sobota, 19 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościRusza szósta edycja kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”

Rusza szósta edycja kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”

W marcu 2025 roku wystartowała szósta edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, której inicjatorem jest Novo Nordisk. Jej celem jest budowanie w społeczeństwie świadomości, że osoby borykające się z otyłością zasługują na empatię i wyrozumiałość – tak jak w przypadku innych chorób. Tegoroczne odsłona koncentruje się na chorobach układu sercowo-naczyniowego. Kampania 360° obejmuje działania online, media społecznościowe, kina, radio, DOOH oraz akcję ambientową.

Celem kolejnej odsłony ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej jest dalsza edukacja na temat wpływu nadmiernej masy ciała na zdrowie. W tym roku inicjatorzy szczególny nacisk kładą na choroby układu sercowo-naczyniowego, które należą do najczęstszych powikłań otyłości. Działania w ramach akcji skoncentrowane są wokół hasła „Słuchaj serca. Lecz otyłość”.

Jak podkreślają organizatorzy kampanii, jednym największych wyzwań w obszarze otyłości jest utrzymanie motywacji oraz dostrzeżenie, że „każdy krok ku zdrowiu ma znaczenie”. Z tego względu nowa odsłona kampanii rozpoczęła się akcją ambientową w przestrzeni miejskiej, która ma symbolizować tę drogę.

W centrum Warszawy na schodach przy Złotych Tarasach pojawiła się motywacyjna grafika, która ma skłonić odbiorców do refleksji nad zdrowiem. Autorką projektu jest Martyna Wędzicka-Obuchowicz, projektantka graficzna i wykładowczyni akademicka. „Jej praca, inspirowana rytmem bijącego serca – symbolem życia, zdrowia i troski – odzwierciedla tegoroczne przesłanie kampanii” – dowiadujemy się. Instalację można oglądać do 19 kwietnia 2025 roku.

Ponadto w ramach kampanii prowadzonych jest szereg działań zarówno online, jak i offline. Materiały promocyjne wyświetlane będą na nośnikach DOOH w centrach handlowych, biurowcach oraz placówkach medycznych Medicover. W digitalu organizatorzy skupili się przede wszystkim na edukacji poprzez atrakcyjne i angażujące treści, takie jak materiały wideo, posty i relacje w social mediach, quizy, kalkulatory czy infografiki.

W ramach inicjatywy powstały także spoty, których bohaterem jest Robert Kudelski, aktor i ambasador kampanii od trzech edycji. Materiały promocyjne będą wyświetlane w sieciach kin Cinema City, Multikino i Helios. Emisja spotu pojawi się również w wybranych stacjach radiowych.

Integralną częścią kampanii są działania public relations, których celem jest zwiększanie społecznej świadomości na temat otyłości, budowanie relacji z mediami oraz angażowanie kluczowych interesariuszy – ekspertów, liderów opinii, pacjentów oraz partnerów. Kluczowym elementem inicjatywy jest też rozpowszechnienie opinii ekspertów oraz głosów ambasadorów.

Za stworzenie i realizację strategii komunikacyjnej kampanii, przygotowanie treści edukacyjnych, współpracę z ambasadorami i twórcami internetowymi oraz organizację wydarzeń wspierających promocję kampanii odpowiada Ahava PR. Agencja po raz trzeci zajmuje się komunikacją tej inicjatywy.

Spoty wyreżyserował Aleksander Kropidłowski, a za ich produkcję odpowiadał dom produkcyjny Truskavka. Za kreację, w tym spoty audio i video oraz akcję ambientową, strategię, komercyjne działania mediowe oraz współprace influencerskie odpowiada Flywheel PR. Agencję przy planowaniu i zakupie mediów wspiera PHD. Działania digital marketingowe, w tym strategię social media, Digital & Social Key Visual, kampanie płatne, SEO, wsparcie techniczne i analitykę, prowadzi agencja Whites. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj