Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Elon Musk pozywa reklamodawców. Chodzi o spiskowanie przeciwko X. elon musk, właściciel x, postanowił pozwać grupę reklamodawców i dużych firm, które oskarża o bezprawne zawarcie porozumienia w celu „bojkotowania” jego platformy – podaje bbc.com. wśród pozwanych przez muska są m.in. giganci spożywczy unilever i mars, prywatne przedsiębiorstwo medyczne cvs health, firma zajmująca się energią odnawialną orsted, a także stowarzyszenie handlowe światowa federacja reklamodawców (wfa). właściciel x uważa, że pozbawili go oni „miliarda dolarów” przychodów – donosi źródło. jak czytamy, pozew dotyczy sprawy z 2022 roku, kiedy to niektóre firmy ze względu na obawy dotyczące podejścia muska do usuwania szkodliwych treści postanowiły wycofać się z zamieszczania reklam na x. właściciel platformy uważa, że decyzja ta mogła przyczynić się do zanotowanego przez serwis spadku przychodów z przekazów promocyjnych o połowę. linda yaccarino, dyrektorka generalna x, wspomniała, że „ludziom dzieje się krzywda, gdy rynek idei jest ograniczony” i „żadna mała grupa ludzi nie powinna monopolizować tego, na czym się zarabia”. według yaccarino, „bojkot” zagraża „możliwościom platformy do rozwoju w przyszłości” – dowiadujemy się. „próbowaliśmy być mili przez dwa lata i nie otrzymaliśmy nic poza pustymi słowami. teraz jest wojna” – napisał musk w serwisie x, cytowany przez źródło.eksperci prawni podkreślają, że wygrana muska w sądzie jest mało prawdopodobna. trudno bowiem udowodnić, że firmy zmówiły się przeciwko niemu i zawarły porozumienie – czytamy. bill baer, były asystent prokuratora generalnego w wydziale antymonopolowym departamentu sprawiedliwości, zaznaczył, że „co do zasady, bojkot motywowany politycznie nie jest naruszeniem prawa antymonopolowego”. christine bartholomew, ekspertka antymonopolowa i profesor na wydziale prawa uniwersytetu w buffalo, przekazała, że x musi wykazać istnienie „faktycznego porozumienia o bojkocie, do którego przyłączył się każdy reklamodawca”, co jej zdaniem jest trudne do zrealizowania – pisze bbc.com. musk domaga się nieokreślonego odszkodowania i nakazu sądowego przeciwko wszelkim dalszym spiskom mającym na celu wstrzymanie publikacji reklam w serwisie x. (ao). źródło: bbc.com, elon musk sues unilever and mars over x 'boycott’, daniel thomas, michelle fleury, 7.08.2024.
Elon Musk, właściciel X, postanowił pozwać grupę reklamodawców i dużych firm, które oskarża o bezprawne zawarcie porozumienia w celu „bojkotowania” jego platformy – podaje bbc.com.
Wśród pozwanych przez Muska są m.in. giganci spożywczy Unilever i Mars, prywatne przedsiębiorstwo medyczne CVS Health, firma zajmująca się energią odnawialną Orsted, a także stowarzyszenie handlowe Światowa Federacja Reklamodawców (WFA). Właściciel X uważa, że pozbawili go oni „miliarda dolarów” przychodów – donosi źródło.
Jak czytamy, pozew dotyczy sprawy z 2022 roku, kiedy to niektóre firmy ze względu na obawy dotyczące podejścia Muska do usuwania szkodliwych treści postanowiły wycofać się z zamieszczania reklam na X. Właściciel platformy uważa, że decyzja ta mogła przyczynić się do zanotowanego przez serwis spadku przychodów z przekazów promocyjnych o połowę.
Linda Yaccarino, dyrektorka generalna X, wspomniała, że „ludziom dzieje się krzywda, gdy rynek idei jest ograniczony” i „żadna mała grupa ludzi nie powinna monopolizować tego, na czym się zarabia”. Według Yaccarino, „bojkot” zagraża „możliwościom platformy do rozwoju w przyszłości” – dowiadujemy się.
„Próbowaliśmy być mili przez dwa lata i nie otrzymaliśmy nic poza pustymi słowami. Teraz jest wojna” – napisał Musk w serwisie X, cytowany przez źródło.
Eksperci prawni podkreślają, że wygrana Muska w sądzie jest mało prawdopodobna. Trudno bowiem udowodnić, że firmy zmówiły się przeciwko niemu i zawarły porozumienie – czytamy.
Bill Baer, były asystent prokuratora generalnego w wydziale antymonopolowym Departamentu Sprawiedliwości, zaznaczył, że „co do zasady, bojkot motywowany politycznie nie jest naruszeniem prawa antymonopolowego”. Christine Bartholomew, ekspertka antymonopolowa i profesor na wydziale prawa Uniwersytetu w Buffalo, przekazała, że X musi wykazać istnienie „faktycznego porozumienia o bojkocie, do którego przyłączył się każdy reklamodawca”, co jej zdaniem jest trudne do zrealizowania – pisze bbc.com.
Musk domaga się nieokreślonego odszkodowania i nakazu sądowego przeciwko wszelkim dalszym spiskom mającym na celu wstrzymanie publikacji reklam w serwisie X. (ao)
Źródło: bbc.com, Elon Musk sues Unilever and Mars over X 'boycott’, Daniel Thomas, Michelle Fleury, 7.08.2024