Pinterest opracował „Wskazówki marketingowe na niepewne czasy”. To kolejny artykuł opublikowany na blogu platformy, który ma wspierać przedsiębiorców.
Nawet, gdy okoliczności wydają się niesprzyjające, nie powinno się rezygnować z marketingu – twierdzą autorzy wpisu z 25 lipca 2025 roku. Zwłaszcza w takim okresie należy dokonywać świadomych i przemyślanych wyborów, by – niezależnie od okoliczności – dalej osiągać swoje cele.
Jak to zrobić? Takie są rady Pinteresta:
Nie przestawaj promować swoich produktów
Zespół serwisu twierdzi, że to właśnie w czasie recesji ludzie najbardziej poszukują relacji z innymi, dlatego w kryzysie warto zadbać o kontakt z odbiorcami swoich usług. Komunikacja w trudnym okresie powinna być oparta na autentyczności i emocjach. Pinterest zachęca, by do budowania takiego przekazu wykorzystać jedną z funkcji serwisu – Premiere Spotlight – która pozwala na umieszczanie filmów reklamowych na stronie głównej portalu.
Znajdź klientów, którzy chcą kupować
Autorzy tekstu przekonują, że są nimi właśnie użytkownicy Pinteresta, którzy nawet w trudnych czasach planują zakupy. Portal zachęca do skorzystania ze specjalnie przygotowanych narzędzi, mających ułatwiać przedsiębiorcom sprzedaż.
Podkreśl wartość swojego produktu
W trudnych czasach naturalne jest ograniczanie wydatków, dlatego tak ważne jest, by potencjalni odbiorcy wiedzieli, dlaczego mieliby zainwestować właśnie w nasz produkt. Dobrym pomysłem będzie podkreślanie, dlaczego to się kupującemu opłaci – zauważają autorzy artykułu. Pinterest, wychodząc tej potrzebie naprzeciw, wprowadza w niektórych krajach funkcję informującą o obowiązujących przecenach.
Wykorzystuj AI, by oszczędzać
Ostatnia porada, jaką Pinterest przygotował dla swoich użytkowników, dotyczy sztucznej inteligencji. Portal może pochwalić się narzędziem Pinterest Performance+, które przeanalizuje wrzucane treści i zasugeruje zmiany mogące poprawić ich widoczność w serwisie. (ko)


