.

 

Ruszyła kampania na rzecz pomocy uchodźcom

dodano: 
22.11.2021
komentarzy: 
0

W połowie listopada 2021 roku rozpoczęła się kampania „Oszukani, bezbronni, nasi bliźni. My możemy ich ocalić”. Jej głównym założeniem jest zmobilizowanie rządu do jak najszybszego zorganizowania profesjonalnej pomocy medycznej i humanitarnej w strefie stanu wyjątkowego przy granicy polsko-białoruskiej. Akcja ma pokazać, że najważniejsze jest ratowanie ludzkiego zdrowia i życia – niezależnie od tego, jak oceniane jest podłoże kryzysu na granicy.

Organizatorami akcji są Polska Akcja Humanitarna, Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca, Rodziny bez Granic, Medycy na Granicy, Klub Inteligencji Katolickiej, Sant’Egidio, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Fundacja Polskie Forum Migracyjne, Strefa Wolno-Słowa, Stowarzyszenie Interwencji Prawnej, Grupa Granica i Fundacja Ocalenie.

W przygotowanie kampanii włączyła się agencja K2 Create, która opracowała kreację oraz hasło. Przedstawia ona rodzinę migrantów w lesie i odnośnik do strony internetowej ze szczegółami akcji. W projekcie wykorzystano zdjęcie Elizy Kowalczyk.

Od 16 listopada 2021 roku kreacja pojawia się na billboardach i city lightach w całej Polsce. Wykorzystano ją również na plakatach, ulotkach oraz w prasie lokalnej. Na storonie internetowej projektu zamieszczono manifest wzywający do pomocy ludziom na granicy.

„Chcielibyśmy, żeby przygotowana przez nas kreacja skłoniła odbiorców do refleksji, że po drugiej stronie granicy stoi człowiek, taki jak my. Żeby zmotywowała rządzących do działania, zwiększyła chęć udzielenia pomocy ludziom, którzy znaleźli się w śmiertelnym niebezpieczeństwie” – tłumaczy Danuta Olczyk, Senior Project Manager w K2 Create. (as)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin