.

Brand Asset Valuator: WOŚP najsilniejszy

dodano: 
04.12.2013
komentarzy: 
0

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to najsilniejsza marka w Polsce – wynika z tegorocznej edycji badania Brand Asset™ Valuator 2013, przeprowadzonego przez  BAV Consulting, Young&Rubicam oraz Millward Brown.

Twórcy badania ocenili uszeregowali marki według czterech cech: wyróżnialności, adekwatności (zgodności z potrzebami klienta), szacunku (spełniania przez marki obietnic wobec klientów) i wiedzy klientów o marce.

Najbardziej wyróżniane marki w Polsce to Rafaello, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz National Geographic. Marki o największej adekwatności to Polski Złoty, Polska (kraj) oraz sieć sklepów Biedronka. Największym szacunkiem cieszą się Wedel, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i Adam Małysz. Natomiast marki, o których Polacy mają największą wiedzę to Polska (kraj), TVP 1 i TVN.

W badaniu sklasyfikowano także marki według ich siły. Atrybut ten jest wypadkową wyróżnialności i adekwatności. Najsilniejszymi markami w Polsce okazały się WOŚP, Rafaello, Ptasie Mleczko, Tymbark i Delicje Szampańskie.

Tegoroczna edycja organizowanego co trzy lata badania jest wspólnym przedsięwzięciem BAV Consulting, Young&Rubicam oraz Millward Brown. Badanie marek  BrandAsset®Valuator obecne jest na światowym rynku od 1993 r. i obecnie obejmuje swoim zasięgiem ponad 800 tys. respondentów i ponad 50 tys. marek w 51 państwach. Badaniem polskim objęto marki dóbr i usług z blisko 100 kategorii rynkowych, marki instytucji i postaci ze świata polityki, działalności społecznej, kultury i sportu, marki wybranych krajów, miast, wydarzeń i walut. (ks)

Pełne wyniki badania

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin