Facebook opublikował wyniki finansowe za IV kwartał 2018 roku. Jak wynika z danych, portal odnotował m.in. wzrosty liczby użytkowników i przełamał spowolnienia, które odnotowywał w poprzednich okresach raportowania. „Wyniki świadczą o wolniejszym niż wcześniej wzroście spółki, ale wskazują też, że skandale związane z przetwarzaniem danych i zapisami o prywatności nie odbiły się negatywnie na zaangażowaniu użytkowników” – czytamy w komentarzu na cnbc.com.
Liczby dziennie i miesięcznie aktywnych osób w portalu wzrosły w niemal każdym regionie geograficznym. Pierwszy wskaźnik dotarł do poziomu 1 mld 523 mln, a drugi – 2 mld 320 mln użytkowników. Dziennie w całej Europie z Facebooka korzystają 282 mln ludzi, miesięcznie – 381 mln. Cnbc.com podaje, że liczby dokładnie spełniły oczekiwania analityków giełdowych.
Źródło: investor.fb.com
Spółka niedługo jednak przestanie podawać liczbę użytkowników Facebooka – źródło przywołuje słowa Davida Wehnera, Chief Financial Officera, według którego niedługo zaczniemy otrzymywać także dane na temat liczby członków „rodziny” (ang. „family metrics”). Facebook chce pokazać, ile osób korzysta z grupy usług spółki, do której zaliczają się w końcu także Instagram czy WhatsApp.
Źródło: investor.fb.com
Facebook znów odnotował wzrost przychodu z reklam (w IV kwartale 2018 roku było to niemal 17 mld dol.). Za cały 2018 rok portal uzyskał 55,8 mld dol. przychodu (o 38 proc. więcej niż w roku 2017).
Cnbc.com zauważa, że spółka coraz więcej pieniędzy inwestuje w swoje produkty: niedawno zaprezentowane IGTV, Marketplace czy Facebook Watch. Ich rozwój będzie kierowany m.in. chęcią udostępnienia kolejnych opcji dla reklamodawców i sprzedawców.
Źródło: investor.fb.com
Spółka w związku ze skandalami na tle prywatności danych ma jednak zainwestować więcej w cyberbezpieczeństwo – czytamy. (mp)