Audyt w firmach

dodano: 
13.01.2006
komentarzy: 
2

W Rzeczpospolitej można przeczytać o problemach związanych z komunikacją wewnętrzną w przedsiębiorstwach. Do kwestii tej nadal, zdaniem autora artykułu Jerzego Domagały, przywiązuje się zbyt małą wagę. Na świecie stanowi ona nieodłączny składnik działań PR. Cytowany przez Domagałę Jarosław Filipek, dyrektor firmy doradczej Codes Consulting, stwierdza, że problem dotyczy głównie firm średnich i dużych, zatrudniających ponad 50 osób.
„Kierownictwo ma wówczas problem z rozpoznaniem każdego pracownika, narasta poczucie anonimowości.(…)Może zacząć szwankować komunikacja wewnętrzna i przepływ informacji” – mówi Marta Tamioła, menedżer public relations z agencji Hyper-Media. Wygodnym, choć niestety wciąż rzadko stosowanym, rozwiązaniem jest audyt, czyli badanie satysfakcji pracowniczej i komunikacji. Jak podaje autor, celem audytu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, czym żyje załoga, jakie ma pomysły i trudności. Aby wyniki audytu były wiarygodne powinno w nim wziąć udział przynajmniej 70% pracowników.
Badanie obejmujące całą firmę wystarczy przeprowadzić raz w roku. Dzięki skomputeryzowaniu firm, audyt najwygodniej jest przeprowadzić drogą mailową. Niezbędne jest zapewnienie całkowitej anonimowości osób biorących udział w badaniu. Nie można także zapomnieć o przedstawieniu załodze wyników audytu oraz wniosków i związanych z nimi decyzjach kierownictwa.

Źródło:

Rzeczpospolita, Dobra Firma, Zrób i zaprezentuj załodze, Jerzy Domagała, 13.01.06
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
25.01.2006
20:31:52
I
(25.01.2006 20:31:52)
Jaka jest szansa na to ze 70 proc pracwowników odpowie na taka ankietę?
14.01.2006
19:11:37
Alicja K.
(14.01.2006 19:11:37)
Jednym z poważnych problemów, na który zwracają uwagę sami pracownicy dużych firm jest brak informacji zwrotnej. Dostając polecenie służbowe, chcemy wiedzieć, jak nasza praca została oceniona i jakie przyniosła efekty. Często zaniedbanie tego elementu komunikacji ze strony kierownictwa powoduje narastające zniechęcenie u pracowników. Systemy punktacji i nagradzania prowizyjnego są tu pewnego rodzaju wskazówką, lecz brak kontaktu z kierownictwem (na przykład w postaci cotygodniowych "odpraw") jest minusem zauważanym przez wielu pracowników. Sama zetknęłam się z tym pracując w dziale marketingu jednej z dużych firm farmaceutycznych.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin