Wraz z początkiem lipca 2025 roku producent samochodów elektrycznych XPENG poinformował o powołaniu nowego zespołu odpowiedzialnego za rozwój marki w Polsce. Na jego czele stanął Janusz Ellert, który w kwietniu tego roku został Brand Directorem w XPENG. Stanowisko Brand & PR Managerki objęła Magdalena Szuleka-Kisielewska.
Nowa struktura XPENG ma wspierać realizację strategii sprzedażowo-marketingowej oraz przyspieszyć rozwój marki na rynku elektromobilności w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowi menedżerowie odpowiadają za strategię marki, sprzedaż, rozwój sieci, obsługę posprzedażną oraz komunikację i PR. Łączy ich wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej, znajomość segmentu premium oraz umiejętność wdrażania innowacyjnych modeli działania.
„Wprowadzanie nowej marki motoryzacyjnej na dojrzały rynek, jakim jest Polska, wymaga zarówno strategicznego myślenia, jak i operacyjnej sprawności. Zespół XPENG, który właśnie powołaliśmy, to połączenie doświadczenia, odwagi i zrozumienia współczesnego klienta. Wierzymy, że z takim zapleczem jesteśmy gotowi nie tylko na skuteczny debiut, lecz także na długofalowy rozwój marki w regionie” – przekazał Witold Wcisło, dyrektor zarządzający Inchcape Polska.
Magdalena Szuleka-Kisielewska objęła stanowisko Brand & PR Managerki w XPENG. Raportuje bezpośrednio do Head of Marketing & Customer Experience Inchcape Polska.

Magdalena Szuleka-Kisielewska
Szuleka-Kisielewska to ekspertka z ponaddwudziestoletnim doświadczeniem w marketingu i zarządzaniu projektami. Prowadziła kampanie wielokanałowe, wdrażała strategie cyfrowe i zarządzała transformacją doświadczeń klientów. Bezpośrednio przed nawiązaniem współpracy z XPENG związana była z Hyundai Motor Poland, gdzie obejmowała stanowisko jako Digital Customer Experience Transformation Managerki. Od 2012 do 2024 roku – najpierw na stanowisku Marketing Managerki, a następnie Digital Marketing Managerki – pracowała dla Mercedes-Benz Polska. Związana była również z Quinton Hazell i Tenneco.
Ukończyła studia z zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowe studia z: psychologii zachowań rynkowych na Uniwersytecie Warszawskim, komunikacji strategicznej w Szkole Głównej Handlowej oraz digital marketingu w Szkole Głównej Handlowej.
Zespół sprzedaży XPENG reprezentują: Paweł Kowalski, Sales & Product Manager, Sebastian Juszczakiewicz, Aftersales Manager, oraz Maciej Sztandar-Sztanderski, Retail Sales Manager.

Paweł Kowalski
Paweł Kowalski z motoryzacją związany od ponad 20 lat, specjalizuje się w sprzedaży, budowie zespołów i współpracy z producentami. W XPENG pracuje od lutego 2025 roku. Wcześniej pełnił funkcję Senior Sales & Operations Managera oraz dyrektora krajowego ds. samochodów używanych w strukturach Inchcape Polska.

Sebastian Juszczakiewicz
Sebastian Juszczakiewicz od ponad 15 lat działa w branży motoryzacyjnej. W styczniu 2025 roku objął stanowisko Aftersales Managera w XPENG. Opowiada za rozwój oraz jakość usług posprzedażnych marki w Polsce.

Maciej Sztandar-Sztanderski
Maciej Sztandar-Sztanderski z branżą motoryzacyjną związany jest od ponad dekady, głównie w strukturach Inchcape Polska. Przez blisko 11 lat był związany z marką MINI, gdzie przeszedł wszystkie szczeble – od stanowisk operacyjnych po funkcję Country MINI Managera. Wdrażał nowy model agencyjny sprzedaży, który iał wpływ na zmiany w sposobie funkcjonowania sieci dealerskiej i relacji z klientem końcowym. (ko)


