Grupa LEGO obala stereotypy na temat dziewcząt w najnowszej kampanii kreatywnej „She Built That” („Ona to zbudowała”). W ten sposób marka chce wspierać dziewczyny i inspirować je do działania mimo istniejących w społeczeństwie mitów oraz sztywnego podziału ról płciowych – informuje famouscampaigns.com.
Jak czytamy w komunikacie LEGO, inspiracją do zainicjowania akcji były wyniki badania, które ujawniły, że nawet 80 proc. dorosłych jest zdania, że chłopcy są lepszymi budowniczymi niż dziewczynki. W odpowiedzi na krzywdzące stereotypy marka wystartowało z kampanią, w której chce zachęcać dziewczynki do działania pomimo ograniczających opinii społeczeństwa.
W ramach akcji powstał spot, który ma przekonać odbiorców do redefinicji stereotypów i pokazać, jak dziewczęta już teraz kształtują otaczający je świat. W materiale wykorzystano pionierski hip-hopowy utwór „It’s Like That” autorstwa Run-DMC. Tekst piosenki, w tym jej refren, zostały jednak zastąpione hasłem „She Built That”. „Cieszymy się, że nasz klasyczny hymn został przeobrażony w »She Built That«, celebrując kreatywność i innowacyjność dziewcząt na całym świecie” – przekazali byli członkowie Run-DMC cytowani przez źródło.
Jak czytamy, w ramach kampanii przy kultowych zabytkach w Londynie – takich jak London Eye czy Waterloo Bridge – pojawiły się tablice upamiętniające kobiety, które przyczyniły się do ich powstania.
Źródło: famouscampaigns.com
Ponadto latem w London Southbank odbędzie się dwudniowa impreza zorganizowana przez LEGO dla dziewcząt, podczas której będą one mogły inspirować się wzajemnie i pobudzać swoją kreatywność poprzez taniec, muzykę i budowanie – informuje źródło. (kn)
Źródło: lego.com/ famouscampaigns.com,The Lego Group champions female creators with new creative campaign, Lottie Aikens, 6.06.2025