Kolejną kampanię społeczną „Niepełnosprawny, czyli jaki” Fundacja Avalon zrealizuje we współpracy z Agencją Nie Do Ogarnięcia. W maju 2025 roku organizacja pozarządowa poinformowała o rozstrzygnięciu konkursu na agencję współpracującą przy kampanii społecznej planowanej na koniec tego roku.
Kampania ta ma być kontynuacją poprzednich akcji Fundacji Avalon. Jej celem jest rozwinięcie idei tzw. problemu zero, czyli „niezauważalności OzN w świadomości społecznej w innych jak opartych na stereotypowych wyobrażeniach”. Jak zauważa fundacja, nadal „pokutuje wizerunek ofiar bądź superherosów, ale także osób roszczeniowych, słabych, nieaktywnych”. To sprawia, że osoby z niepełnosprawnościami pozbawiane są prawa do własnej, indywidualnej osobowości, a kolei osoby bez niepełnosprawności mają prawo do pełnej palety zarówno postaw, jak i emocji – tłumaczy fundacja. Kampania ma „pokazać i udowodnić, że jako społeczeństwo nie mamy prawa nakładać na OzN obowiązku przyjmowania jakichkolwiek ról społecznych przez nie”.
Wybrana agencja będzie odpowiedzialna za opracowanie strategii kreatywnej oraz realizację kampanii, która ma na celu zmianę postrzegania osób z niepełnosprawnościami. Ogólnopolska kampania społeczna zakłada emisję spotów reklamowych emitowanych w telewizji, radiu, internecie i na nośnikach zewnętrznych. Co więcej, podczas trwania akcji Fundacja Avalon wraz z agencją będą prowadzić szerokie działania w mediach społecznościowych, działania PR oraz we współpracy z twórcami internetowymi.
To nie pierwszy raz, kiedy Fundacja Avalon współpracuje z Agencją Nie Do Ogarnięcia. Firma była odpowiedzialna za realizację kampanii o roboczym tytule „Odwrócony świat”, która odbywała się na przełomie 2024 i 2025 roku.
Jak przekazuje fundacja, w konkursie wzięło udział osiem agencji. Niektóre z nich przygotowały kilka linii kreatywnych, co wpłynęło na przedłużenie procesu decyzyjnego. „Zadaniem Komisji było dokładne przeanalizowanie proponowanych rozwiązań nie tylko na poziomie idei, ale też w zakresie komunikacji, propozycji współprac czy media planu” – mówi Helena Szczuka-Kalensky, kierowniczka działu komunikacji i promocji Fundacji Avalon.
Kampania społeczna „Niepełnosprawny, czyli jaki” rozpocznie się we wrześniu i potrwa do grudnia 2025 roku. Projekt jest współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. (mb)
Osiem agencji, po kilka linii kreatywnych, i to wszystko musiały one przygotować za darmo. Wstydź się avalonie…