Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Stowarzyszenie Tęcza rusza z kampanią na rzecz niewidomych i słabowidzących dzieci. w kwietniu 2020 roku ruszyła kampania społeczna „zobacz świat oczami dziecka”, zorganizowana przez stowarzyszenia rodziców i przyjaciół dzieci niewidomych i słabowidzących „tęcza”. akcja ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy niewidomych i słabowidzących dzieci, a przede wszystkim tych ze złożoną niepełnosprawnością. ambasadorką działań została grażyna torbicka – dziennikarka i prezenterka, która wspiera stowarzyszenie. kampania prezentowana jest w internecie, mediach społecznościowych oraz na ekranach led i nośnikach lcd w autobusach miejskich w warszawie. jak tłumaczą organizatorzy kampanii, w pierwszych latach życia to właśnie kontakt wzrokowy wpływa na rozwój dziecka i porozumiewanie się z otoczeniem. brak lub poważne osłabienie widzenia powoduje trudności w wielu obszarach funkcjonowania najmłodszych, takie jak orientacja przestrzenna, samodzielne poruszanie się, poznawanie świata, rozumienie pojęć czy wykonywanie codziennych czynności. przy zapewnieniu odpowiednich warunków do wczesnej diagnozy i właściwej stymulacji funkcji wzrokowych w dzieciach można rozbudzić ciekawość świata, a co za tym idzie pozytywnie wpłynąć na całość rozwoju dziecka. „wspiąć się na sam szczyt. zjeść owsiankę. zbudować zamek z klocków. założyć prawy but na prawą nogę, a lewy na lewą. narysować tęczę. to proste… kiedy widzisz dobrze” – mówi grażyna torbicka, która użyczyła swojego głosu w spocie promującym kampanię. „spot promujący kampanię w bezpośrednim przekazie zwraca uwagę na słabo widzące i niewidome dzieci, podopiecznych stowarzyszenia „tęcza”, które bez codziennego wsparcia nie mogłyby wykorzystać w pełni swoich możliwości rozwojowych. one też mają prawo cieszyć się życiem (…). zachęcamy rodziców, aby jak najwcześniej sprawdzili, jak widzi ich dziecko, jeśli coś ich niepokoi” – komentuje anna witarzewska, prezes stowarzyszenia „tęcza”. część akcji powstała w czasie kwarantanny. wybrany zespół pracował nad kreacją online, głos grażyny torbickiej został również nagrany w domu ambasadorki. organizatorzy zauważają, że w trudnym czasie izolacji, pracując często w domu przed komputerami, ludzie potrafią współdziałać, łączyć się jak nigdy i wspierać. wszystkie osoby zaangażowane w produkcję spotu w ramach kampanii działały pro bono. grażyna torbicka, która wykonała zdjęcie na rzecz kampanii telefonem w domu. (kd).
W kwietniu 2020 roku ruszyła kampania społeczna „Zobacz świat oczami dziecka”, zorganizowana przez Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy niewidomych i słabowidzących dzieci, a przede wszystkim tych ze złożoną niepełnosprawnością. Ambasadorką działań została Grażyna Torbicka – dziennikarka i prezenterka, która wspiera stowarzyszenie. Kampania prezentowana jest w internecie, mediach społecznościowych oraz na ekranach LED i nośnikach LCD w autobusach miejskich w Warszawie.
Jak tłumaczą organizatorzy kampanii, w pierwszych latach życia to właśnie kontakt wzrokowy wpływa na rozwój dziecka i porozumiewanie się z otoczeniem. Brak lub poważne osłabienie widzenia powoduje trudności w wielu obszarach funkcjonowania najmłodszych, takie jak orientacja przestrzenna, samodzielne poruszanie się, poznawanie świata, rozumienie pojęć czy wykonywanie codziennych czynności. Przy zapewnieniu odpowiednich warunków do wczesnej diagnozy i właściwej stymulacji funkcji wzrokowych w dzieciach można rozbudzić ciekawość świata, a co za tym idzie pozytywnie wpłynąć na całość rozwoju dziecka.
„Wspiąć się na sam szczyt. Zjeść owsiankę. Zbudować zamek z klocków. Założyć prawy but na prawą nogę, a lewy na lewą. Narysować tęczę. To proste… kiedy widzisz dobrze” – mówi Grażyna Torbicka, która użyczyła swojego głosu w spocie promującym kampanię.
„Spot promujący kampanię w bezpośrednim przekazie zwraca uwagę na słabo widzące i niewidome dzieci, podopiecznych Stowarzyszenia „Tęcza”, które bez codziennego wsparcia nie mogłyby wykorzystać w pełni swoich możliwości rozwojowych. One też mają prawo cieszyć się życiem (…). Zachęcamy rodziców, aby jak najwcześniej sprawdzili, jak widzi ich dziecko, jeśli coś ich niepokoi” – komentuje Anna Witarzewska, prezes Stowarzyszenia „Tęcza”.
Część akcji powstała w czasie kwarantanny. Wybrany zespół pracował nad kreacją online, głos Grażyny Torbickiej został również nagrany w domu ambasadorki. Organizatorzy zauważają, że w trudnym czasie izolacji, pracując często w domu przed komputerami, ludzie potrafią współdziałać, łączyć się jak nigdy i wspierać. Wszystkie osoby zaangażowane w produkcję spotu w ramach kampanii działały pro bono.
Grażyna Torbicka, która wykonała zdjęcie na rzecz kampanii telefonem w domu
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Stowarzyszenie Tęcza rusza z kampanią na rzecz niewidomych i słabowidzących dzieci. w kwietniu 2020 roku ruszyła kampania społeczna „zobacz świat oczami dziecka”, zorganizowana przez stowarzyszenia rodziców i przyjaciół dzieci niewidomych i słabowidzących „tęcza”. akcja ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy niewidomych i słabowidzących dzieci, a przede wszystkim tych ze złożoną niepełnosprawnością. ambasadorką działań została grażyna torbicka – dziennikarka i prezenterka, która wspiera stowarzyszenie. kampania prezentowana jest w internecie, mediach społecznościowych oraz na ekranach led i nośnikach lcd w autobusach miejskich w warszawie. jak tłumaczą organizatorzy kampanii, w pierwszych latach życia to właśnie kontakt wzrokowy wpływa na rozwój dziecka i porozumiewanie się z otoczeniem. brak lub poważne osłabienie widzenia powoduje trudności w wielu obszarach funkcjonowania najmłodszych, takie jak orientacja przestrzenna, samodzielne poruszanie się, poznawanie świata, rozumienie pojęć czy wykonywanie codziennych czynności. przy zapewnieniu odpowiednich warunków do wczesnej diagnozy i właściwej stymulacji funkcji wzrokowych w dzieciach można rozbudzić ciekawość świata, a co za tym idzie pozytywnie wpłynąć na całość rozwoju dziecka. „wspiąć się na sam szczyt. zjeść owsiankę. zbudować zamek z klocków. założyć prawy but na prawą nogę, a lewy na lewą. narysować tęczę. to proste… kiedy widzisz dobrze” – mówi grażyna torbicka, która użyczyła swojego głosu w spocie promującym kampanię. „spot promujący kampanię w bezpośrednim przekazie zwraca uwagę na słabo widzące i niewidome dzieci, podopiecznych stowarzyszenia „tęcza”, które bez codziennego wsparcia nie mogłyby wykorzystać w pełni swoich możliwości rozwojowych. one też mają prawo cieszyć się życiem (…). zachęcamy rodziców, aby jak najwcześniej sprawdzili, jak widzi ich dziecko, jeśli coś ich niepokoi” – komentuje anna witarzewska, prezes stowarzyszenia „tęcza”. część akcji powstała w czasie kwarantanny. wybrany zespół pracował nad kreacją online, głos grażyny torbickiej został również nagrany w domu ambasadorki. organizatorzy zauważają, że w trudnym czasie izolacji, pracując często w domu przed komputerami, ludzie potrafią współdziałać, łączyć się jak nigdy i wspierać. wszystkie osoby zaangażowane w produkcję spotu w ramach kampanii działały pro bono. grażyna torbicka, która wykonała zdjęcie na rzecz kampanii telefonem w domu. (kd).