Marka Żubr po raz siódmy stworzyła kampanię mającą wspierać zagrożone gatunki. Bohaterem kolejnej odsłony projektu jest bóbr, a hasło przewodnie brzmi „Żubr wspiera zagrożone gatunki i mordka się cieszy”.
Firma przekazała milion złotych na ochronę gryzonia oraz przygotowała cztery spoty telewizyjne i specjalne materiały digital i BTL, w których główną rolę odgrywają zagrożone gatunki – bóbr, ryś, wilk i niedźwiedź. Najważniejszym materiałem kampanii jest spot ze zwierzętami, które uśmiechają się na widok żubra. Materiał można będzie obejrzeć w telewizji oraz mediach społecznościowych.
Jak w poprzednich latach, puszki i butelki ozdobione zostaną wizerunkami zagrożonych gatunków zwierząt. Marka nawiązała współpracę z Piotrem Szumowskim i Stand-up Polska, która obejmuje specjalne materiały inspirowane światem puszczy i bobrów. Jednym z celów kampanii jest przedstawienie bobra jako ważnego elementu ekosystemu – reprezentuje on jeden z gatunków kluczowych, czyli warunkujących istnienie innych gatunków i niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania całego środowiska.
„Marka Żubr od lat wspiera działania, które realnie wpływają na ochronę zagrożonych gatunków oraz cennych przyrodniczo obszarów Polski. Bóbr, choć często postrzegany jako szkodnik, w rzeczywistości jest zwierzęciem niezwykle istotnym dla naszego środowiska. Tegoroczna kampania to przypomnienie, że wsparcie zagrożonych gatunków zwierząt może wywołać uśmiech. I to nie tylko na mordce bobra” – mówi Jacek Grabarczyk, Brand Director marki Żubr.
W ubiegłym roku Fundusz Żubra rozpoczął program grantowy dla instytucji i organizacji, którego celem jest finansowanie projektów przyczyniających się ochronie zagrożonych gatunków zwierząt w Polsce. Podstawowym celem funduszu jest ochrona środowiska naturalnego na najcenniejszych obszarach Polski. Dzięki wykupywaniu przez Żubra terenów będących siedliskami zagrożonych gatunków zwierząt powstało już 50 mikrorezerwatów oraz zabezpieczono ponad 48 ha wiecznych lasów we wschodniej Polsce. Planowo do końca 2025 roku, dzięki wsparciu Funduszu Żubra, łączna liczba wszystkich zakupionych gruntów będzie wynosiła 62,49 ha.
Za działania PR i digital kampanii odpowiada Agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda, za idee i strategie oraz kreację spotu – PZL, a produkcją spotów zajęło się – Papaya Films, Moon Films oraz OTO film. (ko)


