W czerwcu 2025 roku Be Communications powiadomiło o dołączeniu do nowego konsorcjum agencji PR, skupiającego się na doradztwie strategicznym oraz zarządzaniu reputacją organizacji klientów – Gartner’s Partners.
Jak czytamy w komunikacie, inicjatywa ma formułę wirtualnej sieci firm, łączącej niezależne małe i średnie agencje PR. Projekt obejmuje obecnie 15 rynków na wszystkich kontynentach. Be Communications należy do firm inicjujących ten sojusz i jest wyłącznym przedstawicielem Gartner’s Partners w Polsce. Idea powołania aliansu powstała w Gartner Communications, firmie PR z siedzibą we Frankfurcie nad Menem.
Agencje połączone w ramach Gartner’s Partners mają zyskać dostęp do profesjonalnych usług w obszarze doradztwa strategicznego, prowadzenia komunikacji korporacyjnej oraz kryzysowej na 15 rynkach i pięciu kontynentach. W momencie inauguracji Gartner’s Partners jest reprezentowany w Niemczech, Chinach, Ekwadorze, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Malezji, Meksyku, Polsce, Szwecji, Afryce Południowej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także w Stanach Zjednoczonych, Turcji oraz Wietnamie.
„Co jest istotne, alians ten ma za sobą bardzo dobrą bilateralną i grupową współpracę poszczególnych firm. Dla nas zawsze liczyła się strategia »wychodzonych ścieżek«, czyli formalizowania partnerstw na bazie już nabytych doświadczeń, a nie tworzenia sojuszy z podmiotami, które dopiero mamy poznać” – wyjaśnia Adam Jarosz, CEO Be Communications. Jak dodaje, w taka formuła umożliwia m.in. bardzo sprawne wejście w nowe projekty sieciowe.
Ulrich Gartner, inicjator pomysłu, mówi: „Obserwujemy obecnie rozwój rynków eksportowych dla średnich i większych firm przemysłowych. Wyprowadzają one poza swoje granice zarówno usługi administracyjne, jak i działania produkcyjne, co wspiera ich długofalową konkurencyjność. Tym aktywnościom muszą towarzyszyć strategie komunikacji, które z jednej strony pomagają minimalizować ryzyka biznesowe i wizerunkowe na rodzimym rynku, ale także budować reputację i silną markę korporacyjną na rynkach eksportowych”.
Jak przekazano w komunikacie, Gartner’s Partners „stawia sobie za cel świadczenie takiego wsparcia w sposób pragmatyczny oraz zorientowany na rezultaty”. Alians będzie mieć jeden centralny hub w obszarze planowania, koordynacji działań, raportowania i administracji oraz rozliczeń z klientami, zlokalizowany we Frankfurcie. „Ma to na celu ułatwienie pracy »entralnym« menedżerom i strukturom komunikacji firm klienckich, podczas gdy podmioty wchodzące w skład Gartner’s Partners opiekują się nimi na własnych rynkach, działając tu z lokalnym kierownictwem i zespołem komunikacji” – mówią twórcy inicjatywy. (mb)