środa, 16 października, 2024
Strona głównaAktualności„Efektywność jest piękna” – nowa odsłona komunikacji Effie Awards

„Efektywność jest piękna” – nowa odsłona komunikacji Effie Awards

22. edycja Effie Awards ma odmienioną formułę – pojawiło się bowiem kilka nowych kategorii – a także zmienioną komunikację. Tegoroczna kampania konkursu „wynosi efektywność na piedestał” i „stawia tezę, że to, co piękne, często jest policzalne i udowadnia, że tabele i wykresy mogą być atrakcyjne nie tylko dla ludzi rozmiłowanych w statystykach”.

„Efektywność i kreatywność nie muszą się wykluczać. Chcieliśmy pokazać, że estetyką często rządzą zasady matematyki – jak w funkcjonalistycznej architekturze – i udowodnić, że KPI-e też mogą być piękne” – mówi Adriana Hochmańska, Copywriter w 2012 Agency – firmie, która odpowiadała za koncept kampanii.

Zobacz też: Non-Profit & Public Service, Positive Influence oraz React & Defend. Nowe kategorie w Effie 2021

Komunikacja do Zetek w Effie Awards 2021 – powstała nowa kategoria konkursowa

W serii digitalowych spotów (które wyreżyserował Arek Nowakowski) odbiorca trafia do świata, w którym efektywność została ukazana jako przedmiot kultu. Spot przedstawia symboliczne statystyki i wykresy ubrane w formę hipnotyzujących rzeźb „godnych podziwu i czci”.

„Naszym celem było ukazanie efektywności w nowym świetle – dosłownie. Nasze postaci grzeją się w blasku olśniewających wizualizacji statystyk, zachwycając się manifestacją policzalnych sukcesów. Finalnie wszystko ewoluuje w formę ostateczną – statuetkę Effie” – komentuje Kaja Dobrzańska, Art Director w 2012 Agency.

Elementem kampanii są też „pełne eleganckiego humoru” zdjęcia autorstwa Kasi Bielskiej. W kampanii wykorzystano layoutu kojarzące się z matematyką, by nawiązać do głównej myśli „Efektywność jest piękna”.

Tegoroczna edycja Effie odbywa się pod hasłem #EffieMovingForward – które oddaje wprowadzone zmiany w kategoriach, formularzach i kryteriach oceny konkursu, by nadążały one za realiami rynku.

Za koncept kreatywny kampanii odpowiada Agencja 2012, za produkcję i postprodukcję Graffiti Films i studio Lunapark. Muzykę w spotach zapewniają Fonoteka Sirens, Universal Production Music oraz YogiBaboo.

Trwają zgłoszenia do 22. edycji Effie Awards! Jeszcze do 21 czerwca 2021 roku (do 17:00) można zgłaszać kampanie w drugim terminie. Trzeci termin upływa 12 lipca, a czwarty – 23 lipca (o 17:00).

Więcej szczegółów można znaleźć na stronie.

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj