Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
IMM: RMF FM najbardziej opiniotwórczym medium w styczniu 2022. ranking główny zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów imm za styczeń 2022 otwiera stacja radiowa rmf fm cytowana blisko 3,4 tys. razy. miejsce drugie należy do portalu onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek w innych mediach, a podium zamyka wirtualna polska z wynikiem 2,3 tys. cytowań. do top 15 ze wzrostami aż o 70 i 56 miejsc awansowały kolejno miesięcznik „perspektywy” i tygodnik „sieci”. top 15 najczęściej cytowanych tytułów stycznia 2022 niemal połowę zajmuje prasa – 47 proc., gdzie kolejno występują rzeczpospolita, „sieci”, gazeta wyborcza, super express, dziennik gazeta prawna, fakt i „perspektywy”. po 20 proc. udziału uzyskują stacje telewizyjne w kolejności tvn24, polsat news i tvp info oraz portale internetowe: wp, onet i interia. radio natomiast w styczniowym zestawieniu ogólnym stanowi 13 proc. a ten typ medium reprezentują tym razem tylko rmf fm i radio zet. „sieci” z ogromnym awansem za sprawą wywiadu z jarosławem kaczyńskim. pierwsze miejsce z awansem o dwie pozycje względem grudnia 2021 roku zajmuje stacja rmf fm, cytowana prawie 3,4 tys. razy przez innych dziennikarzy w kraju. na drugim miejscu uplasował się portal onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek, a podium zamyka wirtualna polska z wynikiem 2,3 tys. powołań w innych mediach. w top 15 znalazł się tygodnik „sieci”, który odnotował wzrost aż o 56 miejsc. na łamach pisma pojawił się wywiad z wicepremierem ds. bezpieczeństwa i prezesem pis jarosławem kaczyńskim, w którym potwierdził on, że polskie służby korzystają z oprogramowania szpiegowskiego pegasus. jak podaje imm, media licznie odwoływały się do tej rozmowy, która finalnie przełożyła się na dotarcie na poziomie ponad 120 mln potencjalnych kontaktów z przekazem, co oznacza, że każdy polak powyżej 15 roku życia mógł spotkać się z informacją o wywiadzie ponad trzy razy. rzeczpospolita utrzymuje pierwsze miejsce w prasie. do zestawienia dołącza miesięcznik „perspektywy”. z liczbą niemalże 2,2 tys. cytowań pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych niezmiennie zajmuje rzeczpospolita. zaraz za dziennikiem uplasował się tygodnik „sieci”, a podium z wynikiem 1,7 tys. powołań zamyka gazeta wyborcza, która w styczniu m.in. relacjonowała sprawę afery pegasusa i informowała o szczegółach zakupu systemu szpiegującego. „perspektywy” z awansem aż o 27 miejsc i wynikiem 964 wzmianek w innych mediach zajmują miejsce siódme w styczniowym zestawieniu prasy. miesięcznik opublikował coroczny ranking szkół średnich, na który inne tytuły licznie się powoływały. tvn24 numerem jeden wśród stacji telewizyjnych. na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca tvn24 z wynikiem 2 tys. cytowań. inne media powoływały się na stację m.in. za sprawą rozmowy konrada piaseckiego z ministrem zdrowia adamem niedzielskim, w której szef resortu poinformował o przekroczeniu bariery 100 tys. zgonów spowodowanych covid-19 i zapowiedział wzrosty zachorowań w najbliższych tygodniach. drugie miejsce w styczniowym zestawieniu zajmuje polsat news (1,3 tys.), a awansem o jedno miejsce podium zamyka tvp info (1 tys.). wzrost o trzy pozycje odnotowała stacja tv republika – 307 wzmianek, a także tvp2, uzyskując w styczniu 134 cytowania i wchodząc tym samym do rankingu top10. podium stacji radiowych niezmiennie zajmują rmf fm, radio zet i polskie radio 24. tytuł najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w polsce utrzymuje stacja rmf fm. najwyższy skok powołań na nią odnotowano trzeciego stycznia, kiedy minister zdrowia na antenie radia odniósł się do przewidywań dotyczących wzrostu zachorowań w piątej fali pandemii koronawirusa, wysokiego ryzyka zarażenia się wariantem omikron i zachęcał do szczepień. według wyliczeń imm, każdy polak powyżej 15 roku życia mógł spotkać się ponad pięć razy z informacjami rmf fm, na które inni dziennikarze powoływali się w styczniu 3,4 tys. razy. drugie miejsce w zestawieniu należy do radia zet, do którego redaktorzy innych tytułów odnosili się w styczniu 1,7 tys. razy. podium ponownie zamyka polskie radio 24 z wynikiem 815 cytowań. wzrost o jedno oczko w stosunku do grudnia odnotowały radio maryja i radio wrocław. onet przejmuje prowadzenie wśród portali internetowych. na pierwszym miejscu w rankingu portali internetowych znalazł się onet, na którego informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w styczniu 2,7 tys. razy. portal informował wówczas m.in. o wycieku do sieci bazy zasobów wojska polskiego. na drugim miejscu znalazła się wirtualna polska z wynikiem 2,3 tys. powołań, a podium ponownie zamyka interia, tym razem z liczbą 2,2 tys. cytowań. awansując o dwie pozycje, z wynikiem 790 cytowań, na czwartym miejscu uplasował się portal wpolityce. największy skok cytowalności odnotowano po rozmowie redakcji z europosłanką pis, anną zalewska, która skrytykowała wypowiedź polskiego ambasadora mirosława jasińskiego nt. sporu o turów. awans o trzy miejsca w zestawieniu odnotował pudelek. „sieci” i „gazeta polska” na topie najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników. „sieci” z awansem o siedem miejsc zajmują pozycję pierwszą w rankingu tygodników i dwutygodników. „gazeta polska” na drugim miejscu z wynikiem 60 więcej (266) niż w zeszłym miesiącu m.in. za sprawą rozmowy z ministrem sprawiedliwości zbigniewem ziobrą, w której poinformował, że prokuratora wystąpiła z wnioskiem o aresztowanie romana giertycha. podium zamyka magazyn „viva!” z liczbą 205 powołań w innych mediach. w zestawieniu znalazły się również tygodniki „do rzeczy” (195) i „wprost” (166). „perspektywy” na pierwszym miejscu w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników. awansując o trzy oczka, miesięcznik „perspektywy” otwiera styczniowy ranking miesięczników i dwumiesięczników. na drugim miejscu uplasował się „forbes” z wynikiem 146 cytowań, a zaraz za nim cytowany 111 razy magazyn „twój styl”. „press” z wynikiem 104 powołań zajmuje pozycję czwartą, a przeskakując o jedno miejsce w zestawieniu, pojawia się „zwierciadło” z wynikiem 24 cytowań. money powraca w internetowych mediach ekonomiczno-biznesowych. top5 najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym w styczniu niezmiennie tworzą redakcje rzeczpospolitej, dziennika gazety prawnej, pulsu biznesu, „forbesa” i parkietu. awans na pierwsze miejsce wśród portali internetowych zyskuje money z wynikiem 363 powołań, które m.in. rozmawiało z ekspertami nt. wzrostu cen energii w polsce w porównaniu z innymi krajami europejskimi. na podium znalazły się również business insider polska i bankier. dziennik wschodni i głos wielkopolski awansują w zestawieniu mediów regionalnych. ex aequo na pierwszym miejscu w styczniowym rankingu mediów regionalnych pojawiają się dziennik wschodni i głos wielkopolski z wynikiem 104 wzmianek. lokalna gazeta codzienna na początku stycznia informowała m.in. o ponownym otwarciu obwodnicy kraśnika, zorganizowanym specjalnie dla polityków prawa i sprawiedliwości. natomiast dziennik społeczno-polityczny należący do polska press donosił o nowinkach ze świata piłki nożnej, w tym o prawdopodobnych transferach jana bednarczyka i dawida kownackiego. ranking mediów regionalnych w styczniu zamyka z awansem o dwa miejsca i liczbą 67 powołań dziennik zachodni. pełny raport na stronie. o badaniu:. analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41 628 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. badanie dotyczy okresu 1-31 stycznia 2022 roku.
Ranking główny zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów IMM za styczeń 2022 otwiera stacja radiowa RMF FM cytowana blisko 3,4 tys. razy. Miejsce drugie należy do portalu Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. cytowań. Do TOP 15 ze wzrostami aż o 70 i 56 miejsc awansowały kolejno miesięcznik „Perspektywy” i tygodnik „Sieci”.
TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów stycznia 2022 niemal połowę zajmuje prasa – 47 proc., gdzie kolejno występują Rzeczpospolita, „Sieci”, Gazeta Wyborcza, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt i „Perspektywy”. Po 20 proc. udziału uzyskują stacje telewizyjne w kolejności TVN24, Polsat News i TVP Info oraz portale internetowe: WP, Onet i Interia. Radio natomiast w styczniowym zestawieniu ogólnym stanowi 13 proc.. a ten typ medium reprezentują tym razem tylko RMF FM i Radio ZET.

„Sieci” z ogromnym awansem za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim
Pierwsze miejsce z awansem o dwie pozycje względem grudnia 2021 roku zajmuje stacja RMF FM, cytowana prawie 3,4 tys. razy przez innych dziennikarzy w kraju. Na drugim miejscu uplasował się portal Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek, a podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. powołań w innych mediach. W TOP 15 znalazł się tygodnik „Sieci”, który odnotował wzrost aż o 56 miejsc. Na łamach pisma pojawił się wywiad z wicepremierem ds. bezpieczeństwa i prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym potwierdził on, że polskie służby korzystają z oprogramowania szpiegowskiego Pegasus. Jak podaje IMM, media licznie odwoływały się do tej rozmowy, która finalnie przełożyła się na dotarcie na poziomie ponad 120 mln potencjalnych kontaktów z przekazem, co oznacza, że każdy Polak powyżej 15 roku życia mógł spotkać się z informacją o wywiadzie ponad trzy razy.

Rzeczpospolita utrzymuje pierwsze miejsce w prasie. Do zestawienia dołącza miesięcznik „Perspektywy”
Z liczbą niemalże 2,2 tys. cytowań pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych niezmiennie zajmuje Rzeczpospolita. Zaraz za dziennikiem uplasował się tygodnik „Sieci”, a podium z wynikiem 1,7 tys. powołań zamyka Gazeta Wyborcza, która w styczniu m.in. relacjonowała sprawę afery Pegasusa i informowała o szczegółach zakupu systemu szpiegującego. „Perspektywy” z awansem aż o 27 miejsc i wynikiem 964 wzmianek w innych mediach zajmują miejsce siódme w styczniowym zestawieniu prasy. Miesięcznik opublikował coroczny ranking szkół średnich, na który inne tytuły licznie się powoływały.

TVN24 numerem jeden wśród stacji telewizyjnych
Na pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych powraca TVN24 z wynikiem 2 tys. cytowań. Inne media powoływały się na stację m.in. za sprawą rozmowy Konrada Piaseckiego z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim, w której szef resortu poinformował o przekroczeniu bariery 100 tys. zgonów spowodowanych COVID-19 i zapowiedział wzrosty zachorowań w najbliższych tygodniach. Drugie miejsce w styczniowym zestawieniu zajmuje Polsat News (1,3 tys.), a awansem o jedno miejsce podium zamyka TVP Info (1 tys.). Wzrost o trzy pozycje odnotowała stacja TV Republika – 307 wzmianek, a także TVP2, uzyskując w styczniu 134 cytowania i wchodząc tym samym do rankingu TOP10.

Podium stacji radiowych niezmiennie zajmują RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24
Tytuł najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce utrzymuje stacja RMF FM. Najwyższy skok powołań na nią odnotowano trzeciego stycznia, kiedy minister zdrowia na antenie radia odniósł się do przewidywań dotyczących wzrostu zachorowań w piątej fali pandemii koronawirusa, wysokiego ryzyka zarażenia się wariantem Omikron i zachęcał do szczepień. Według wyliczeń IMM, każdy Polak powyżej 15 roku życia mógł spotkać się ponad pięć razy z informacjami RMF FM, na które inni dziennikarze powoływali się w styczniu 3,4 tys. razy. Drugie miejsce w zestawieniu należy do Radia ZET, do którego redaktorzy innych tytułów odnosili się w styczniu 1,7 tys. razy. Podium ponownie zamyka Polskie Radio 24 z wynikiem 815 cytowań. Wzrost o jedno oczko w stosunku do grudnia odnotowały Radio Maryja i Radio Wrocław.

Onet przejmuje prowadzenie wśród portali internetowych
Na pierwszym miejscu w rankingu portali internetowych znalazł się Onet, na którego informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w styczniu 2,7 tys. razy. Portal informował wówczas m.in. o wycieku do sieci bazy zasobów wojska polskiego. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 2,3 tys. powołań, a podium ponownie zamyka Interia, tym razem z liczbą 2,2 tys. cytowań. Awansując o dwie pozycje, z wynikiem 790 cytowań, na czwartym miejscu uplasował się portal wPolityce. Największy skok cytowalności odnotowano po rozmowie redakcji z europosłanką PiS, Anną Zalewska, która skrytykowała wypowiedź polskiego ambasadora Mirosława Jasińskiego nt. sporu o Turów. Awans o trzy miejsca w zestawieniu odnotował Pudelek.

„Sieci” i „Gazeta Polska” na topie najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników
„Sieci” z awansem o siedem miejsc zajmują pozycję pierwszą w rankingu tygodników i dwutygodników. „Gazeta Polska” na drugim miejscu z wynikiem 60 więcej (266) niż w zeszłym miesiącu m.in. za sprawą rozmowy z ministrem sprawiedliwości Zbigniewem Ziobrą, w której poinformował, że prokuratora wystąpiła z wnioskiem o aresztowanie Romana Giertycha. Podium zamyka magazyn „Viva!” z liczbą 205 powołań w innych mediach. W zestawieniu znalazły się również tygodniki „Do Rzeczy” (195) i „Wprost” (166).

„Perspektywy” na pierwszym miejscu w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników
Awansując o trzy oczka, miesięcznik „Perspektywy” otwiera styczniowy ranking miesięczników i dwumiesięczników. Na drugim miejscu uplasował się „Forbes” z wynikiem 146 cytowań, a zaraz za nim cytowany 111 razy magazyn „Twój Styl”. „Press” z wynikiem 104 powołań zajmuje pozycję czwartą, a przeskakując o jedno miejsce w zestawieniu, pojawia się „Zwierciadło” z wynikiem 24 cytowań.

Money powraca w internetowych mediach ekonomiczno-biznesowych
TOP5 najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym w styczniu niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu, „Forbesa” i Parkietu. Awans na pierwsze miejsce wśród portali internetowych zyskuje Money z wynikiem 363 powołań, które m.in. rozmawiało z ekspertami nt. wzrostu cen energii w Polsce w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Na podium znalazły się również Business Insider Polska i Bankier.


Dziennik Wschodni i Głos Wielkopolski awansują w zestawieniu mediów regionalnych
Ex aequo na pierwszym miejscu w styczniowym rankingu mediów regionalnych pojawiają się Dziennik Wschodni i Głos Wielkopolski z wynikiem 104 wzmianek. Lokalna gazeta codzienna na początku stycznia informowała m.in. o ponownym otwarciu obwodnicy Kraśnika, zorganizowanym specjalnie dla polityków Prawa i Sprawiedliwości. Natomiast dziennik społeczno-polityczny należący do Polska Press donosił o nowinkach ze świata piłki nożnej, w tym o prawdopodobnych transferach Jana Bednarczyka i Dawida Kownackiego. Ranking mediów regionalnych w styczniu zamyka z awansem o dwa miejsca i liczbą 67 powołań Dziennik Zachodni.

PEŁNY RAPORT NA STRONIE
O badaniu:
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 41 628 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 stycznia 2022 roku.