Biznes z wartościami. Relacja z Kongresu Szlachetnej Paczki

dodano: 
23.01.2017
komentarzy: 
0

„Chcemy kompleksowo zmieniać ludzi, dając im nie rybę, nie wędkę, lecz mentalność wędkarza” – piszą na swojej stronie założyciele Szlachetnej Paczki.

Stowarzyszenie WIOSNA, które odpowiada za Paczkę, chce jednak pomagać nie tylko poszczególnym osobom i rodzinom. Kongres Duchowo // Genialnie // Globalnie, który odbył się 20 stycznia w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie przeznaczony był dla przedsiębiorców, którzy chcą więcej zarabiać na swojej działalności.

„Chciałbym, żeby Polska była krajem milionerów” – mówił ks. Jacek Stryczek, gospodarz Kongresu i założyciel WIOSNY. By zrealizować ten cel, zaproszono gości, którzy wygłosili w czasie Kongresu 10 prelekcji na zróżnicowane tematy. Podzielono je na trzy części, a każda kończyła się panelem dyskusyjnym, który prowadził Konrad Kruczkowski – od wielu lat związany ze Szlachetną Paczką autor bloga Halo Ziemia.

Czytaj więcej:
Ks. Jacek Stryczek: Wychodzimy z ery dorobkiewiczostwa

Wydarzenie otworzył ks. Stryczek, który zajął się wpływem związków międzyludzkich na nasz rozwój. „To, że ktoś myśli inaczej, jest szansą, a nie zagrożeniem – to największa możliwość rozwoju” – mówił założyciel WIOSNY. Mocno zaznaczał także potrzebę jak najlepszego wykorzystywania swojego czasu i poświęcania go głównie na rzeczy, które są dla nas ważne.

Ks. Stryczek opisał także słowa-klucze Kongresu. „Duchowo”: bo był on spotkaniem osób, które budują swoje życie i biznes na wartościach. „Genialnie”: bo każdy wyjątkowy biznes musi być jednocześnie wytyczaniem nowych ścieżek. „Globalnie: bo polskie firmy mogą odnosić tak duże sukcesy, jak na przykład te z Kalifornii.
 


Źródło: Twitter ks. Jacka Stryczka
 

Jak zarabiać, słuchając rozumu i serca
Po wystąpieniu ks. Stryczka na scenie pojawili się jedni z najpopularniejszych polskich influencerów. Michał Szafrański, autor bloga Jak oszczędzać pieniądze i książki Finansowy ninja, podzielił się kilkoma poradami na temat tego, jak pogodzić finanse osobiste i firmowe i w jaki sposób zabezpieczyć się przed długami.

Bloger ujawnił także dotychczasowe wynikami współpracy z Polską Akcją Humanitarną przy sprzedaży książki Finansowy ninja. W ramach akcji 1 książka = jeden posiłek, udało mu się ufundować niemal 40 tys. dań.


Źródło: Twitter PRoto.pl

Po Michale Szafrańskim na scenie pojawił się youtuber Włodek Markowicz, który opowiedział o początkach swojej kariery. Jak mówił, starał się na swojej drodze zawsze kierować sercem i mimo wielu prób i błędów –  wychodził na tym dobrze.
 

Biznes odpowiedzialny i przyszłościowy
Drugi panel otworzyli przedstawiciele stowarzyszeń Perła Kobiecości i Męska Strona Rzeczywistości. Urszula Nizio, Monika Rataj, Karol Korzycki i Piotr Nizio opowiadali o rozwijaniu się poprzez pogłębianie tożsamości płciowej.
Wiele kobiet wzbrania się przed awansami, bo myślą, że „to jeszcze nie teraz” – stwierdziły przedstawicielki Perły Kobiecości. To może i powinno się zmienić – przekonywały.

Zmienia się także świat wokół nas – powiedział Marcin Maj, CEO agencji OS3. Omawiając kilka trendów, które kształtują naszą rzeczywistość, podkreślał konieczność przewartościowania większości marek na rynku.  Dzisiejsi konsumenci oczekują, że firmy będą zmieniały świat na lepsze, że staną się – jak nazwał je prelegent – „meaningful brands”.

O marce, która chce znaczyć coś więcej, opowiedziała później Agnieszka Osytek, która przywołała przykład Migam.org – firmy, która stara się otwierać rynek pracy na głuchych. Powitawszy się z uczestnikami Kongresu za pomocą języka migowego, opowiedziała o tym, jak została przedsiębiorcą społecznym i swoim nowym projekcie #DeafRespect.
 


Źródło: Twitter PRoto.pl
 

Do trendów wrócił Mateusz Galica z firmy Kantar TNS. Na podstawie badań dzisiejszych konsumentów przedstawił przewidywania co do tego, jakie będą ich potrzeby w przyszłości. „Wielu z nas odczuwa dziś głównie niepewność” - oświadczył Galica i ocenił, że „marki dopiero uczą się to wykorzystywać”. Uwielbienie nowoczesności, zależność od nowych technologii, ale też chęć powrotu do natury i tzw. „slow life” – to tylko niektóre trendy, o których mówił przedstawiciel Kantar TNS.

W budowaniu firmy ważna jest jednak własna motywacja – o jej szukaniu opowiadał Piotr Bucki, szkoleniowiec, wykładowca i coach. Ostrzegał też przed ustaleniem zysków jako naszego priorytetu. „Dzieje się coś niepokojącego z naszą motywacją, jeśli za cel obierzemy tylko pieniądze” – przekonywał.

Sposób na reklamę
Trzecia i ostatnia część Kongresu Duchowo // Genialnie // Globalnie skupiała się na promocji biznesu. Katarzyna Paliwoda z Facebooka opowiedziała, na czym polega demokratyzacja marketingu i w jaki sposób wypromować swoje przedsiębiorstwo, nie mając milionów dolarów na reklamę. Dla klienta nie ma znaczenia, że zobaczy baner zrobiony niskim kosztem, o ile będzie w stanie go zapamiętać – przekonywała Paliwoda.

Tymczasem popularny ostatnio temat influencer marketingu opisał Tomasz Sulewski, Social Media Leader w firmie 3M. Na podstawie swoich doświadczeń w koordynowaniu kampanii dla Orange przekonywał, że konsumenci najbardziej ufają poleceniom innych osób – nie reklamom.

Przykład polskiej, globalnej firmy przedstawił natomiast Michał Śliwiński – twórca aplikacji Nozbe, która służy do zarządzania zadaniami zgodnie z metodą Getting Things Done. Dzięki niej znalazł wspólny język z najpopularniejszymi biznesmenami na całym świecie i w kilka lat stworzył zespół z ludzi, którzy żyją w różnych zakątkach świata i pracują w modelu No Office.


Źródło: Twitter Szlachetnej Paczki

Trzecią część wystąpień zakończył Grzegorz Piechota, Research Associate z Harvard Business School. Opowiedział o sprytnych sposobach Ubera i Airbnb, które jeszcze jako start-upy próbowały zdobyć pierwszy 1000 klientów. Okazało się, że część sukcesu zależała od… poziomu desperacji konsumentów.

Kongres Duchowo // Genialnie // Globalnie zwieńczyła Gala Szlachetnej Paczki, na której świętowano XVI projektu.

Wynajęcie Centrum Kongresowego ICE w Krakowie oraz wystąpienia prelegentów były pro publico bono.

PRoto.pl było partonem medialnym Kongresu.

(mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin