sobota, 6 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataKoniec niepokojąco szczupłych modelek w Wielkiej Brytanii? Jest orzeczenie ASA

Koniec niepokojąco szczupłych modelek w Wielkiej Brytanii? Jest orzeczenie ASA

Advertising Standards Authority (ASA), brytyjska organizacja dbająca o etyczne standardy branży reklamowej, negatywnie odniosła się do fotografii mających promować odzieżowego giganta, firmę Marks & Spencer. Chodziło o podkreślenie nadmiernej szczupłości modelki – donosi bbc.com.

ASA zauważyło, że ubiór, w tym spiczaste buty, oraz specyficzna kompozycja ujęcia, uwydatniły „niezdrową chudość” fotografowanej kobiety, co zostało ocenione jako nieodpowiednie. Sieciówka zaprotestowała, tłumacząc, że poza modelki miała akcentować jej pewność siebie, a obuwie zostało wybrane ze względów stylistycznych, ale z reklamy zrezygnowała. Marka podkreśliła, że dokłada starań, by jej ubrania były reklamowane przez osoby o zrównoważonych sylwetkach, takie, które nie promują niezdrowego obrazu ludzkiego ciała.

Jak zauważa bbc.com, wcześniej z podobnymi oskarżeniami ze strony ASA mierzyła się firma Next z uwagi reklamę spodni dżinsowych. Zauważono, że przez konkretne ujęcia kamery nogi modelki wydały się wyjątkowo szczupłe. Podobnie jak Marks & Spencer, również i Next nie zgodziło się z opinią organu.

Nie są to jedyne działania, którymi Advertising Standards Authority chce wspierać zdrowie Brytyjczyków. Niedawno informowailiśmy, że ASA pilniej przyjrzała się reklamom dotyczących zastrzyków regulujących apetyt i wprowadziła nowe regulacje. (ko)

Źródło: bbc.com, M&S ad banned over 'unhealthily thin’ model, Charlotte Edwards, 23.07.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj