Kierunki PR

dodano: 
25.05.2005
komentarzy: 
0

W miesięczniku Brief znajdujemy przekrojowy artykuł dotyczący rynku PR w Polsce. Gabriela Hankus–Matuszek po rozmowach z przedstawicielami agencji PR, specjalistami PR w korporacjach oraz klientami analizuje rynek public relations w Polsce. Powołując się na badania, jakie na zlecenie ZFPR przeprowadził Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową w 2004 roku, stwierdza, że perspektywy rozwojowe branży PR w Polsce są stosunkowo dobre. Przemysław Mitraszewski, account director w Spin Communications podkreśla, że rynek jest bardzo rozdrobniony, „około 20-30 firm to agencje z »prawdziwego zdarzenia«, reszta to firmy jedno- lub kilkuosobowe”. W artykule czytamy również, że polskie agencje PR powoli się specjalizują, choć daleko nam jeszcze do światowych standardów. „Przeważnie jednak jest tak, że agencje zajmują się »wszystkim«, ponieważ są za małe, by specjalizować się w jakiejś dziedzinie” – podkreśla Rafał Szymczak. Jak wynika z artykułu, podnosi się również świadomość klientów agencji PR, są bardziej wymagający, świadomi swoich potrzeb, zwracają się po konkretne usługi, a także po to, aby uchronić się przed kryzysem. Jednym z problemów branży jest brak wykwalifikowanych specjalistów, choć pojawia się coraz więcej osób zainteresowanych tą dziedziną. „Tajemnicą poliszynela jest natomiast fakt, że ta »mało wykwalifikowana kadra«” pracuje częstokroć od wczesnych godzin rannych do późnego wieczora. Niejednokrotnie również i w weekendy, a z racji swoich przecież słabych kwalifikacji, zarabia niewiele. Być może trafne spostrzeżenia specjalistów i słusznie podjęte przez Związek inicjatywy, podniosą morale pracowników, dotrą do mniej świadomych klientów, którzy zainwestują w tak szeroką i ważną dziedzinę, jaką jest PR” – puentuje Gabriela Hankus-Matuszek, autorka artykułu.

Źródło:

Brief, PR – istotny element medialnej układanki, Gabriela Hankus-Matuszek, 25.05.05, s. 47
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin