Komisja Etyki Public Relations wyłoniła Kolegium Arbitrów. W jego skład wchodzi 19 członków oraz jeden Arbiter-referent powołany przez Związek Firm Public Relations.
Zgodnie z uchwałą komisja wybrała spośród kilkudziesięciu kandydatów 19 osób, które stworzyły Kolegium Arbitrów. W jego skład wchodzą praktycy PR, przedstawiciele środowisk naukowych, prawniczych, medialnych oraz biznesowych. Dodatkowo zarząd ZFPR-u powołał Arbitra-referenta. Jego zadaniem będzie formalna weryfikacja skarg, a także reprezentowanie osób fizycznych w postępowaniu przed zespołem orzekającym i zespołem odwoławczym. Tę funkcję objęła Agnieszka Durlik, dyrektorka generalna Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
Czytaj więcej: Etyka daje nam prawdziwą skuteczność w działaniach PR. Wywiad z Moniką Kaczmarek-Śliwińską
Skład Kolegium Arbitrów:
- Artur Babicz – Manager PR XTB
- Agnieszka Bednarczyk – założycielka agencji Strategia FM i członkini rady nadzorczej PSPR
- Piotr Dembiński – Managing Partner Icon Strategies
- Dominika Dropińska – Manager PR i marketingu Atlas Ward Polska
- Wojciech Jabczyński – rzecznik prasowy Orange Polska
- Anna Kiedrzyńska-Tui – współzałożycielka Propsy PR
- Katarzyna Kochańska – Compliance Officer w GSK
- Krzysztof Kozłowski – Senior Account Manager w Tailors Group
- Agnieszka Krajnik – Sustainability and Internal Communications Expert w Provident Polska
- Roksana Obuchowska – Senior Global Communication Expert Merck Group i członkini rady nadzorczej PSPR
- Krzysztof Olszewski – dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej Play, członek rady nadzorczej PSPR
- Anna Orzech – CEO Laska Nebeska i Chief Marketing Officer, Legalden
- prof. dr hab. Lidia Pokrzycka – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
- dr Mira Poręba – dr prawa, wykładowczyni akademicka na Uniwersytecie Warszawskim
- Katarzyna Twardowska-Wojtowicz – doradczyni Członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
- dr. Adam Warzecha – Uniwersytet Śląski
- Sylwia Wiśniowska – Partner RES Consulting
- Marta Wojtaś – PR&Marketing Coordinator w Globalworth Poland
- Konrad Zalas – rzecznik prasowy Polska Press Grupy
Komisję Etyki Public Relations powołano w maju 2025 roku. Jej zadaniem jest dbanie o przestrzeganie zasad etycznych w branży. Dzięki wyłonieniu Kolegium Arbitrów oraz Arbitra-referenta organ osiągnął pełną sprawczość. Wspomniane dwa podmioty wraz z prezydium dają możliwość rozpatrywania skarg. Te można składać od 16 października 2025 roku za pośrednictwem strony zfpr.pl/kepr. Ponadto organ wydał swoją pierwszą opinię, w której odniósł się do właściwego rozumienia istoty i roli Public Relations. (km)


