65 nagród za efektywność w komunikacji i biznesie przyznano w 26. edycji Effie Awards Poland – konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. 7 złotych, 29 srebrnych i 29 brązowych statuetek wręczono 3 listopada 2025 roku podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Tytuł Agencji Roku otrzymało DDB Warszawa, Agencją Mediową Roku został Zenith, a miano Firmy Roku trafiło do McDonald’s.
„Tegoroczna edycja po raz kolejny udowodniła, że efektywność ma wiele wymiarów – od innowacyjnych rozwiązań technologicznych, przez komunikację opartą na danych i emocjach, po kampanie, które łączą wpływ społeczny z celami biznesowymi” – przekazują organizatorzy konkursu. Zwracają tez uwagę na „rosnące znaczenie kategorii Marketing & Business Solutions (MBS), doceniającej projekty wykraczające poza tradycyjną komunikację”.
Złotem w Effie 2025 nagrodzono autorów kampanii:
- Finance & Insurance: Tu pracują Twoje pieniądze – XTB, McCANN Poland, Media Context
- Services: Bambi robi z Makiem co chce – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD, MassiveMusic, Dentsu Creative, 24/7Communication; kampania otrzymała też dwie srebrne nagrody – w kategoriach Brand Experience oraz Young
- PR & Employer Branding: Przyjaźń od kuchni – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication, Dentsu Creative, CPC Brand Consultants
- Influencers & Social Platforms: PLUSH – Restart komunikacji w erze TikToka – Polkomtel, crb.agency, FormUp
- Entertainment: ZOOM TV – Pokochaj ludzką naturę – Grupa Kino Polska, Digital Kingdom, Havas Media; kampania zdobyła też Srebro w Kategorii Smart Budget
- Retail & Marketplaces: Misja – ROSSMANN, Zenith
- Non-Profit, Public & Political Service: Podaruj Wigilię: nasze imiona mają moc! – Stowarzyszenie mali bracia Ubogich, Insignia, Starcom, Graffiti Films, Big Picture



Srebrne statuetki otrzymali:
- Beauty & Care: Yves Saint Laurent – Loveshine. From underdog to Lips Makeup Icon – Wavemaker, Enyo, endorfina events, L’Oréal
- Brand Experience: Delikatesy Centrum – Niskie ceny nie mają właściciela – Brain, Mindshare, Delikatesy Centrum
- Brand Experience oraz Food: Milka – Zasąsiadujmy się – Ogilvy, Spark Foundry, Mondelēz
- Brand Experience: Yves Saint Laurent – Beauty Light Club – Open’er Pop Up – Wavemaker, Enyo, endorfina events, L’Oréal
- Branded Content: Otodom – Szczęśliwi metrów nie liczą – Linkleaders, Leo Warsaw, Cut The Mustard, Mindshare, Grupa OLX
- Consumer Goods: PHILIPS AVENT – Opieką warto się dzielić – Media Direction OMD, TBWA, DRUM, Philips
- Consumer Goods: Remington RX7 – Gol się pewnie – Wavemaker, Artem House, Cheers Stories, Spectrum Brands
- E-commerce & Omnichannel: McDonald’s – Dni Zmakowanych w aplikacji McDonald’s – Dentsu Creative, OMD, McDonald’s
- Entertainment: W głowie się nie mieści 2 – Nie TŁUM EMOCJI – Zenith, The Walt Disney Company
- ESG: Konto z kartą dla Wpływowych – Fishing For Data, #WPŁYWOWI – Havas Creative, Publicis Warsaw, Havas Media, Bank BNP Paribas
- ESG: Mastercard – GdzieJakiBiznes od Mastercard – McCANN Poland, Carat, Assembly Global, Mastercard
- ESG: Pracuj.pl – Z Pracuj.pl wiesz na czym stoisz – Spark Foundry, 2012 Agency, Grupa Pracuj
- Finance & Insurance: BLIK – Era BLIKA – Change Serviceplan, Spark Foundry, LiquidThread, Performics, BLIK
- Food: Łowicz – Tak się warzywa je! – 2012 Agency, Starcom, Space Cat Industries, CPC Brand Consultants, Grupa Maspex
- Influencers & Social Platforms: Health Labs Care – Twoje ciało, Twoje kosmetyki – Health Labs Care
- Launch: Żabka – Weź to na gorąco – Żabka, Value Media, CUKIER, H2O Creative, Żabka
- Long Term Services: UNIQA – Nie zasypiamy Gruchy w popiele – Value Media, PZL, Arena Media, SalesTube, Labcon, UNIQA
- Marketing & Business Solutions: Muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel – Muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel – LOTTE Wedel
- Marketing & Business Solutions: Żabka – Żabka jest gastronomią – Żabka, Value Media, CUKIER, H2O Creative
- Medicines & Supplements: Fielmann – A Ty, co chcesz zobaczyć? – Chapter 1, Zenith, Fielmann
- Non-Profit, Public & Political Service: Fundacja Słonie na Balkonie – Żałoba Narodowa – DDB Warszawa, OMD, K+ Group, Fundacja Słonie na Balkonie
- Particular Audience & Targeting: Konto Emerytalne – Emerytura jest bliżej, niż myślisz – GONG, MullenLowe Media, ING Bank Śląski; kampania otrzymała też Brąz w kategorii Influencers & Social Platforms
- Relaunch & Defend: Lubella – Lubella – gotuj w domu jak w restauracji – Starcom, Brainbox, Agencja DDOB, Polot, Feeders Agency, Grupa Maspex
- Retail & Marketplaces: Answear.com – Ubierz życie w to, co cenne – Saatchi & Saatchi, Starcom, Answear.com
- Young: WW – Co znaczy WW? #2024 – Digital Kingdom, Zenith, LOTTE Wedel
Brązowe nagrody uzyskały projekty:
- Beauty & Care: Dove – Album Piękna – Mindshare, Yellowcups, That One Agency, Unilever, Rossmann
- Beverages – Alcohol: Lech – Lech. Łap chwile – VML, Zenith, Cut The Mustard, PRISM Studio, Kompania Piwowarska
- Beverages – Alcohol: Łomża – W swoim tempie 2024. – Brasil, EssenceMediacom, Łomża
- Beverages – Alcohol: Tyskie Zero – Kierowcy, jesteśmy na Ty od Zera – Zenith, Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Kompania Piwowarska
- Beverages – Non-Alcohol, Long Term Products: Żywiec Zdrój Mocny Gaz – Moc orzeźwienia, zero słodzenia. – EssenceMediacom, VML, Żywiec Zdrój
- Business to Business (B2B): Santander Bank – Od banku nierozważanego do pożądanego – McCANN Poland, Dentsu X, Santander Bank Polska
- Consumer Goods: Lenor – Weź głęboki oddech! – EssenceMediacom, Saatchi & Saatchi, Procter & Gamble
- E-commerce & Omnichannel, Relaunch & Defend: Empik – Witaj w klubie – Ogilvy, Publicis Groupe Poland, Empik
- E-commerce & Omnichannel: Health Labs Care – Poczuj działanie nauki – Health Labs Care
- Entertainment: Zdrapki – Podaruj radość wygrywania – Dentsu Creative, Starcom, Watchout Studio, re58, Totalizator Sportowy
- Finance & Insurance: Grupa BPS – Załatw to po sąsiedzku! – Wavemaker, Grupa Eskadra, Grupa BPS
- Food: Alpro – Roślinnie, zawsze pysznie! – Stor9, EssenceMediacom, REBEL MEDIA, Alpro
- Gaming: Predator – Predator Games – WE!RE Fantasy, Węc PR, Melmak, Acer
- Launch: Knorr Fix Mac’N Cheese – Jesz jak chcesz – Mindshare, Polot, Unilever
- Launch: Przysnacki – Snack Festival: Nowy Kształt Chrupania – GoldenSubmarine, Hi Brands, Zenith, Redheads, Intersnack
- Long Term Products: Hitaxa Fast – Hitaxa rzuca wyzwanie rynkowi alergii – Zenith, Adamed Pharma
- Long Term Services: Otodom – Platforma randkowa dla domów i ludzi – Leo Warsaw, Mindshare, Linkleaders, Cut The Mustard, Grupa OLX
- Marketing & Business Solutions: Żabka Ads – Platforma reklamowa zasilana danymi – Żabka, Sweetspot, KERRIS, Value Media
- Medicines & Supplements: Maglek B6 Forte – Maglek B6 Forte Pora na najlepszy magnez – Spark Foundry, Ekstrakt Studio, Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM
- Medicines & Supplements: Nutridrink Protein – Włącz żywienie do leczenia – Publicis Warsaw, EssenceMediacom, Altavia Kamikaze + K2, REBEL MEDIA, Nutricia Polska
- Non-Profit, Public & Political Service: Rak’n’Roll – Daj z siebie 1,5% – Saatchi & Saatchi, Zenith, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!
- PR & Employer Branding: Decathlon – WORK – SPORT BALANCE – Przestrzeń, EssenceMediacom, GetHero, Decathlon
- Relaunch & Defend: Ariel – Płyn Ariel – lepszy efekt czystości – EssenceMediacom, Leo Warsaw, Procter & Gamble
- Retail & Marketplaces: IKEA – Dzień Snu – VML, Wavemaker, Loyalty Point, IKEA
- Services: ORLEN Stop Cafe – Na stację nie tylko po paliwo – Ogilvy, re58, ORLEN
- Services: Otodom – Poczuj dom naprawdę – Leo Warsaw, Mindshare, Cut The Mustard, Grupa OLX
Podczas gali ogłoszono również coroczne Rankingi Effie Awards Poland 2025 – Agencja Roku: DDB Warszawa, Agencja Mediowa Roku: Zenith, Firma Roku: McDonald’s. Wyniki te będą miały wpływ na ranking Marketing Master by SAR, który wyróżnia najbardziej wszechstronnych marketerów łączących efektywność, kreatywność i innowacyjność. Zostaną oni ogłoszeni podczas gali Innovation, która odbędzie się 26 listopada 2025 roku w Multikinie Złote Tarasy. (mb)


