagę odbiorców już od pierwszych chwil. serwis rekomenduje, aby wideo trwało od 30 sekund do dwóch minut. linkedin podpowiada też, w jaki sposób szybko i skutecznie przyciągnąć uwagę użytkowników. wśród rekomendacji znalazły się następujące wskazówki:. zadaj pytanie, które wzbudzi ciekawość;. podziel się swoją historią, aby nawiązać bliższy kontakt z odbiorcami;. zacznij od typowego problemu, z którym najczęściej borykają się twoi odbiorcy;. skup się na elementach graficznych, które przyciągną wzrok. ponadto linkedin omawia konkretne przykłady filmów udostępnianych na platformie. szczegółowo przeanalizowane zostało m.in. wideo na temat sztucznej inteligencji opublikowane przez jedną z użytkowniczek. wśród elementów, które wyróżniają ten film, linkedin wskazuje:. odważne hasło: stwierdzenie, które przyciąga uwagę widzów w ciągu pierwszych kilku sekund;. efekt green screen: aby bezpośrednio połączyć spostrzeżenia twórcy z artykułami czy obrazami, do których się odnosi;. odpowiednia długość filmu: omawiane wideo trwa nieco ponad minutę – to według linkedina właściwy czas, aby rzeczywiście utrzymać uwagę odbiorcy;. angażujące zakończenie: warto zakończyć wideo wezwaniem do działania, np. poprosić widzów o podzielenie się swoimi doświadczeniami lub opinią;. opis: linkedin radzi, aby uzupełnić krótki film nieco bardziej rozbudowanym opisem w treści posta. aktualizacje wideo na platformie. aby poprawić doświadczenia użytkowników związane z oglądaniem i publikowaniem treści w formie wideo, linkedin wprowadził w ostatnim czasie dwie aktualizacje. pojawiła się możliwość oglądania wideo w trybie pełnoekranowym zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach. serwis zapowiedział też, że teraz więcej filmów będzie pojawiało się w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu treści będą mogły docierać do szerszego grona odbiorców. źródło: linkedin.com/linkedin-guide-to-creating. ponadto platforma informuje o nowych kursach nano learning, które mają pomóc w tworzeniu angażujących treści wideo na linkedinie. (kn). źródło: linkedin.com/linkedin-guide-to-creating, welcome to the create video newsletter, 17.03.2025.
LinkedIn radzi, w jaki sposób skutecznie wykorzystać potencjał formatów wideo w swoich publikacjach. 17 marca 2025 roku serwis udostępnił pierwszy biuletyn „Create Video” i zapowiada, że co dwa tygodnie będą pojawiły się kolejne wskazówki związane z tworzeniem i publikowaniem filmów na platformie.
Jak podkreśla LinkedIn, w ostatnim czasie obserwuje się wzrost publikacji w formie wideo w serwisie. Coraz częściej użytkownicy wykorzystują ich potencjał do tego, by dzielić się swoją wiedzą lub wyróżnić się na tle statycznych postów, które dotąd dominowały wśród treści udostępnianych na platformie. W związku z tym serwis chce pokazać, jak najskuteczniej wykorzystać potencjał wideo.
Sprawdzone metody
W pierwszej części biuletynu LinkedIn omawia dwie skuteczne metody. Przede wszystkim radzi, aby publikowane filmy były krótkie i przyciągały uwagę odbiorców już od pierwszych chwil. Serwis rekomenduje, aby wideo trwało od 30 sekund do dwóch minut.
LinkedIn podpowiada też, w jaki sposób szybko i skutecznie przyciągnąć uwagę użytkowników. Wśród rekomendacji znalazły się następujące wskazówki:
- Zadaj pytanie, które wzbudzi ciekawość;
- Podziel się swoją historią, aby nawiązać bliższy kontakt z odbiorcami;
- Zacznij od typowego problemu, z którym najczęściej borykają się Twoi odbiorcy;
- Skup się na elementach graficznych, które przyciągną wzrok.
Ponadto LinkedIn omawia konkretne przykłady filmów udostępnianych na platformie. Szczegółowo przeanalizowane zostało m.in. wideo na temat sztucznej inteligencji opublikowane przez jedną z użytkowniczek. Wśród elementów, które wyróżniają ten film, LinkedIn wskazuje:
- Odważne hasło: stwierdzenie, które przyciąga uwagę widzów w ciągu pierwszych kilku sekund;
- Efekt green screen: aby bezpośrednio połączyć spostrzeżenia twórcy z artykułami czy obrazami, do których się odnosi;
- Odpowiednia długość filmu: omawiane wideo trwa nieco ponad minutę – to według LinkedIna właściwy czas, aby rzeczywiście utrzymać uwagę odbiorcy;
- Angażujące zakończenie: warto zakończyć wideo wezwaniem do działania, np. poprosić widzów o podzielenie się swoimi doświadczeniami lub opinią;
- Opis: LinkedIn radzi, aby uzupełnić krótki film nieco bardziej rozbudowanym opisem w treści posta.
Aktualizacje wideo na platformie
Aby poprawić doświadczenia użytkowników związane z oglądaniem i publikowaniem treści w formie wideo, LinkedIn wprowadził w ostatnim czasie dwie aktualizacje. Pojawiła się możliwość oglądania wideo w trybie pełnoekranowym zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach. Serwis zapowiedział też, że teraz więcej filmów będzie pojawiało się w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu treści będą mogły docierać do szerszego grona odbiorców.
Źródło: linkedin.com/linkedin-guide-to-creating
Ponadto platforma informuje o nowych kursach Nano Learning, które mają pomóc w tworzeniu angażujących treści wideo na LinkedInie. (kn)
Źródło: linkedin.com/linkedin-guide-to-creating, Welcome to the Create Video Newsletter, 17.03.2025