Od 28 maja 205 roku globalna grupa mediowa GroupM, do której należą w Polsce agencje Wavemaker, Mindshare i EssenceMediacom, działa już oficjalnie pod nową nazwą – WPP Media. Zintegrowana firma mediowa oparta na sztucznej inteligencji ma łączyć kompetencje w obszarze mediów, danych i produkcji, oferując reklamodawcom spersonalizowaną komunikację na masową skalę.
Jak podkreśla spółka, poprzez uruchomienie WPP Media – firmy mediowej opartej na sztucznej inteligencji – WPP chce umacniać pozycję lidera w branży usług marketingowych w dobie nowoczesnych technologii. „Zmiana na WPP Media jest kontynuacją naszej strategii upraszczania i integrowania oferty dla klientów. Podczas gdy GroupM powstało w czasach, gdy kluczowa była skala mediów, WPP Media odzwierciedla siłę sztucznej inteligencji, danych i technologii oraz prostsze, bardziej zintegrowane rozwiązania” – wyjaśnia Mark Read, CEO WPP.
W odpowiedzi na rosnące potrzeby marketerów, firma uruchomiła nowe rozwiązania, które skupiają się na platformie WPP Open – systemie marketingowym wykorzystującym AI. Dostępne tam rozwiązania umożliwiają realizację usług kreatywnych, produkcyjnych, analitycznych, commerce’owych oraz spersonalizowanych rozwiązań mediowych na dużą skalę.
Dzięki platformie WPP Open zintegrowana oferta WPP Media ma pozwolić klientom na połączenie działań w obszarze mediów, danych i produkcji, a także na całościowe zarządzanie wszelkimi aktywnościami mediowymi. Usługi WPP Media zostają w ten sposób wzbogacone o rozwiązania w zakresie handlu elektronicznego oraz zaawansowane narzędzia pomiarowe i analityczne.
Wraz z ogłoszeniem zmiany nazwy ruszyła nowa kampania B2B holdingu WPP, która jest skierowana do liderów biznesu i decydentów ds. marketingu. Ma ona podkreślać kompetencje WPP w zakresie sztucznej inteligencji oraz zaawansowane rozwiązania platformy WPP Open. (kn)