Koncern spożywczy Mondelez International, producent m.in. ciastek Oreo, ogłosił, że planuje wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia reklam telewizyjnych. Celem tej decyzji jest obniżenie kosztów marketingowych – podaje theverge.com.
Jon Halvorson, globalny wiceprezes Mondelez ds. doświadczeń konsumenckich, przekazał, że firma zainwestowała ponad 40 mln dol. w narzędzie do generowania wideo oparte na sztucznej inteligencji, które może zmniejszyć koszty produkcji nawet o połowę. Jak podkreślił przedstawiciel koncernu, reklamy telewizyjne stworzone przy jego użyciu powinny być gotowe do emisji w sezonie świątecznym 2026 roku.
Mondelez stosuje wspomniane narzędzie do tworzenia treści w mediach społecznościowych dla marek Chips Ahoy i Milka. W listopadzie firma planuje posłużyć się nim również do projektowania internetowych stron produktowych ciastek Oreo.
Źródło zauważa, że jest to dość ryzykowna decyzja, biorąc pod uwagę skalę krytyki, jaką wywołały niektóre reklamy tworzone przez AI. (ao)
Źródło: theverge.com, Oreo-maker Mondelez will use AI for TV ads next year , Robert Hart, 24.10.2025


