środa, 18 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataBurger King kłamał w reklamach na temat wielkości burgerów? Sieć mierzy się...

Burger King kłamał w reklamach na temat wielkości burgerów? Sieć mierzy się z pozwem

Amerykańska sieć restauracji Burger King stanęła w obliczu pozwu zbiorowego w związku z reklamami jednej z najpopularniejszych pozycji w menu – burgerów Whopper. Markę oskarża się o to, że reklamowane przez nią burgery znacząco różnią się od tego, jak wyglądają w rzeczywistości – donosi eu.usatoday.com.

Jak dowiadujemy się, burgery Whopper są serwowane od 1957 roku, a teraz – po niemal siedemdziesięciu latach figurowania w menu – Burger King będzie musiał bronić swojej prawdopodobnie najpopularniejszej kanapki w sądzie federalnym. 5 maja 2025 roku sąd odrzucił bowiem wniosek firmy o oddalenie pozwu z 2022 roku, w którym zarzuca się, że sieć fast foodów wprowadzała klientów w błąd za sprawą fałszywych reklam produktów.

Pozew przeciwko marce został złożony przez 19 klientów z 13 stanów USA. Powodowie twierdzą, że materiały reklamowe Burger Kinga wywołują wrażenie, że oferowane burgery są o 35 proc. większe i zawierają dwukrotnie więcej mięsa niż w rzeczywistości. Jako dowód powodowie załączają zdjęcia, na których widać wyraźną różnicę między produktem prezentowanym w reklamie a tym, jak wygląda on w rzeczywistości – donosi źródło.

Czytaj więcej: Burger King pozwany za przekłamania w reklamie

Jak czytamy, sędzia okręgowy przychylił się do pozwu i przyznał, że reklama Burgera Kinga mogła wprowadzić w błąd co do wielkości burgerów – szczególnie wspomnianego Whoppera. Uznał za uzasadnione rozpatrzenie sprawy w sądzie, pomimo sprzeciwów firmy. W opinii sądu sprawa różni się także od wcześniej oddalonych pozwów w sprawie reklam sieci McDonald’s, Wendy’s czy Subway.

Sieć Burger King przekazała, że ​​produkty na zdjęciach reklamowych rzeczywiście mogły wyglądać „bardziej apetycznie”. Marka twierdzi jednak, że wspominane materiały reklamowe nie wprowadzają w błąd, a do ich przygotowania wykorzystano te same produkty, w tym kotlety wołowe, które są serwowane klientom. Firma podkreśla ponadto, że wspomniana różnica wynika jedynie z „eksponowania kanapki piękniej”, niż na co dzień robią to pracownicy – ujawnia źródło na podstawie dokumentów sądowych.

„Rozsądni konsumenci wiedzą, że cały sens zdjęć na tablicy menu polega na tym, aby produkty wyglądały jak najbardziej apetycznie. Przeciąganie składników do przodu na kanapce przed jej sfotografowaniem, tak aby wszystkie składniki były widoczne, nie jest oszustwem konsumenckim” – podkreśla Burger King we wniosku o oddalenie pozwu. (kn)

Źródło: eu.usatoday.com, Burger King to defend Whopper ads in federal court after customers sue for fraud, Jonathan Limehouse

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj