poniedziałek, 9 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościIMM: RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w styczniu 2022

IMM: RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w styczniu 2022

Ranking główny zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów IMM za styczeń 2022 otwiera stacja radiowa RMF FM cytowana blisko 3,4 tys. razy. Miejsce drugie należy do portalu Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. cytowań. Do TOP 15 ze wzrostami aż o 70 i 56 miejsc awansowały kolejno miesięcznik „Perspektywy” i tygodnik „Sieci”.

TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów stycznia 2022 niemal połowę zajmuje prasa – 47 proc., gdzie kolejno występują Rzeczpospolita, „Sieci”, Gazeta Wyborcza, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt i „Perspektywy”. Po 20 proc. udziału uzyskują stacje telewizyjne w kolejności TVN24, Polsat News i TVP Info oraz portale internetowe: WP, Onet i Interia. Radio natomiast w styczniowym zestawieniu ogólnym stanowi 13 proc.. a ten typ medium reprezentują tym razem tylko RMF FM i Radio ZET.

Raport IMM cytowania styczeń 2022

„Sieci” z ogromnym awansem za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim

Pierwsze miejsce z awansem o dwie pozycje względem grudnia 2021 roku zajmuje stacja RMF FM, cytowana prawie 3,4 tys. razy przez innych dziennikarzy w kraju. Na drugim miejscu uplasował się portal Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. powołań w innych mediach. W TOP 15 znalazł się tygodnik „Sieci”, który odnotował wzrost aż o 56 miejsc. Na łamach pisma pojawił się wywiad z wicepremierem ds. bezpieczeństwa i prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym potwierdził on, że polskie służby korzystają z oprogramowania szpiegowskiego Pegasus. Jak podaje IMM, media licznie odwoływały się do tej rozmowy, która finalnie przełożyła się na dotarcie na poziomie ponad 120 mln potencjalnych kontaktów z przekazem, co oznacza, że każdy Polak powyżej 15 roku życia mógł spotkać się z informacją o wywiadzie ponad trzy razy.

Raport IMM cytowania styczeń 2022

Rzeczpospolita utrzymuje pierwsze miejsce w prasie. Do zestawienia dołącza miesięcznik „Perspektywy”

Z liczbą niemalże 2,2 tys. cytowań pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych niezmiennie zajmuje Rzeczpospolita. Zaraz za dziennikiem uplasował się tygodnik „Sieci”, a podium z wynikiem 1,7 tys. powołań zamyka Gazeta Wyborcza, która w styczniu m.in. relacjonowała sprawę afery Pegasusa i informowała o szczegółach zakupu systemu szpiegującego. „Perspektywy” z awansem aż o 27 miejsc i wynikiem 964 wzmianek w innych mediach zajmują miejsce siódme w styczniowym zestawieniu prasy. Miesięcznik opublikował coroczny ranking szkół średnich, na który inne tytuły licznie się powoływały.

Raport IMM cytowania styczeń 2022

TVN24 numerem jeden wśród stacji telewizyjnych

Na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca TVN24 z wynikiem 2 tys. cytowań. Inne media powoływały się na stację m.in. za sprawą rozmowy Konrada Piaseckiego z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim, w której szef resortu poinformował o przekroczeniu bariery 100 tys. zgonów spowodowanych COVID-19 i zapowiedział wzrosty zachorowań w najbliższych tygodniach. Drugie miejsce w styczniowym zestawieniu zajmuje Polsat News (1,3 tys.), a awansem o jedno miejsce podium zamyka TVP Info (1 tys.). Wzrost o trzy pozycje odnotowała stacja TV Republika – 307 wzmianek, a także TVP2, uzyskując w styczniu 134 cytowania i wchodząc tym samym do rankingu TOP10.

Raport IMM cytowania styczeń 2022

Podium stacji radiowych niezmiennie zajmują RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24

Tytuł najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce utrzymuje stacja RMF FM. Najwyższy skok powołań na nią odnotowano trzeciego stycznia, kiedy minister zdrowia na antenie radia odniósł się do przewidywań dotyczących wzrostu zachorowań w piątej fali pandemii koronawirusa, wysokiego ryzyka zarażenia się wariantem Omikron i zachęcał do szczepień. Według wyliczeń IMM, każdy Polak powyżej 15 roku życia mógł spotkać się ponad pięć razy z informacjami RMF FM, na które inni dziennikarze powoływali się w styczniu 3,4 tys. razy. Drugie miejsce w zestawieniu należy do Radia ZET, do którego redaktorzy innych tytułów odnosili się w styczniu 1,7 tys. razy. Podium ponownie zamyka Polskie Radio 24 z wynikiem 815 cytowań. Wzrost o jedno oczko w stosunku do grudnia odnotowały Radio Maryja i Radio Wrocław.

Raport IMM cytowania styczeń 2022

Onet przejmuje prowadzenie wśród portali internetowych

Na pierwszym miejscu w rankingu portali internetowych znalazł się Onet, na którego informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w styczniu 2,7 tys. razy. Portal informował wówczas m.in. o wycieku do sieci bazy zasobów wojska polskiego. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. powołań, a podium ponownie zamyka Interia, tym razem z liczbą 2,2 tys. cytowań. Awansując o dwie pozycje, z wynikiem 790 cytowań, na czwartym miejscu uplasował się portal wPolityce. Największy skok cytowalności odnotowano po rozmowie redakcji z europosłanką PiS, Anną Zalewska, która skrytykowała wypowiedź polskiego ambasadora Mirosława Jasińskiego nt. sporu o Turów. Awans o trzy miejsca w zestawieniu odnotował Pudelek.

Raport IMM cytowania styczeń 2022

„Sieci” i „Gazeta Polska” na topie najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników

„Sieci” z awansem o siedem miejsc zajmują pozycję pierwszą w rankingu tygodników i dwutygodników. „Gazeta Polska” na drugim miejscu z wynikiem 60 więcej (266) niż w zeszłym miesiącu m.in. za sprawą rozmowy z ministrem sprawiedliwości Zbigniewem Ziobrą, w której poinformował, że prokuratora wystąpiła z wnioskiem o aresztowanie Romana Giertycha. Podium zamyka magazyn „Viva!” z liczbą 205 powołań w innych mediach. W zestawieniu znalazły się również tygodniki „Do Rzeczy” (195) i „Wprost” (166).

Raport IMM cytowania styczeń 2022

„Perspektywy” na pierwszym miejscu w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników

Awansując o trzy oczka, miesięcznik „Perspektywy” otwiera styczniowy ranking miesięczników i dwumiesięczników. Na drugim miejscu uplasował się „Forbes” z wynikiem 146 cytowań, a zaraz za nim cytowany 111 razy magazyn „Twój Styl”. „Press” z wynikiem 104 powołań zajmuje pozycję czwartą, a przeskakując o jedno miejsce w zestawieniu, pojawia się „Zwierciadło” z wynikiem 24 cytowań.

Raport IMM cytowania styczeń 2022

Money powraca w internetowych mediach ekonomiczno-biznesowych

TOP5 najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym w styczniu niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu, „Forbesa” i Parkietu. Awans na pierwsze miejsce wśród portali internetowych zyskuje Money z wynikiem 363 powołań, które m.in. rozmawiało z ekspertami nt. wzrostu cen energii w Polsce w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Na podium znalazły się również Business Insider Polska i Bankier.

Raport IMM cytowania styczeń 2022

Raport IMM cytowania styczeń 2022

Dziennik Wschodni i Głos Wielkopolski awansują w zestawieniu mediów regionalnych

Ex aequo na pierwszym miejscu w styczniowym rankingu mediów regionalnych pojawiają się Dziennik Wschodni i Głos Wielkopolski z wynikiem 104 wzmianek. Lokalna gazeta codzienna na początku stycznia informowała m.in. o ponownym otwarciu obwodnicy Kraśnika, zorganizowanym specjalnie dla polityków Prawa i Sprawiedliwości. Natomiast dziennik społeczno-polityczny należący do Polska Press donosił o nowinkach ze świata piłki nożnej, w tym o prawdopodobnych transferach Jana Bednarczyka i Dawida Kownackiego. Ranking mediów regionalnych w styczniu zamyka z awansem o dwa miejsca i liczbą 67 powołań Dziennik Zachodni.

Raport IMM cytowania styczeń 2022

PEŁNY RAPORT NA STRONIE

O badaniu:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41 628 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 stycznia 2022 roku.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj