niedziela, 21 lipca, 2024
Strona głównaAktualności„Kryzys męskości?” – rusza kampania społeczna o mężczyznach w Polsce

„Kryzys męskości?” – rusza kampania społeczna o mężczyznach w Polsce

„Kryzys męskości?” – pod takim tytułem portal internetowy NOIZZ.pl rozpoczął w lutym 2022 roku kampanię społeczną poświęconą sytuacji mężczyzn w Polsce. Zmiany społeczne powodują, że polscy mężczyźni czują się zagubieni – wskazują organizatorzy. Twarzami akcji są m.in. Michał Żebrowski i Sebastian Stankiewicz.

„Kiedyś mężczyzna miał zbudować dom, spłodzić syna i posadzić drzewo jako symbol przedłużenia rodu. Teraz mieszkania kupujemy na kredyt lub wynajmujemy. »Projekt: dzieci« często kończymy na jednym potomku, bez względu na jego płeć, bądź nie podejmujemy go wcale. Drzewa sadzimy z pobudek ekologicznych” – komentuje Oliwia Bosomtwe, redaktorka naczelna serwisu NOIZZ.pl. Podkreśla, że zmieniło się to, kim są i mogą być kobiety, a sprawia, że „często polscy mężczyźni czują się zagubieni”. „Tradycyjne wzorce zachowania nie przystają do nowych oczekiwań, a nowe dopiero się kształtują. To starcie tworzy sytuację, którą czasami określa się hasłem »kryzys męskości«. NOIZZ.pl nadaje temu określeniu nowe znaczenie” – przekazuje serwis w komunikacie.

Na zlecenie portalu NOIZZ.pl agencja badawcza Kantar przeprowadziła badanie o kondycji polskich mężczyzn, ich poglądach, oczekiwaniach i potrzebach. Jak mówi Izabela Kiwak, Customer Insight & Research Manager w Ringier Axel Springer Polska, badanie pokazało, że „wielu mężczyznom ciąży tradycyjny model męskości, oparty na kulcie siły, władzy, osiąganiu sukcesu oraz tłumieniu emocji i swojej wrażliwości”.

Okazuje się także, że połowa Polaków (52 proc. kobiet i 48 proc. mężczyzn) w jakiś sposób nie czuje się akceptowana w społeczeństwie. „Dane pokazują, że w tym momencie łączy nas poczucie społecznego wyobcowania, nawet jeśli powody, które za nim stoją, są inne” – zwracają uwagę organizatorzy akcji.

W kampanii społecznej biorą udział m.in. artyści tacy jak Michał Żebrowski czy Sebastian Stankiewicz oraz dziennikarze NOIZZ.pl: Michał Bachowski, Krzysztof Tragarz oraz Maciej Wernio. Elementem akcji jest utworzona na stronie NOIZZ.pl nowa kategoria tematyczna, poświęcona treściom dotyczącym mężczyzn i wyzwań, z jakimi obecnie się mierzą. W spocie mężczyźni zachęcani są do porzucenia stereotypów na temat męskości i życia w zgodzie z własnymi przekonaniami i pragnieniami.

Zaplanowano także działania skierowane do B2B i B2C. Kampania prowadzona będzie m.in. w serwisach należących do Ringier Axel Springer Polska, w prasie oraz w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie, TikToku i YouTubie. W ramach akcji opublikowano także reportaż multimedialny.

Celem kampanii społecznej „Kryzys męskości?” jest także zapoczątkowanie dyskusji na temat konieczności zmiany narracji marek w komunikacji skierowanej do mężczyzn.

Koncepcją i realizacją działań zajęły się dział marketingu i redakcja NOIZZ.pl. Za produkcję spotu odpowiadało Bomaye Film Studio (reż. Tamara Allina, zdjęcia – Piotr Łukasiak). (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj