Kampania opiera się na trzech spotach filmowych, pokazujących moment kontaktu ze sztuką ambasadorów MNW: piosenkarki Moniki Brodki, koszykarza Marcina Gortata i podróżnika Marka Kamińskiego.
„Każdy z nich przeszedł inną drogę życiową, ma inną wrażliwość i inne pasje. Wszystkich łączy jedno: nasze Muzeum jest dla nich inspiracją” – czytamy na stronie MNW.
„Chciałabym, aby każdy zwiedzający odbierał sztukę na swój sposób. Marzę, aby muzea przestały być miejscami tylko dla wtajemniczonych, a otwierały się na społeczeństwo. Staramy się, aby w MNW widz czuł się pożądanym gościem i partnerem. Chciałabym, aby Muzeum było przyjaznym miejscem spotkań ze sztuką i z innymi ludźmi” – wyjaśnia założenia kampanii Agnieszka Morawińska, dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie.
Jakie są motywy każdego z ambasadorów? Jak wyjaśnia Muzeum:
Dla Marka Kamińskiego sztuka to podróż w nieznane, więc wybiera się do świata sztuki sprzed wieków w Galerii Faras oraz w Galerii Sztuki Średniowiecznej.
Dla Moniki Brodki, patrzącej na dzieła Wojciecha Fangora w Galerii Sztuki XX i XXI Wieku, każdy obraz ma swoją muzykę.
Dla Marcina Gortata każdy mecz to bitwa, więc upodobał sobie słynną Bitwę pod Grunwaldem Jana Matejki w Galerii Sztuki XIX Wieku. (red)
Fot. Bartosz Bajerski, MNW