Labubu trafi na ekrany kin. Sony Pictures podpisało umowę, na mocy której nabyło prawa do przeniesienia na ekrany popularnej maskotki. Jeżeli produkcja o pluszowych zabawkach przyniesie sukces porównywalny do ich popularności w mediach społecznościowych, to będzie można się spodziewać całej filmowej serii – podaje theguardian.com.
W listopadzie 2025 roku została zawarta umowa między Sony Pictures a chińskimi producentami zabawek na stworzenie pełnometrażowego filmu o Labubu. Na razie nie wiadomo, kto zostanie producentem czy reżyserem. Nie podano również czy planowana produkcja będzie filmem animowanym czy może aktorską adaptacją. Wśród potencjalnych głównych bohaterów wymieniana jest lalka Labubu, a także Zimomo, Mokoko i Tycoco – czytamy.
Film o Labubu miałby być kolejnym przykładem „odwróconej hollywoodzkiej linii produktów”, po ogromnym sukcesie, jakim okazała się ekranizacja Barbie z 2023 roku, która zarobiła ponad miliard dolarów. Teraz to przedmiot staje się inspiracją do kinowej adaptacji, a nie jak dotychczas, kiedy to fikcyjni bohaterowie byli do kupienia w sklepach pod postacią ubrań czy akcesoriów – podaje źródło.
Czytaj więcej: Czy rzeczywiście „świat oszalał na punkcie Labubu”? Sprawdzamy
Labubu zostało stworzone przez artystę Kasinga Lunga, który w procesie twórczym miał inspirować się nordyckimi bajkami. Pierwsza większa rozpoznawalność tych zabawek przyszła w 2019 poru po wprowadzeniu ich przez chiński Pop Mart na rynek Azji Południowo-Wschodniej. Jednak ogólnoświatowa popularność pojawiła się po tym, jak celebryci zaczęli pokazywać się z tymi akcesoriami. Lisa, członkini girlsbandu Blackpink, Rihanna czy Emma Roberts nosiły je przypięte do torebek – dowiadujemy się.
Do marketingowego sukcesu przyczynił się także element tajemnicy. Labubu są bowiem sprzedawane w tzw. blind boxach. Konsument nie wie, jaki dokładnie kolor maskotki wylosuje. Media społecznościowe zalała fala filmów z otwierania Labubu, a większość użytkowników miała nadzieję, że uda im się trafić „sekretną” zabawkę z najrzadziej spotykanym kolorem. Jak czytamy, pełnometrażowy film to nie tylko potwierdzenie dotychczasowego sukcesu, ale również szansa na dotarcie do jeszcze większego grona odbiorców. (km)
Źródło: theguardian.com, Labubu toy movie with potential to anchor franchise in the works at Sony, Adrian Horton, 14.11.2025


