niedziela, 21 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościJoanna Gierak-Onoszko na czele działu komunikacji Dentons

Joanna Gierak-Onoszko na czele działu komunikacji Dentons

Międzynarodowa firma prawnicza Dentons w sierpniu 2022 roku wprowadziła zmiany w dziale komunikacji. Zespołem tym kieruje od teraz Joanna Gierak-Onoszko, PR & Communications Manager, dotychczas członkini zespołu Marketing & Business Development. Nowe stanowisko objęła Iga Niewiadomska, która zajmie się m.in. wydarzeniami i projektami specjalnymi. Firma wydzieliła bowiem komunikację i eventy z klasycznego obszaru marketingowego. 

Joanna Gierak-Onoszko (na zdjęciu głównym) na stanowisku Public Relations & Communications Managera odpowiada m.in. za zarządzanie komunikacją zewnętrzną, działaniami kancelarii w obszarze public relations oraz public affairs. W zakres jej zadań wchodzą również projekty dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu, inicjatywy pro bono, projekty klienckie, a także wsparcie komunikacji wewnętrznej oraz działań z obszaru employment brandingu.

Gierak-Onoszko ma ponad 20 lat doświadczenie w obszarze mediów i public relations, a z Dentons jest związana od 2018 roku. Kształciła się w obszarze nowoczesnego zarządzania z uwzględnieniem różnorodności, m. in. w Ted Rogers School of Management w Uniwersytecie Ryersona w Toronto oraz z kompetencji managerskich w Akademii Przywództwa Kobiet LiderShe w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie ukończyła też studia podyplomowe „CSR. Strategia odpowiedzialnego biznesu”. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Szkoły Reportażu.

Równolegle Gierak-Onoszko działa w przestrzeni literackiej. Jest autorką książki „27 śmierci Toby’ego Obeda”, poświęconej mechanizmom przemocy i szkołom dla rdzennych dzieci prowadzonym przez duchownych. Jako dziennikarka publikowała m.in. na łamach „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, „Dużego Formatu” i „Pisma”. Poruszała kwestie społeczne, prawne i prawnoczłowiecze. Jest jedną z trzech autorek z Polski objętych programem Komisji Europejskiej „Connecting Emerging Literary Artists” (CELA).

Iga Niewiadomska objęła z kolei nowo utworzone stanowisko External Relationship and Events Managera. Odpowiada za wydarzenia specjalne, spotkania wizerunkowe i relacyjne organizowane przez kancelarię, wsparcie projektów klienckich oraz wewnętrznych, a także politykę kancelarii w odniesieniu do inicjatyw pro bono i CSR.

W branży PR Niewiadomska pracuje od ponad 20 lat. Z kancelarią Dentons jest związana na stałe od 2016 roku, a współpracę projektową z firmą rozpoczęła roku 2007. Wcześniej, w latach 2007–2014, prowadziła własną firmę PR – Rainer Communications, specjalizującą się w działaniach public affairs oraz komunikacji kryzysowej. Współpracowała m.in. z Madeleine Albright oraz Parlamentarną Grupą Kobiet. Odpowiadała za kryzysową komunikację PF Jelfa w słynnej „Aferze Corhydronowej”. Karierę zawodową na stanowiskach menedżerskich rozpoczęła z kolei w 1998 roku jako dyrektor marketingu Radia Pogoda, a od 2000 roku była szefową biura reklamy wydawnictwa Business Press. Później, do czasu założenia własnej agencji, prowadziła kolejno jako Managing Partner warszawski odział PR należący do J.W. Thompson/Parintex oraz PR/TBWA Warsaw. Jest absolwentką wydziału Historii Fotografii w Sotheby’s Institute of Art w Londynie oraz Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

Iga Niewiadomska

(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj